کد خبر 1123661
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم ثبت شد

صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از ابزارهای مالی است که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران امکان سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه را فراهم آورد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از ابزارهای مالی است که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران امکان سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه را فراهم آورد. بسیاری از تحلیلگران معتقدند کسانی که زمان کافی برای تحلیل بازار سهام را ندارند می‌توانند به این صندوق‌ها به جایگزینی برای سرمایه‌گذاری نگاه کنند. چندین نوع از صندوق‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد. اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت، صندوق‌سرمایه‌گذاری در سهام و صندوق سرمایه‌گذاری‌ مختلط بیشترین سرمایه‌ها را به خود جذب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

حمایت ۱۰هزار میلیاردی صندوق توسعه از بورس؟

بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

این نوع از صندوق‌ها حداقل ۷۰درصد از دارایی‌های خود را در سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند. ۳۰درصد باقی‌مانده نیز به اختیار مدیر صندوق در سهام، اوراق مشارکت، سپرده بانکی یا سایر اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود. این کار باعث می‌شود که ریسک این نوع صندوق‌ها نسبت به صندوق‌های با درآمد ثابت بیشتر شود. به دلیل اینکه بخش زیادی از دارایی‌های این نوع صندوق در بورس سرمایه‌گذاری می‌شود، در نتیجه این نوع از صندوق‌ها حداقل سود تضمین شده ندارند.

بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط

این نوع از صندوق‌ها حداکثر ۶۰درصد از دارایی خود را در سهام سرمایه‌گذاری می‌کنند. حداقل ۴۰درصد از دارایی صندوق نیز در اوراق با درآمد ثابت مثل اوراق مشارکت و سپرده‌های بانکی سرمایه‌گذاری می‌شود. به‌صورت کلی می‌توان گفت این نوع از صندوق‌های سرمایه‌گذاری از نظر سطح ریسک بین صندوق با درآمد ثابت و صندوق سرمایه‌گذاری در سهام قرار می‌گیرند.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس