کاندیدهای انتخابات

وضعیت ۱۵ کاندیدای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ را در گفت‌وگو با خودشان یا نزدیکانشان بررسی شده است که می خوانید.

به گزارش مشرق، در شرایطی که کمتر از ۹ ماه به موعد انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ زمان باقی مانده، گمانه ها درباره گزینه های بالقوه صندلی ریاست پاستور رو به فزونی گرفته و پرداختن به  آمدن یا نیامدن چهره های سیاسی به کارزار انتخاباتی ۱۴۰۰ به یکی از سوژه های روتین رسانه های کشور بدل شده است.

در این میان نام برخی چهره ها با بسامد بیشتری در رسانه ها تکرار می شود. از جمله این افراد می توان به علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که برغم تکیه ۱۲ ساله بر کرسی ریاست مجلس ترجیح داد در انتخابات مجلس یازدهم شرکت نکند و همین موضوع بود که  گمانه زنی ها مبنی بر دورخیز لاریجانی برای تصاحب کلید پاستور را بیش از پیش بر سر زبان ها انداخت.

همچنین خبرهایی که از اردوگاه اصلاح طلبان به گوش می رسد، حاکی از این است که  بزرگان این جریان به واسطه عملکرد ناموفق دولت مورد حمایتشان و متعاقب آن سرخوردگی بخش قابل توجهی از بدنه اجتماعی حامی آنها، ترجیح داده اند که _حداقل در ظاهر_ بی رغبتی خود به فعالیت در عرصه انتخابات را نشان دهند و فعلا چشم انتظار نتیجه انتخابات آبان ماه در آمریکا  باشند تا پس بر همین اساس تئوری های انتخاباتی خود را طرح ریزی کنند.

اصولگرایان نیز که همانند انتخابات های  گذشته لیستی بلند بالا از چهره های منتسب به خود را در میان کاندیداهای حضور در انتخابات می بینند،   به تعبیر محمدرضا باهنر در شرایط فعلی در فرآیند تکراری با دوره های گذشته، به دنبال سازوکاری برای رسیدن به وحدت هستند.

اما فارغ از گمانه زنی ها، برخی چهره ها که تاکنون بعضاً نامشان از سوی رسانه ها به عنوان گزینه های احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ مطرح شده، به فراخور شرایط به این گمانه‌زنی‌ها واکنش نشان داده‌اند که در این گزارش به برخی از این واکنش‌ها پرداخته‌ایم:

محمدجواد ظریف: در گفت‌وگوی کوتاهی که  اخیراً در حاشیه جلسه هیئت دولت داشت، در واکنش به این سوال که چرا با وجود تکذیب اخیرش ولی باز هم  به عنوان یکی از گزینه‌های بالقوه ریاست‌جمهوری از او یاد می‌شود، گفت: «قسم حضرت عباس را میخورم ...» اما جمله خود را به پایان نرساند  و در ادامه در پاسخ به این سوال که یعنی شما در هر صورت برای انتخابات نمی‌آیید؟ با حالتی آمیخته با همان لبخند همیشگی گیت خروج حیاط پاستور را ترک کرد.

البته ظریف در ماه های گذشته در مصاحبه ای که به شکل زنده در یکی از شبکه های اجتماعی داشت، در واکنش به احتمال حضورش در انتخابات ۱۴۰۰ گفته بود: «به‌ضرس قاطع می‌گویم در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت نخواهم کرد.»

محمدرضا عارف: علیرضا خامسیان مشاور و مسئول رسانه ای عارف، هرگونه فعالیت انتخاباتی وی برای ۱۴۰۰ را رد کرد. با این‌وجود علی صوفی از چهره های نزدیک به عارف، از عارف و جهانگیری به عنوان گزینه‌های بالقوه اصلاح طلبان برای ۱۴۰۰ نام برد.

اسحاق جهانگیری: معاون اول رئیس جمهور که به اعتقاد بسیاری از اصلاح طلبان، کمرنگ شدن او در دولت دوازدهم، با هدف فاصله گرفتن از روحانی و تلاش برای حضور مستقل در انتخابات ۱۴۰۰ است. وی در روزهای گذشته در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود شما به عنوان یکی از کاندیداهای ۱۴۰۰ هستید؟ گفت: «چرا سوالات سیاسی می پرسید!؟»

علی نیکزاد: وی که هم اکنون نائب رئیس دوم مجلس است، به موجب کارنامه نسبتاً موفقی که در دوران وزارتش بر راه و شهرسازی دولت دوم احمدی نژاد داشته، در ماه های اخیر نامش به عنوان یکی از گزینه های نشستن بر صندلی ریاست پاستور مطرح بوده است. با این حال نیکزاد در واکنش به احتمال کاندیداتوری اش گفت: «رسانه‌ها آزادند که هرچه دلشان خواست بنویسند ولی بنده تاکنون هیچ مصاحبه‌ای راجع به این موضوع نداشته‌ام.»

علی لاریجانی: رئیس مجالس هشتم، نهم و دهم که ترجیح داد برای انتخابات مجلس یازدهم دیگر خود را در معرض رای مردم قرار ندهد، در ماه های گذشته همواره به عنوان یکی از گزینه های بالقوه برای انتخابات ۱۴۰۰ مطرح بوده است. با این وجود یکی از نمایندگان سابق مجلس که از چهره های نزدیک به لاریجانی محسوب می شود، هرگونه فعالیت رئیس سابق مجلس برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را رد کرد.

پدرام پاک آئین مدیرکل روابط عمومی سابق مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: بنظر نمی‌رسد آقای لاریجانی برنامه‌ای برای انتخابات داشته باشد.

محسن رضایی:علی رغم اینکه در دوره های گذشته ۴ بار شانس خود را برای تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری امتحان کرده اما با این حال فعالیت مستمر او در شبکه های اجتماعی، گمانه زنی ها مبنی بر کاندیداتوری مجدد وی در ۱۴۰۰ را افزایش داده است. با این وجود یکی از نزدیکان دبیر فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره علت افزایش فعالیت‌های محسن رضایی تصریح کرد: «تغییری در برنامه‌های آقای رضایی حاصل نشده و فعالیت‌های ایشان در فضای مجازی و غیره مانند گذشته است. سفرشان به استان خوزستان نیز صرفاً به دلیل فرارسیدن سالگرد هفته دفاع مقدس بوده است که هرسال به این استان سفر می‌کنند.»

سورنا ستاری: در بیش از ۷ سالی که مسئولیت معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور را بر عهده داشته، کمتر پیش آمده که موضع گیری خاصی در حوزه مسائل سیاسی داشته باشد. اما با این حال نام وی در برخی محافل اصلاح طلب به عنوان یکی از گزینه های این جریان برای ۱۴۰۰ مطرح می شود. در همین رابطه یکی از چهره های نزدیک به ستاری گفت: «با وجود گمانه زنی هایی که مبنی بر حضور آقای ستاری در انتخابات ۱۴۰۰ مطرح می شود، بنده تاکنون هیچ نشانه و علامتی که دال بر فعالیت های انتخاباتی از سوی ایشان باشد، ندیده‌ام.»

محمدجواد آذری جهرمی: جوان ترین وزیر دولت روحانی که به دلیل فضاهای شاذ خود در فضای مجازی همواره از سوی فعالان سیاسی به عنوان چهره ای مطرح بوده که سودای ریاست جمهوری در سر دارد،   اخیرا در گفت وگویی تلویزیونی گفته است: «تا الان برنامه‌ای برای کاندیدا شدن نداشتم هر چند که در همان لحظه اعلام رای اعتماد این زمزمه بین نمایندگان مجلس شروع شد. البته هدف آن کسانی که این موضوع را مطرح کردند این بود که بخواهند حسادت ایجاد کنند که علیه من فضاسازی شود. ‌»

سردار حسین دهقان: وزیر دفاع دولت یازدهم که برخی محافل سیاسی از عزم جدی او برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ سخن گفته‌اند، در واکنش  به این مسئله با تایید خبر کاندیداتوری‌اش گفت: «با قدرت خواهم آمد و معتقدم باید مردم را از این وضعیت فعلی نجات داد.»

سعید جلیلی: وی که یکبار شانس خود را در انتخابات ۹۲ امتحان کرده، در سالهای گذشته نیز با در قالب مجموعه ای تحت عنوان دولت سایه سعی کرده تا با سفر به استانهای مختلف از نزدیک جویای برخی مشکلات کشور شود. یکی از اعضای دفتر وی درباره احتمال کاندیداتوری جلیلی در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: «مبنای ایشان این نیست که از قبل مثل برخی سیاستمداران قوایی تشکیل دهد و اعلام آمدن کند. ایشان نگاهی به عرصه سیاست دارد که ورای این اخبار است و اگر ببیند مثل دور قبل شخصی مثل آقای رئیسی هست به کمک وی می‌آید و اگر هم تکلیف ببیند خودش وارد عرصه خواهد شد.

وی گفت: آقای جلیلی از سال ۹۲  فعالیت‌هایی مانند دولت در سایه  و کارگروه‌هایی داشتند که به هیچ وجه جنبه انتخاباتی نداشته  و اساساً هیچگاه تاکنون کلمه‌ای درباره انتخابات  نگفته‌اند».

عزت‌الله ضرغامی: رئیس اسبق سازمان صدا و سیماست که نام وی در سال ۹۶ جزو کاندیداهای احتمالی جبهه مردمی نیروهای انقلاب بود. وی فعالیت‌هایی در فضای مجازی دارد و هرازگاهی با چهره‌های سیاسی و فرهنگی از جناح‌های مختلف صبحانه کاری می‌خورد که برخی همین فعالیت‌ها را نشانه حضور او در انتخابات دانسته‌اند. ضرغامی درباره احتمال حضور خود در انتخابات گفت:  اولا تا ۱۴۰۰ کی زنده و کی مرده است؟ پاسخ من همیشه این بوده که من سرباز هستم و مثل ورزشی‌هایی که روی نیمکت نشسته تا هر زمان لازم شد وارد بازی شود، آماده هستم تا کمک کنم. البته ممکن است هیچ وقت لازم هم نشود اما به هر حال روی نیمکت جمهوری اسلامی هستم و هر زمان احساس کنم که لازم است کمک خواهم کرد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی: وی از اعضای جبهه پایداری است که در این دوره نائب رئیس اول مجلس شد و همین موجب شد تا به‌عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی نامش در رسانه‌ها مطرح باشد. قاضی‌زاده نیز اظهار داشت: برخی به صورت "زودهنگام" به دنبال کشاندن فضای سیاسی کشور به عرصه انتخابات هستند که کمکی به حل مشکلات مردم نخواهد کرد. من  خدمتگزار  مردم بعنوان نماینده مجلس  شورای اسلامی هستم و کمکِ مجلس بعنوان نائب رئیس، همین!

عباس آخوندی: وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم که سه بار از سوی نمایندگان استیضاح شد و دست آخر سال ۹۷ برای فرار از استیضاح دوباره، استعفا داد. در ماه‌های گذشته برخی نمایندگان به‌دنبال محاکمه او به‌دلیل ترک فعل در دوران وزارت  در عدم ساخت و ساز مسکن و افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت مسکن، بودند. او مردادماه امسال در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب، با بیان اینکه هیچ‌کدام از کاندیداهایی که اسمشان برای ریاست‌جمهوری مطرح است چنگی به دل نمی‌زنند، از ایده انتخاباتی خود تحت عنوان «ایده‌ی ایران» سخن گفت: "با این ایده در ایران، یک گفتمان جدید می‌تواند شکل بگیرد. این ایده عناصر اقتصادی و سیاسی و امنیتی هم دارد. ایده ایران، فراتر از دولت رفاه است. از نظر من ایده ایران ایده‌ای است که بنیان‌های معرفتی دارد و هم تجربه تاریخی در ایجاد نظم اجتماعی اعم از نظم سیاسی و امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حتی دفاعی...".

پرویز فتاح: وزیر نیرو در دولت نهم که هم اکنون ریاست بنیاد مستضعفان را برعهد دارد. اظهارات اخیر وی در برنامه گفت وگوی ویژه خبری درباره اموال بنیاد مستضعفان که در اختیار اشخاص و نهادهای مختلفی بود، موجب شد تا برخی از این صحبت‌های فتاح برداشت انتخاباتی کنند. وی درباره احتمال حضورش در انتخابات ۱۴۰۰ بعد از این اظهارات گفت: آیا من این کارها رو می‌کنم که رئیس‌جمهور شوم؟ کسی که بخواهد وارد این فضا شود از این کارها می‌کند؟ مگر عقلم را از دست داده‌ام که همه را در مقابل خودم قرار دهم؟

محسن هاشمی: فرزند ارشد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که ریاست شورای شهر تهران را در اختیار دارد و رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران است. علی محمد نمازی عضو حزب کارگزاران، درباره احتمال کاندیداتوری محسن هاشمی می‌گوید: تاکنون در شورای مرکزی کارگزاران به هیچ وجه صحبتی از کاندیداتوری آقای هاشمی نشده ولی در حزب کارگزاران تنها گزینه‌ای که علاوه بر اجماع گروهی، امکان تایید صلاحیت را داشته باشد، آقای محسن هاشمی است.   اگر شرایط تایید صلاحیت باشد، ایشان می‌تواند گزینه مطلوبی برای اصلاح‌طلبان باشد.

نام کاندیدا جناح سیاسی  وضعیت حضور در انتخابات
محمد جواد ظریف نزدیک به روحانی  قسم حضرت عباس می‌خورم که ...
اسحاق جهانگیری اصلاح‌طلب نزدیک به روحانی چرا سوال سیاسی می‌پرسید؟
علی نیکزاد اصولگرا آزادید هرچه خواستید بنویسید!
محمدرضا عارف اصلاح‌طلب هم آری هم نه
علی لاریجانی     __ فعلاً نه
محسن رضایی  اصولگرا پاسخ مبهم یکی از معاونان: تغییری در برنامه‌هایش ایجاد نشده
سورنا ستاری مستقل فعلاً نشانه‌ای ندیده‌ام
محمد جواد آذری جهرمی نزدیک به روحانی حسادت می‌کنند
سردار حسین دهقان   __ با قدرت می‌آیم! مردم را باید نجات داد
سعید جلیلی  اصولگرا یکی از نزدیکان: نگاهش به سیاست ورای این اخبار است
عزت‌اله ضرغامی اصولگرا فعلاً روی نیمکت نشسته‌ام؛ نیاز باشد می‌آیم
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی اصولگرا فعلاً خدمتگزارم و نایب رئیس؛ همین
عباس آخوندی اصلاح‌طلب می‌آیم؛ ایده هم دارم!
پرویز فتاح اصولگرا آیا من اینکارها را می‌کنم که رئیس‌جمهور شوم؟
محسن هاشمی اصلاح‌طلب یکی از نزدیکان: تایید صلاحیت شود، احتمالاً می‌آید


درباره شخصیت‌هایی مانند آقای قالیباف و آقای رئیسی و بعضی دیگر امکانی برای پرس و جوی بیشتر ممکن نشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 43
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    18 8
    نفر آخریت تنمو لرزوند
    • دانشجوی شریف CA ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      6 2
      دوستان مشرقی آقای بذرپاش را از قلم انداخته اید . ایشان همیشه احساس تکلیف میکنند و در این میادین حاضر میشوند .
    • العبد.... IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      1 1
      العبد.......عزیزان شورای نگهبان شما دقیقا چه برنامه ای از سرطان اصلاحات.....خواستید......و به مردم دقیق اعلام کنید چه کسانی به اینها در شورا رای دادند و چه کسانی مخالف بودند و با وجود انتخاب اینها ایا ساختار شورای نگهبان مشکل دارد یا عیب از اعتقادات اکثر و بیشتراعضاء است که اینها تایید صلاحیت شدند....؟؟؟؟!!!!!......
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      1 0
      فقط سعید محمد. اگر نشد سعید جلیلی. بقیه دو ریال نمی ارزن . مخصوصا اون هاشمی و ظریف.
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      0 0
      آقا یه طرح زیبا! بیایم به هر کدوم ازینا اداره یکی از استان های کشور رو بسپاریم.البته استان هایی که وضعیت مشابه داشته باشن، یا اینکه یه گروه از استان ها رو در نظر بگیریم و اینا رو دوره ای استاندارشون کنیم که این کار بنظر طولانی میاد. هر کدوم بهتر عمل کرد کشورو بدید دستش
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    15 14
    سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم گزینه مناسبیه دشمن ازش به عنوان مغزمتفکر اقتصادی نام میبره
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      2 3
      ای بابا...
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      3 1
      دو سعید : 1- سعید محمد / 2- سعید جلیلی
  • محمد IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    13 7
    ملت ما مشتاق قیام و جهادند ، قیام برای حق و جهاد در را خدا ، جهاد سازندگی یا نبرد با باطل- جای سردار خالی-ای کاش مردم ابو موسی اشعری انتخاب نکند. ای کاش مالک انتخاب کنند.
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      4 8
      شما از طرف خودت حرف برن
    • محمد IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      1 1
      شما دخالت نکن. ایشون دقیقا حرف دل مردم شریف ایران را زد
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      1 2
      9.35. من از طرف خودم و کامنت نویس اصلی میگم موافقم که خاله خرسه و احمق نباید بیاد روکار. تو هم یقه پاره نکن سردت میشه.
  • حسین IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    8 2
    اصلاح طلب اصول گرا ؟
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    11 1
    من دلباخته پرس و جوی شما شدم
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    3 8
    بلا به دور.از همه بهتر نیکزاده .
  • FR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    8 4
    زنده باد جمهوری اسلامی ایران ......
  • مهدی IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    18 17
    اصل کاری و ننوشتی رییس جمهور اینده احمدی نژآد
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      5 1
      احسنت
  • IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    22 2
    جهرمی فاجعه هست. جوک میگید؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ایشان لا اله الا الله اصلا هنوز قدرت تمییز نداره که چه چیز درست هست. جلوی خبرنگارها جلف بازی در میاره. عقلتون زایل شده؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    5 8
    ضرغامی آدم درستیست. سالها مشهد بود کسی ازیشان بد ندید. با همه طیف آدمی مودب بود. در حد وظایفش کاردرست و انسان معقولیست.
  • IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    12 0
    دیگه کسی نبود احساس تکلیف کند
  • madman IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    9 6
    اینا همه سر هم کبریت بی خطرن ،عشق فقط محمود احمدی نژاد عزیزه تنها کسی که میتونه سرعت بدبختی رو کمی کم کنه ناموسن سانسور نکن وگرنه خود مشرق فرمانده جریان تحریف میشه
  • IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 13
    بهترین گزینه برای جبهه نیروهای انقلابی و اصولگرا آقای صفار هرندی میباشد گزینه های تکراری مثل آقای جلیلی یا ضرغامی نتیجه بخش نبوده و فاجعه 92 دوباره تکرار خواهد شد.
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    4 8
    فقط قالیباف
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    9 11
    احمدي نژاد فقط
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      8 4
      موافقم ، فقط احمدی نژاد حریف یکی مثل ترامپه!!
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      7 7
      احمدی‌نژاد حریف نفسش نشد تا بتونه با جریان انحرافی مقابله کند ترامپ و آمریکا که جای خود دارد
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      2 1
      خدارو شکر که روحانی نه حریف نفسش شد نه حریف غربی‌ها
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    5 14
    در زمستان امسال آقای رئیسی باید از قوه قضائیه استعفا بدهد و نامزد ریاست جمهوری بشود. یقینا رای بالایی می آورد.
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    6 6
    به نظر من بهترین گزینه سردار حاجی زاده
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    19 1
    ظریف تو وزارتش چه کاری کرد که حالا بخاد رییس جمهور شه ..همینطور جهانگیری و هاشمی
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    5 12
    دکتر احمدی نژاد چی؟
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    4 3
    میگن فلانی برجامهای شماره دو تا ده رو از الان امضاء کرده گفته اگه رئیس جمهور شدم میفرستم برای ترامپ یا بایدن خودشون هرچی توش خواستن بنویسن.
  • IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    5 0
    میگم خیلی مواظب امثال سورنا ستاری باشید، با وجود احترام زیادی که برای پدر مرحومش قائلم، موضع خودش اصلا معلوم نیست و یهو دیدین روی ظریف و روحانی و آخوندی رو با هم سفید کرد، شرط عقل اینه که در این شرایط حساس رو آدم های شناخته شده حساب کنیم.
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    10 1
    هیچکدام
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    6 1
    15 تا ادم بی خودی رو نام بردین
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    7 1
    به هیچ کدامشان رای نمی دهم
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    13 0
    خدای اعتماد به نفس و بی شرمیه این عباس آخوندی
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    3 1
    اینها هیچکدام بدرد ریاست جمهوری نمیخورند چون پرونده هاشون(اسرارالمخزنند،سکوت درمقابل هرچی جنایت،فسادوغارت،خرتبکاری،بفک وفامیل وباندبازی،عدم پاسخگویی،عدم زیرسوال بردن مسئولین،عدم شجاعت،دیر عمل کردن،مفتخوری،دروغگویی،مصلحت اندیشی صرف،صرف حفظ نظاپ اوجب واجبات هست..)سیاه سیاه هست
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    10 0
    خوشم میاد آخر حرفهای آخوندی رو باز گذاشتین!!! با چه رویی حرف از کاندیداتوری میزنه؟با چه کارنامه ای؟؟
  • حامد IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    9 4
    سعید جلیلی اندیشمندی بزرگ و آینده نگر است.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    4 1
    اینها همه رو هم بذاری درحد احمدنژاد نیستند-فقط کمی برادر مخسن رضایی حداقل تکلیفش باخودش روشنه
  • شهروند IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    5 1
    اصلی ترین و جدی ترین گزینه احمدی نژاد بود که به صراحت هم اعلام کرده اما مشرق جان شما اینجا هم سانسور خبری کردی و این رسم امانتداری در خبر نیست احمدی نژاد از نظر شما چهره مطرح سیاسی نیست یا اینکه.....
  • کارشناس IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    7 1
    از بنی هاشم کسی نیست اینها همه بنی امیه ای هستند
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    2 0
    آدمهای شجاع را هزینه کنید که سرشون به تنشون بیارزه-اینها که همه پرونده هاشون زیر بغلشون هست
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    4 1
    پس احمدی تژاد کو؟...
  • ساعد IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    2 1
    سلام سعید محمد رو از قلم انداختید
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    2 2
    اینها که پردنده هاشون سیاسیاه هست واولین اتهامشون اینه که درمقابل(تمام جنایت،فساد،دروغ،فساد وخرابکاریها...)سکوت کردند وفقط هارد دیسک مخزن الاسرارنند
  • محمد IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 6
    اینها هیچ کدوم چنگی به دل نمیزدن ، مگر قالیباف بیاد...
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    5 2
    محسن رضایی پایه ثابت انتخابات هر دوره
    • واقع بین IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      1 0
      یعنی از قالیباف بیشتر آمده
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    4 1
    اینها هیچکدام بدرد ریاست جمهوری نمیخورند چون پرونده هاشون مخزن الاسرارند
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    2 0
    اینهابه درد همین مسئولیت فعلیشون نمیخورند ومتهم هستند،چه برسه ریاست جمهوری .
  • پ IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    6 2
    سعید جلیلی
  • جعفر IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    3 1
    همه رو حذف کنید فقط آقای احمدی نژاد رو بنویسید فکر نمیکنم اگر آقای احمدی نژاد تائید صلاحیت نشه کسی بیاد رای به اینها بده الان هم که شورای نگهبان حرف از رئیس جمهور زن میزنه فقط حضور مردم پای صندوق های رای هستش اگر میخوان کسی بیاد رای بده به نظرم باید آقای احمدی نژاد رو تائید صلاحیت کنن
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    الکی وبیخودی هزینه جانی ومالی گردن بیت المال نذاریدو خودتون ومردم را مسخره نکنید وببینید(صداقت،شفافیت،اخلاق،ایمان،جربزه وشجاعت...که فقط مقدمه هستند)رابرای ریاست جمهوری این مملکت را دارید.؟
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    2 0
    احتمالا فقط سعید جلیلی بتونه اوضاع رو درست کنه
  • محمدایوب IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    بابا مردم رو گیر اوردید بعضی اینا به درد اینکه دوتا گوسفند دستشون بدی نمیخورن مثل اخوندی. اگه تا حالا کاری به دستشون دادن چون توی قبیله بوده. بعضی شونم مرده سیاسی هستن متوجه نیستن فکر میکنن زنده هستن نمیودن زنده گیاهی هستن. یکی دوتاشونم. چون نمیدونن خجالت چیه. بازم میان مثل عارف وجهانگیری. ظریف البته بد نیست چون موشک سنگینه که به طرف دشمن پرتاب کنیم. اون بیاد خودکار پرت کنه وبا امریکاییها قدم بزنه وفالوده بخوره امضای کری وکوری رابگیره
  • معلم IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    فقط دکتر احمدینژاد
  • محمد IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    خیانت به ملت کردین اگه احمدی نژاد تایید نشه!
  • خادم IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    هرکه نوشته احمدی نژاد غیر قابل انتشار خجالت داره
  • شهروند ارومیه IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 1
    سلام بی شک برای ریس جمهور شدن چندین مورد بخصوص را باید در نظر گرفت و آن موقع وارد گود انتخابات ریاست جمهوری گذاشت 1- کاندید آیا موقعیت کشور را در سطح جهان از نظر تحریم ها بخوبی درک کرده است2-آیا در خط رهبری سابقه حرکت با گام های عالی را دارد3-نگاهش به گام دوم انقلاب چگونه است برنامه ای برای اجرای آن دارد4-در بخش اینترنت ملی چه برنامه ای دارد5-به بخش تولید ملی و جهش صادرات چه برنامه ای دارد6- با شهامت می تواند تیم خود ر اشفاف معرفی کند7-می تواند تعریف قابل قبول برای ارتباط با مجلس و قوه قضاییه و شورای نگهبان ارایه دهد8-نگاهش در بخش خارجی بخصوص به امنیت ملی فرا تر از مرزها چگونه است 9بخصوص سپاه قدس- ارتباطش با بسیج در بخش اجرایی چگونه تفسیر می کند10 -و بالخره کلیدهایش برای ایجاد دولت الکترونیک قابل دیدن است. اما با همه اینها داری وجهه مردمی بودن از همه مهم تر است و مکتبی که مردم آن را دوست می دارند و از آن با عشق استقبال می کنند و باید گفت در انتخابات آینده مکتب سردار شهید و قهرمان قاسم سلیمانی نتیجه انتخابات آینده را مشخص خواهد کرد مکتبی که به وصل فرهنگ دفاع مقدس به انقلاب جهانی امام عدالت گستر ایجاد شد و با تشییع باشکوه سردار قهرمان ثبت جهانی دلها شد و این شروع گام دوم انقلاب است و خواهد بود.
  • محمدایوب IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    2 0
    مشرق عزیز بیایید اول یه تدبیر کنید این چند ماه که از این دولت امریکاییان مانده یک جوری سپری شه که جانی برای مردم بمونه که بتونن رای بدن. مردم الان خواستار استیضاح ومحاکمه ابر دروغگوی سرخه ای هستند. که مجلس تعلل میکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس