واعظ ‌آشتیانی: قوه قضائیه بعد از گزارش کمیته اخلاق به پرونده ویلموتس ورود کرد/ جاسوس‌ها و نفوذی‌ها زود ذوق‌زده شدند

قائم مقام پیشین سازمان تربیت بدنی گفت که قوه قضائیه بعد از گزارش کمیته اخلاق به پرونده ویلموتس ورود کرد و در این پرونده همه چیز به صورت قانونی پیش رفته است.

به گزارش مشرق، امیررضا واعظ آشتیانی درباره اتفاقات رخ داده در پرونده قرارداد مارک ویلموتس اظهار داشت: وقتی بحث پرونده سرمربی پیشین تیم ملی  از طریق قوه قضائیه مطرح شد، عده‌ای نفوذی در ورزش کشورمان و کسانی که از جاسوسی در ورزش نان می‌خورند به فیفا اعلام کردند که قوه قضائیه در کار فوتبال دخالت کرده و بسیار ذوق‌زده شدند که فیفا موضع‌گیری کرده است. آنها خبر نداشتند که کمیته اخلاق قبل از اینکه این پرونده رو شود این موضوع را بررسی کرده و براساس اطلاعاتی که به دست آمده گزارشی را به مقامات قضایی داده و مقامات قضایی کشور هم بدون محاسبه به این موضوع ورود نکردند. درباره بلاتر هم کمیته اخلاق فیفا به مقامات قضایی سوئیس مراتب را اعلام کرد و آنها طی فرایند قانونی، بلاتر و دیگر افرادی که در اتفاقاتی که در فیفا نقش داشتند را بازداشت کردند و مورد بازجویی قرار دادند. 

وی ادامه داد: این حرف درست است که رئیس فدراسیون حق ندارد مسئول کمیته اخلاق را منصوب کند، اما فارغ از اینکه چه کسی، رئیس کمیته اخلاق را منصوب کرده، این کمیته براساس اقتضای کاری و وجدان کاری‌ گزارش خود را ارائه کرده است. سوال افکار عمومی و حتی کارشناسان از فیفا این است که اگر فدراسیون فوتبال یک کشور تخلفی کرد و کمیته اخلاق کوتاهی و سکوت کرد آیا در آیین‌نامه فیفا چنین چیزی پیش‌بینی شده که مقامات آن کشور چه تصمیمی بگیرند؟ فیفا پاسخی در این ارتباط دارد که با فدراسیون‌ها چه برخوردی خواهد داشت؟ امیدوارم فیفا این پیش‌بینی را کرده باشد و برای تنویر افکار عمومی برای کشوری مثل ایران و مشابه آن روشن کند که برخوردش با کمیته‌های اخلاقی که موضوعات را انعکاس نمی‌دهند، چیست.

بیشتر بخوانید:

مدیران استقلال با رندی مردم را روبروی قوه قضاییه قرار می‌دهند/همه سرکار هستند چون استراماچونی نمی‌آید!

واعظ  آشتیانی خاطرنشان کرد: چگونه است که رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال توسط رئیس فدراسیون انتخاب شده و فیفا که فدراسیون‌های کشورهای مختلف را رصد کرده و روی آنها نظارت دارد به این موضوع واکنشی نشان نداده است؟ وقتی وطن‌فروشان داخلی ما خبرهای فوتبال کشور را منعکس می‌کنند چگونه فیفا اطلاع نداشته که رئیس کمیته اخلاق توسط رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان انتخاب شده است؟ فیفا باید پاسخ عدم نظارتش را به افکار عمومی دنیا بدهد و باید پاسخگوی نظارتِ انجام نداده خودش باشد.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال افزود: امروز مقامات ایران با استناد به مقررات و قوانین کشور عمل کرده‌اند. قبل از اینکه قوه قضائیه ورود کند کمیته اخلاق نسبت به قرارداد ویلموتس و اینکه آخرین مبلغ قرارداد او 600 هزار دلار بوده و چرا با تیم ملی ایران قرارداد 2 میلیون دلاری بسته،  به مقامات ذیربط کشور گزارش داده است. چارچوبی که فیفا تعریف کرده رعایت شده و کمیته اخلاق ابتدا ورود کرده و این مراحل طی شده است. عده‌ای ذوق‌زده شدند و گفتند که موضوع دخالت دولت در فوتبال را مطرح کردند که چنین چیزی صحت ندارد و آنها زود ذوق کردند. مراحل قانونی‌ این پرونده طی می‌شود و امیدواریم منتج به نتیجه شود.

وی عنوان کرد: اینکه پرونده شکایت ایران در ماجرای حکم فیفا در دادگاه CAS به نتیجه برسد یا نه موضوعی جدا است و نحوه بستن قرارداد و مبلغ آن یک موضوع دیگر است. هنوز دادگاه CAS  نتیجه پرونده را مشخص نکرده که خسارت ویلموتس 6 میلون دلار است یا نه اما نوع و نحوه قرارداد و میزان آن جای ابهام زیاد دارد و کمیته اخلاق نسبت به این موضوع گزارش داده است. اینکه در پرونده در دادگاه CAS پیروز باشیم یا نه موضوع اول ما است و  نحوه قرارداد و میزان آن مسئله دیگری است که باید رسیدگی شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    فیفا کیلویی چنده اول بایستی محل های فساد که از بودجه عمومی ارتزاق می‌کنند را بست. آیا فیفا بودجه فدراسیون ها را میدهد. کلا فیفا یک سازمان خصوصی هست و حق دخالت در امور اقتصادی دیگر کشورها را ندارد چون اساسنامه این سازمان خود در از مشکل و فساد را هست و نیاز به اصلاح دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس