کد خبر 1123126
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
پلوسی: بایدن با ترامپ مناظره نداشته باشد - کراپ‌شده

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با انتقاد از رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به وی گفت، تلاش برای حل مشکلات داخلی و سیاسی آمریکا از طریق ترکیه تلاشی بیهوده است.

به گزارش مشرق،   سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز شنبه از «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و اظهارت وی درباره نسل کشی ارامنه انتقاد کرد.

به نوشته روزنامه «حریت» «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در استانبول به خبرنگاران گفت: «پلوسی که مواضع خصمانه علیه ترکیه اتخاذ کرده، یک سیاستمدار مغرض است. او قبلا نیز چنین نگرشی نسبت به اتهامات نسل کشی ارامنه داشته است.»

وی گفت، همانطور که ادعاهای نسل کشی ارامنه وی با واقعیتهای تاریخی مطابقت ندارد، ارزیابی‌های وی از سیاست ترکیه نیز هیچ ارتباطی با واقعیت‌های تاریخی و بالفعل ندارد.

کالین افزود، تلاش برای حل مشکلات داخلی و سیاسی آمریکا از طریق ترکیه تلاشی بیهوده است. وی گفت: «توصیه ما به آنها این است که تاریخ و پویایی جدید ترکیه را به درستی ارزیابی کنند.»

پلوسی روز جمعه در واکنش به سخنان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره شکست احتمالی در انتخابات ۲۰۲۰ و انتقال قدرت گفت: «می‌دانیم که او چه کسانی را تحسین می‌کند. او "ولادیمیر  پوتین" رئیس جمهور روسیه، "کیم جونگ اون" رئیس کره شمالی و "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه را  تحسین می‌کند.»

پلوسی در ادامه گفت: «اما من به او (ترامپ) یادآوری می‌کنم، شما در کره شمالی نیستید، شما در ترکیه نیستید، شما در روسیه نیستید، آقای رئیس جمهور، شما در عربستان نیستید. شما در ایالات متحده هستید. اینجا یک دموکراسی است، پس چرا فقط برای یک لحظه سعی نمی‌کنید  به افتخار سوگند ریاست جمهوری خود، به قانون اساسی ایالات متحده احترام بگذارید؟ »

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس