کد خبر 1122207
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کرونا نمایه

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت از افزایش مرگ و میرها با کاهش رعایت نکات بهداشتی خبر داد.

به گزارش مشرق، کیانوش جهانپور درباره کاهش رعایت نکات بهداشتی عنوان کرد: اعلام وضعیت قرمز در استان‌ها به معنای کاهش رعایت نکات بهداشتی و افزایش ابتلا در مدت ۱۴ روز بعد و افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس در سه تا چهار هفته هستیم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: کماکان دارو و واکسنی برای پیشگیری از این ویروس وجود ندارد و اگر قصد کاهش ابتلا را داریم همچنان باید پایبند به اصول بهداشتی باشیم و حتما و حتما در اجتماع ماسک بزنیم، دست‌ها را مرتب با آب و صابون بشوییم و از تردد و حضور در تجمعات خودداری و یا حتی المقدور فاصله گذاری‌های اجتماعی را رعایت کنیم.

بیشتر بخوانید

جزئیات خرید واکسن کرونا از زبان جهانپور

جهانپور تاکید کرد: مطمئن‌ترین و تنها راه پیشگیری در کل دنیا فقط این موارد هستند.

وی درباره افزایش ابتلا و مرگ و میر در روزهای اخیر نیز گفت: در هفته‌های گذشته شاهد کاهش رعایت موارد بهداشتی و عادی انگاری مردم شده ایم لذا استان‌های بیشتری درگیر وضعیت قرمز شده اند یعنی ابتلا به بیماری از حد متعارفی نسبت به سرانه جمعیت آن استان‌ها افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    15 10
    یا فارس الحجاز یا ابا صالح المهدی ادرکنا افلا تعیننا حتّی نعلم انّ لنا اماما یرانا و یغیثنا. یاصاحب الزمان ما را دریاب. آیا به فریاد ما نمی رسی، تا بدانیم امامی داریم که ما را همیشه مدّنظر دارد و به فریاد ما می رسد؟
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      12 4
      دوست بزرگوارم. آقای عصر به تدبیر و اندیشه و عقل ما هم نظر دارن. اصلا ایشان علم لدنی خدا هستند. پس فراموش نکنیم که ما ملزم به رعایت اصول بهداشتی هستیم.
    • محمد IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      0 0
      بزرگواران انسان نمی تونه برای بیماریها دارو تعریف کنه!!! درک این نکته کمی تعقل می خواد لطفا خوب دقت کنید: فرض کنید رهنمود انبیاء ع وجود نداره و انسان خودش می خواد برای جامعه غذا تعریف کنه کاملا مشخصه سراغ خوکو سگو گربه و خفاشو خرچنگ می ره ،مردار مصرف میکنه ، حتی ذبح شرعی هم نمی کنه. مگه همین تراریخته رو دانشمندا خلق نکردن و صدها انحراف دیگه ، حالا دارو هم دقیقا همینطوره نتیجه: باید به رهنمود انبیاء و بخصوص اهل بیت ع رجوع کرد. در منابع شرع مقدس حدود 160مورد دارو معرفی شده ، این موارد کاملا موثر، بدون عوارض یا عوارض غیر قابل توجه دارن. که متاسفان مغفول مونده.
  • US ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    6 2
    چرا؟ برای این سوال دنبال یه جواب نباشید، عوامل مختلفی دست به دست هم میده. نمیشه فقط یک عامل را موثر دونست. اگه هر کی در محدوده تاثیر خودش دنبال عوامل بگرده و نخواهیمفقط دیگران را مقصر بدونیم و خودمون را مبرا، اون وقت اینی که کی و چی باعث این افزایش شده خیلی سخت نیست. ببینیم چه کاری میشده انجام ندیم و انجام دادیم
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    9 3
    دستور دولت برای بازگشایی مدارس
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      4 1
      دیر شروع کردن قرنطینه اشتباه محض بود. زود تمام کردن قرنطینه حماقت بود. اجرای طرح ترافیک و اصرار بر اجرای طرح ترافیک با وجود افزایش دادن تعداد مبتلایان به کرونا و افزایش تلفات از کرونا خیلی بدتر از بی عقلی بود.
  • ناشناس US ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    9 1
    باید همه مراسمات ما مجازی برگزار شود از اجتماعات و ازدحام بپرهیزیم شما ازدحام و اجتماعات را به صفر و زیر صفر برسان و مراسمات را مجازی برگزار کن ببین ایا باز هم کرونا جولان میدهد رعایت مردم تقریبا خوب بود چون امار کرونا پایین امده بود مشکل اصلی در اجرای کنکور، بازگشایی مدارس، عدم جلوگیری از سفر غیرضرور و... بود که باعث خیز مجدد کرونا ویروس شد
  • علی IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    3 4
    بازگشایی مدارس و کنکور سراسری عامل این فاجعه در کشوره!!
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      6 1
      مدرسه و کنکور خطرناکه اما سفرهای ملت نه؟ یادت رفته توی تاسوعا عاشورا ملت ریخته بودن لب دریا؟؟
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    3 1
    با لج بازی ریس جمهور و وزیر در بازگشایی تابستانه مدارس و برای پولدار کردن یک مشت غیر انتفاعی دار این بلا رو سر مردم آورده اند .
  • رامین IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    2 1
    وقتی مردم روز عاشورا بجای عزاداری برن لب دریا همین میشه دیکه بجای طلب امرزش از ائمه میرن جوج بزنن
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      0 0
      مدیونید فکر نکنید از بازگشایی مدارس و کنکور بوده ها!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس