کد خبر 1122634
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹
واردات برنج از پاکستان آغاز شد

از آنجا که به خاطر مشکل در مکانیزم پرداخت هندی‌های صادرات برنج باسماتی به ایران را متوقف کرده‌اند، ایران برای تامین نیاز خود به سمت پاکستانی‌ها رفته است.

به گزارش مشرق به نقل از گرینمارت، به خاطر مشکل در مکانیزم پرداخت پول برنج وارداتی ایران، طرف هندی صادرات برنج به ایران را متوقف کرده است. حالا ایران برای خرید برنج به سمت پاکستانی‌ها رفته است.

گزارشات حاکی از آن است که ایران موقتا به سمت خرید برنج پاکستانی روی آورده و همین امر هندی‌ها را به شدت نگران کرده است.

وینود کائول، مدیرعامل انجمن صادرکنندگان برنج هند می‌گوید: این روند تا زمانی که هند بتواند صادرات برنج خود به ایران را از سر گیرد و تعهدات مالی تسویه شود ادامه خواهد یافت.

وی تاکید کرد: حضور بلندمدت پاکستانی‌ها در ایران می‌تواند برای هند مشکل‌زا باشد چراکه همه ساله تهران 34 درصد برنج صادراتی باسماتی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی همچنین گفت: با توجه به آنکه پیش بینی می‌شود تولید برنج باسماتی هند طی سال جاری رشد قابل توجهی داشته باشد، روند صادرات به ایران باید هر چه زودتر از سر گرفته شود. تحریم‌های مالی آمریکا علیه ایران روند پرداخت پول برنج وارداتی از هند توسط ایران را مختل کرده است البته وزارت صنعت و بازرگانی هند می‌گوید در تلاش است تا یک خط محدود اعتباری از طریق اگزیم بانک این کشور به ایران اختصاص دهد.

هند و ایران هم اکنون در حال بررسی موضوع مبادله کالا به کالا هستند و ایران گفته در ازای واردات برنج،‌ دارو و شکر آماده است به این کشور کود کشاورزی صادر کند. هندی‌ها اما می‌گویند با توجه به آنکه واردات نفت ایران را متوقف کرده‌اند، تحویل گرفتن کود کشاورزی بجای برنج، شکر و دارو از نظر اقتصادی برای آنها به صرفه نیست.

آمارها حاکی از آن است که ایران سالانه 1.3 میلیون تن برنج از هند وارد می‌کند که این میزان طی سال جاری 20 درصد کاهش یافته است. صادرکنندگان هندی به خاطر آنکه پول برنج صادراتی خود را دریافت نکرده‌اند، تحویل باسماتی به ایران را متوقف کرده‌اند.

پیش بینی‌ها حاکی از آن است که هند طی سال جاری 8 میلیون تن برنج باسماتی تولید خواهد کرد و در نهایت مجبور است برای این حجم تولید خود در بازار جهانی مشتری پیدا کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • GB ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    55 47
    برنج پاکستانی نسبت به هندی خیلی خیلی بهتر اگه قرار به واردات برنج هست لااقل پاکستانی وارد کنید
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      3 6
      آخه پرچم انگلیسی خائن خاک تو سر، اصلا میفهمی چی میگی؟ واردات برنج یعنی مرگ برنجکار شمالی!!!!!!!!!! مرده شور ببره تو رو که کامنت بنویس مزدور شدی.
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      2 4
      چه الکی به خودشم مثبت داده تا وانمود کنه بله منو پسندیدن !!!!!!!!! خخ
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    19 29
    هند مستعمره نیاز به تنبیه داره. کم در قبال ایران حرف اربابان غربی رو مو به مو انجام نداده. ضمن اینکه ما به لحاظ اداب و رسوم فرهنگ به پاکستان خیلی نزدیک تریم.
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      3 27
      مومن، خبر میگه ما پول هندی ها را ندادیم!
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      4 19
      ما پول هندی ها را نمی توانیم به خاطر تحریم بدهیم. به آنها گفتیم نفت بخرید گفتند نه...
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      11 4
      صد سال مرام پاکستانیهای وهابی به ما نزدیک نیست. و ثانیا اصلا بحث ضربه محصولات داخلی ربط به مغلطه فرهنگ هند و پاکستان و عربستان نداره.
  • رستوراندار IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    29 18
    برنج پاکستان از برنج هند با کیفیت تره
  • .... IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    14 12
    تا حد امکان باید برنج وارد کنیم تا مردم برای خرید آن دوچار مشکل نشوند متاسفا قیمت برنج داخلی بسیار گران است و اکثر مردم توانایی خرید آن را ندارند.
    • هادی IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      7 25
      چی الکی حرف میزنی برنج داخلی گران است خودت بیا تولید کن ببین با این قیمت به قول شما گران می صرفه بهترین زمین‌های ایران که قابلیت همه کار میتونیم باهاش بکنیم مجبور میکنن کشاورزی کنیم که تو ایران بیخود ترین کار
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    15 5
    قیمت برنج داخلی خیلی بالاست واقعا عجیب هست.مردم متوسط و پایین تر نمیتونن برنج داخلی بگیرن با این قیمت ها
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      9 3
      برنج گران نیست ، دستمزدها پایین نگه داشته شده . دستمزدهای ۴۰ سال گذشته تا الان را با قیمت سکه طلا ( که خودش نوعی وجه رایج مملکت است ) مقایسه کنید .
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    16 3
    انصافا برنج باسماتی طبیعت که پاکستانیه خیلی باکیفیت تر از هرنوع برنج هندیه وشباهت زیادی به برخی برنجهای باکیفیت وبدون ناخالصی ایرانی داره
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    7 11
    چرا از آمریکا وارد نمیشه؟
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    10 2
    گزارش دیروز تلویزیون از راکد بودن بازار برنج و ماندن برنج بر روی دست کشاورزانی که با مشکلات فراوان که آنها عنوان میداشتند و هر گاه ممکن است که اگر اوضاع بهمین نحو وارادات فراوان و عدم خرید و فروش برنج داخلی باشد . در آینده نزدیک زنگ خطر نکاشتن نشا برنج را شاهد باشیم .. که با توجه به طرحی که مجلس طی چند روز گذشته داشته قرار خوبی مبنی بر خرید تضمینی محصولات از جمله برنج . گندم پنبه و .... امیدواریم نگرانی کشاورزان و مردم که واهمه تحقق خواست دشمنان برای نیازمند شدن و نهایت نشستن پای میز زورگوئی دارند برای همیشه مرتفع گردد . و شاهد پویائی کشاورزی کشورمان در سطوح و انواع مختلف از همه نظر باشیم .
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      4 2
      احسنت میخوان تمام اراضی شمال رو نابود و اقدام به مسکن سازی کنند. لعنت خدا بر وارد کننده برنج پاکستانی و هندی و آمریکایی. این واردات خیانت بیشرمانه ای در حق کشاورزان ایرانیست.
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    10 11
    از هند چیزی نگیرید
    • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      6 8
      چشم
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      3 2
      طفلکی!!! خوب نیست خودت به خودت جواب بدی.
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    9 9
    همون بهتر.برنج هندی خیلی افتضاحست مثل لاستیک رو دل میمونه. برنج پاکستانی خیلی بهتره
  • ایلیا IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 6
    بنده آشپز هستم، تا به حال هرچی برنج پاکستانی مصرف داشته ایم برنج واقعی بوده اما برنج هندی مثل ماکارونی ساختگیه و نه طبیعی حتی شاید ذره ای از پودر برنج هم توش نباشه... برای همینه که مثل لاستیکه سردل می مونه و دل درد میاره...
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      4 2
      چاخان ننویس. نه آشپزی نه برنج هندی غیر باسماتی است. واردات برنج خیانته. مزارع شمال رو نابود کردین همین شما نادونها. ایران ظرفیت تولید کافی داخلی رو داره.
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 1
    برنج محسن!!!!! بلایی سر برنجکاران شمالی آوردین که خدا میدونه.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 2
    لعنت خدا بر تمام اونهایی که تیشه به ریشه تولید داخل دارن میزنن و یا زدند. خیر تولید داخل گران نیست مفت از کشاورز میخرن و به قیمت طلاتومن میفروشن به مردم بیچاره!!! شاه ملعون با مردم کشاورز همین کار رو کرد و به خاک سیاه نشوند همه رو
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      0 0
      جمع کن داخل داخل نکن. همین واردات نشه برنجو باید با پول خون بخری. نتیجش میشه مثل پرایدت که باید پول دیه یه مرد بدی بخری.
  • مهدی IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 1
    یه مرد نیست مسئولیت تولید و فروش برنج داخلی رو مدیریت کنه ... یه بار نشد به جای این همه مدیر و وزیر و وکیل یه نفر مسئولیت 0 تا 100 یک محصول کشاورزی رو به عهده بگیره؟
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    یعنی دقیقا ماندید تا مهر که زمان فروش محصول داخل هست . ای وای بر هر کس که این نقشه شوم رو طراحی کرده. واردات برنج پاکستانی و سیب زمینی افغانی و ....... بازار حرام خوری گرمه انگار . غنایم بیم خودشون تقسیم کردن. رهنمود های هیچ متخصصی هم تاثیر نداره . یه نفر یا یه سری نادان هم هستن که پادو و کامنت بنویسن برای مطامع شما. وای بر شما که این ضربه مهلک رو به اقتصاد شمال زدید. وای به شما که بیماری و مرگ رو میهمان شمال کشور کردید. مگه مردم شمال درامدی غیر از صیادی و کشاورزی دارن که اینطوری دارین زندگیشون رو تباه میکنین؟ استانهای شمالی به شدت فقیر هستند. حقیقت رو بگید . این ویلاهای گرانبها که به قیمت قطع درختان ساخته شده متعلق به شمالیها نیست . همه متعلق به پولدارهایی است که از کشاورز درمانده زمین و باغش رو میخرن و کاخ میسازند . نگاه به طبیعت زیبای شمال نکنید که دلالت بر پول توی جیب مردم نداره . مردم شمال مثل سیستان و بلوچستان (کمی بهتر) به لحاظ توان مالی فقیر هستند . بنیه اقتصادی پایینی دارن. پس کاری نکنید که این خطه از ملک ایران رو فلج کنید.
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    فردا حتما زعفران از اسپانیا وارد میکنید و پسته از آمریکا و چین.
    • فتحی IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      0 0
      کشاورزان بیچارند نصف سال بیکارن نصفه دیگه سال کاردارن برنج تولید میکن موقعه درو بارونه کارگر روزی 400تومانی میاوردند تا محصول بیارن ازش استفاده کنند ولی کو برنج پاکستانی وارد میشه کشاورز بدبخت نتونسته خرج ومخارج خودش در بیاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس