بورس نمایه

هودی، کارشناس بازار سرمایه گفت: ممنوعیت معاملات الگوریتمی، باعث کاهش صف‌های کاذب خرید و فروش در بازار سهام شد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، عرفان هودی افزود: قوانینی که در شورای عالی بورس درباره ممنوعیت معاملات الگوریتمی و نوسان گیری گرفته شد از جنس بازار سرمایه است و رنگ و بوی کارشناسی دارد.

وی ادامه داد: معاملات الگوریتمی سبب ایجاد صف‌های زیادی در بازار و همین موضوع باعث دستکاری قیمتی و ایجاد صف چینی کاذب در بازار سرمایه می‌شد.

بیشتر بخوانید:

عرضه خودرو در بورس حباب قیمت آن را می‌شکند

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه نوسان گیران در بازار، افراد محدودی بودند که مازاد خود را وارد بازار سرمایه می‌کردند گفت: نوسان گیری در بازار ذاتا اقدام خوبی است، زیرا نوسان گیرها رنگ و بوی هیجانی به بازار می‌دهند و در بلند مدت برای بازار سرمایه خوب است، چون در برخی موارد نوسان گیرها باعث فشار فروش در برخی از نمادها و کاهش شاخص می‌شدند به همین دلیل برای کوتاه مدت نوسان گیری روزانه، برای بازار مناسب است.

 هودی افزود: ممنوعیت نوسان گیری می‌توانند محرکی باشد تا بازار به حالت عادی بازگردد و در کوتاه مدت باعث التیام بازار سرمایه شود، اما در بلند مدت به بازار صدمه می‌زند.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ نیز ممنوعیت نوسان گیری در بازار اجرا شد و در همان زمان هم تاثیر مقطعی در بازار داشت.

منبع:سایت خبری بازار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    16 0
    وقتی که رئیس جمهور یک کشور اسلامی که باید نماد راستگویی و درستکرداری باشد . مردم را به حضور در بورس ترغیب می کند وبارها در رسانه ملی تکرار می کند . طبیعی است که مردم تحت تحریم که در خط مقدم جنگ اقتصادی قراردارند اندک انودخته های خود را وارد بورس می کنند اما چیزی که از رفتار دولتمردان ناجوانمرد می بینند شمشیر زهر آگینی است که از پشت و با نیرنگ و دروغ بر آنها وارد می شود. تنها چیزی که در این هشت ساله منحوس عاید مردم شد تورم غیر قابل باور و تحریم و کمبود و دروغ و نیرنگ و دلال بازی در تمام زمینه ها از دارو وخودرو و غلات و میوه و مرغ و تخم مرغ و مسکن و دلار وسکه و بورس بود که زهرش به کام ملت ایران نشست و طرف دیگر دولتمردانی که فقط بی کفایتی و بی برنامه گی و ضعف در مدیریت واقعی بودند . چون قادر نبودند در مقابل دشمن خارجی تحرک داشته باشند . تمام بدبختیها را با نیرنگ و فریب و دروغ مکرر سر مردم جنگ زده ایران خراب کردند. هشتاد میلیون ایرانی بدبخت توسط دولت بی تدبیر و امید کش به اسارت گرفته شده اند . تف
    • احمد IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      0 0
      مطمئن هستم که مسئولین این وضعیت نابسامان کشور وجود خدا و جهان پس از مرگ را باور ندارند و سر سوزنی رحم ندارند که شرمندگی یک پدر را جلوی سه فرزند دخترش حس کنند . ولی اگر خدایی باشد و زمانی برای پاسخگویی فرا برسد . با چه رویی و چه حرفی توان عذر خواهی از این پدر را در برابر خداوند متعال خواهند داشت . چگونه این روزهای بسیار سخت را میتوان جبران کرد . پدری که الان باید خوشبختی فرزندان خود را ببیند ، هر روز برای درمان ناراحتی قلب خود در بیمارستان ها دنبال درمان باشد . بیماری قلبی که در اثر این همه استرس بوجود آمده . آرزومندم داغ فرزندانتان را ببینید . از خدا میخواهم این همه پولی که از ما دزدید حتی برای میراثخورانتان هم نماند و همش خرج بدبختی و بیماری کنید .
  • محمد IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    5 0
    خدا ... کنه حسن روحانی
    • معرفت IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      9 0
      وقعا همینطوره دولت با نیرنگ کمبود بودجه خودشو جبران کرد و پول مردم رو جمع کرد و برد بعدش هم به دروغ حمایت مدتی مردم رو سرگرم کرد دولت درغگو وزیر اقتصاد مردم چاپ
  • بهرام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    5 0
    در رسانه ملی مردم را تشویق به سرمایه گذاری میکنن بعدش دولت حقوقی ها وحقیقیهای وابسته در قیمت هابالا سهام خودشان به مردم فروختن پول خودشان را چند برابر بالا بردن وپول مردم را چند برابر کوچک واقعا خجالت وشرم در مفهوم ادبی از رفتار این افراد که سرمایه مردم را هر روز عمدا پنج درصد می‌سوزانند خجالت میکشد این بازار انی هست هر روز پنج درصد ده روزه نصفش میرود آیا واقعا خجالت نمیکشید یکی رو میارید تارگت هشت میلیونی میدهد در تلویزیون خجالت نمیکشید مردم عادی را به قربانگاه میفرستین خودتان پولتون چند برابر بشود چرا مردم را الکی فریب دادین بعدش زیر پاشو خالی کردین مردم به صدا سیما به شما مثلا اعتماد داشت
  • علی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    4 0
    هنوزم داره میشه تو خود سازمان بورس مدرک میخوای چند هزار تا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس