کد خبر 1123764
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
آیا همه افراد باید «قلب» خود را کنترل کنند؟

متخصص بیماری‌های قلب و عروق گفت: همه مردم نیاز به کنترل وضعیت قلب خود ندارند و این نیاز در زمانی است که فرد بیش از 35 تا 40 سال سن داشته و قصد انجام فعالیت‌های ورزشی را دارد.

به گزارش مشرق، مسعود اسلامی، متخصص بیماری‌های قلب و عروق، در باره «بیماری‌های مختلف قلبی»، اظهار داشت:بیماری‌های قلبی انواع مختلف و علل گوناگون دارند. یک سری از بیماری‌های قلبی مادرزادی و ژنتیک هستند و یک سری بیماری‌ها اکتسابی‌اند.

وی ادامه داد:مهمترین بیماری اکتسابی قلبی تنگی عروق کرونر است که منجر به سکته قلبی می‌شود. مهم‌ترین علل تنگی عروق کرونر قلب، دیابت، فشار خون، مصرف دخانیات و عدم تحرک و ورزش است.

بیشتر بخوانید:

این متخصص بیماری‌های قلب و عروق افزود: یکسری بیماری‌های قلبی نیز به صورت تپش قلب خفیف و شدید شروع می‌شود که مهم‌ترین علل سکته‌های قلبی است و به دنبال آن عضله قلب ضعیف و نامنظم شده و ایست قلبی ایجاد می‌شود.

اسلامی اضافه کرد:خوشبختانه بیشتر بیماری‌های قلبی قابل درمان هستند که شامل درمان‌های دارویی و جراحی است. در عروق کرونر می‌توان با بالن، گرفتگی را باز کرد یا در مواردی عمل قلب باز انجام می‌شود؛ همچنین افرادی که دچار بیماری قلبی شدید می‌شوند نیز قابل درمان هستند.

وی با اشاره به نقش ژنتیک در بروز بیماری‌های قلبی، خاطرنشان کرد: در بعضی از بیماری‌های قلب که عضله قلب ضخیم می‌شود،ممکن است این عارضه تا 50 درصد به فرزندان انتقال داده شود؛ همچنین در خصوص تنگی عروق کرونر، پدر و مادرانی که در سن زیر 60 سال دچار این تنگی شده باشند، این فاکتور مهم و عامل مستعدی برای ابتلای فرزندانشان به این بیماری است.

این متخصص بیماری‌های قلب و عروق تصریح کرد: توصیه می‌کنیم در خانواده‌هایی که پدر و مادر در سن زیر 60 سال دچار سکته یا تنگی عروق قلب شده‌اند، فرزندان آنها مصرف چربی و کلسترول اشباعی را پایین بیاورند و به طور منظم پیاده روی کنند.

اسلامی در پاسخ به این پرسش که «آیا افراد فاقد علامت بیماری قلبی نیاز به کنترل سلامت قلب خود دارند؟»، بیان داشت: کنترل فشار خون و چربی باید برای همه افراد صورت گیرد، اما همه مردم نیاز به کنترل وضعیت قلب خود ندارند و این نیاز در زمانی است که فرد بیش از 35 تا 40 سال سن داشته و قصد انجام فعالیت‌های ورزشی را دارد؛ در این شرایط توصیه می‌شود تا وضعیت قلب این فرد قبل از شروع فعالیت ورزشی کنترل شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس