هم پیمانان ترامپ و کرونا

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه تصریح کرد چنانچه در انتخابات پیروز شود شرایط را برای توافق با ایران و ونزوئلا «بسیار سخت‌تر» خواهد کرد.

به گزارش مشرق، در حالی که جمهوری اسلامی ایران بارها تصریح کرده قصد مذاکره با آمریکا را ندارد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد چنانچه در انتخابات پیروز شود، شرایط را برای توافق ایران و ونزوئلا با کشورش دشوار خواهد کرد.

ترامپ در یک سخنرانی در جمع شهروندان لاتین‌تبار در شهر «دورال» ایالت فلوریدا گفت: «این را به شما بگویم خواه ایران باشد یا ونزوئلا، آنها می‌خواهند [با آمریکا] وارد گفت‌وگو شوند. همه می‌خواهند گفت‌وگو کنند.»

وی اضافه کرد: «من می‌خواهم تا بعد از انتخابات صبر کنم، چون گفته‌ام صبر کنید.   یک سال پیش گفتم یک انتخاب پیش رو دارید: می‌توانید الان گفت‌وگو کنید یا بعد از انتخابات. اما بعد از انتخابات، توافق بسیار سخت‌تر خواهد بود.»

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 0
    یادم نمیره گفتی کرونا تا آوریل محو میشه. بعد دستور تجویز کردی برای تزریق مایع های ضد عفونی کننده بعد و.....و بعد و بعد..... کی حرفاتو جدی میگیره اخه؟ !!! . خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 0
    نه تو رو خدا دیگه به ما فشار نیار. خواهش می کنیم اون 12 تا پیش شرط رو اضافه نکن. عجب خریه :/
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    متاسفانه ترامپ دستگاه سفر در زمان داره و با سفر به آینده زمان مرگ خودش رو فهمید و از سو قصد جان سالم به در برد ، ضمنا بارون ترامپ پسر دونالد ترامپ خود ترامپه !
  • IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 0
    خسته شدی . دهنت کف کرده . بشین یک چپق دود کن . بعد حرف بزن
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    کدوم توافق؟ مگه قراره توافقی با یانکی‌ها بشه؟؟! اون ماییم که قراره توافق با چین رو 50 ساله کنیم و با روسیه هم قرارداد 40 ساله ببندیم اگه دیر بجنبی و شرایط ایرانو قبول نکنی از دستت رفته یانکیِ دانکی!!!
  • FR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    اگه می گفتی بعد انتخابات کلا توافقی در کار نخواهد بود خوشحال تر بودیم
  • NZ ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    انشالله به درک واصل بشی با هم تیمی هایت و باهم در جهنم گفتگو کنید.
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 1
    منکه دوست دارم این حیوان دوباره رای بیاره چون سقوط امریکا رو سرعت میده و به غربزده های داخلی هم فهماند که شیطان قابل اعتماد نیست
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      1 2
      به همین خیال باش. اگه کاری نکرد ایران سقوط کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس