کد خبر 1122518
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
پرسپولیس

۲ تیم پرسپولیس و السد در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا یکشنبه به مصاف هم می‌روند.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پرسپولیس ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ موفق شد تیم الشارجه امارات را با نتیجه ۴ بر صفر شکست دهد تا به عنوان صدر نشین از گروه سوم مسابقات صعود کند.

بیشتر بخوانید:

نکته مثبت پرسپولیس

سرخ پوشان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم دوم گروه چهارم یعنی السد قطر خواهند رفت. این ۲ تیم در چندسال اخیر دیدارهای حساسی را مقابل یکدیگر برگزار کرده اند.

السد ۳- پرسپولیس یک/ اسفند ۱۳۹۶ مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸

این دیدار در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه برگزار شد و تیم فوتبال پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ با درخشش بغداد بونجاح مهاجم الجزایری السد در دومین دیدار مرحله گروهی خود شکست خورد. بونجاح در این دیدار ۲ گل برای تیمش به ثمر رساند. او در بازی قبلی السد در این مسابقات نیز ۲ گل به ثمر رسانده بود و نشان داد که مهاجم بسیار خطرناکی است. تک گل پرسپولیس را سیامک نعمتی در دقایق پایانی بازی به ثمر رساند.

پرسپولیس یک - السد صفر/ ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ - تهران

در دیدار برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ بازیکنان تیم پرسپولیس با هدف گرفتن انتقام شکست بازی رفت وارد ورزشگاه آزادی شدند. از نکات جالب این دیدار حضور ژاوی هرناندز هافبک اسطوره‌ای تیم ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا در ایران و بازی در ورزشگاه آزادی بود.

طرفداران فوتبال کشورمان با اینکه این بازیکن باید مقابل تیم پرسپولیس بازی می‌کرد از حضور او در تهران بسیار خوشحال بودند. از طرف دیگر مرتضی پورعلی گنجی مدافع تیم ملی کشورمان نیز در تیم السد حضور داشت قرار گرفتن او مقابل بعضی از ملی پوشان ایران جزو نکات قابل توجه این دیدار بود. درنهایت این دیدار با گل به خودی پورعلی گنجی یک بر صفر به نفع پرسپولیس به اتمام رسید.

السد صفر- پرسپولیس یک/ ۱۰ مهر ۱۳۹۷ مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ - دوحه

رقابت این ۲ تیم در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ بعد از مرحله گروهی به پایان نرسید و هر کدام با پشت سر گذاشتن ۲ حریف دیگر در مرحله نیمه نهایی بار دیگر مقابل هم قرار گرفتند. در این دیدار پرسپولیس موفق شد با دفاع از دروازه خود و استفاده از ضد حملات یک گل به ثمر برساند و امید هواداران این تیم برای فینالیست شدن بعد از سال‌ها بیش از پیش شد.

تک گل پرسپولیس را علی علیپور به ثمر رساند و در طرف مقابل زوج خطرناک ژاوی بونجاح موفقیتی کسب نکردند.

پرسپولیس یک - السد یک/ یکم آبان ۱۳۹۷ مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ - تهران

در شرایطی پرسپولیس به بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ رسید که از پنجره نقل و انتقالاتی محروم بود. پرسپولیس در حضور پرشور هواداران سرخ در آزادی اصلا دوست نداشت جشن صعود خود به فینال خراب شود و با تمام قوا وارد این بازی شد.

بغداد بونجاح دقیقه ۱۷ دروازه قرمزها را باز کرد تا زنگ خطر برای برانکو ایوانکوویچ و بازیکنان به صدا در آید. در نیمه دوم سیامک نعمتی دروازه السد را باز کرد تا بازی در مجموع ۲ بر یک به نفع پرسپولیس شود. از صحنه‌های به یاد ماندنی این دیدار مهار ضربه سری بود که ژاوی در محوطه ۶ قدم به سمت دروازه پرسپولیس زد، اما علیرضا بیرانوند یکی از بهترین دروازه بان‌های آسیا با یک دست توپ را از زیر طاق دروازه بیرون کشید تا مسیر صعود پرسپولیس به فینال کامل شود.

السد یک- پرسپولیس صفر/ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ - دوحه

بعد از ۴ دیداری که این ۲ تیم برتر آسیایی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ با یکدیگر انجام دادند بار دیگر در مرحله گروهی فصل جدید رقابت‌ها در یک گروه قرار گرفتند تا ۲ بار دیگر با هم بازی کنند. بازهم بغداد بونجاح ستاره تیم السد بود و با تک گل این بازیکن، السد پیروز شد.

پرسپولیس ۲- السد صفر/ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ - تهران

بار دیگر مانند فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس با شکست در بازی رفت مرحله گروهی در بازی برگشت به دنبال انتقام از السد بود با این تفاوت که این دیدار هیچ تاثیری در جدول برای پرسپولیس نداشت و حذف آن‌ها قطعی شده بود.

در نهایت این دیدار با درخشش و گلزنی علیپور و ترابی ۲ بر صفر به نفع نماینده ایران به پایان رسید. از نکات قابل توجه این دیدار این بود که ژاوی هرناندز اسطوره فوتبال اسپانیا و بارسلونا در ورزشگاه آزادی و مقابل هواداران ایرانی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

از سال ۱۳۹۶ تا به امروز نمایندگان فوتبال ایران و قطر ۶ بار با یکدیگر بازی کرده اند که سهم پرسپولیس ۳ پیروزی، سهم السد ۲ پیروزی و یک دیدار نیز مساوی شده است. برتری از نظر نتیجه با قرمزپوشان ایران است و حال باید دید در تک بازی که این ۲ تیم مقابل یکدیگر خواهند داشت کدام تیم به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس