کد خبر 1121840
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
نوبت توهین حجاریان به ایرانی‌ها/ مردم کارگری در امارات و کویت را به شهروندی در ایران ترجیح می‌دهند

پس از آنکه عباس عبدی به اعتقادات مردم توهین کرد، سعید حجاریان، از دیگر تئوریسین‌های جریان اصلاحات در گفتگو با انصاف نیوز با کلید واژه قرار دادن «بی‌اعتمادی» رسما به مردم ایران توهین کرده است.

به گزارش مشرق، سعید حجاریان در گفتگو با انصاف نیوز کلید واژه بی اعتمادی را مستمک قرار داده و رسما به مردم ایران توهین کرده است.

وی می‌گوید: می‌خواهم بگویم هر اختلاف و تنش و یا هر نقض عهدی ظرف بی‌اعتمادی را پر و پرتر کرده است. در پی این روند بی‌اعتمادی، هر کس هزینه داد، راه خودش را جدا کرد. نتیجه آنکه با حکومت کوچک‌شده‌ای مواجه هستیم که نه تنها همه مردم بلکه حتی بنیان‌گذاران و کارگزاران خود را نمایندگی نمی‌کند تا جایی که مردم به‌گمانم کارگری در امارات و کویت را به شهروندی در ایران ترجیح می‌دهند.

حجاریان در ادامه گفته است: من به دفعات گفته‌ام دروغ یکی از عوامل اصلی این وضعیت نابهنجار ماست که بی ‌اعتمادی یک از نتایج آن است. واقعیت این است هم احمدی‌نژاد دروغ گفت و هم روحانی و البته بگویم، این‌ها بازتولید دروغ بالادست است.

ببینید ما یک دهه پیش با پدیده‌ای روبرو بودیم که در دوربین زل می‌زد و دروغ می‌گفت. حالا ما با پدیده‌هایی مواجه هستیم که به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کنند و می‌گویند «آقا گفته» یا «آقا اجازه داده» یا یک روحانی که می‌گوید من هم مثل آقا. مردمی که به‌خاطر ۲۵ گرم کره در صف نگه داشته می‌شوند باید این چیزها را تحمل کنند و اعتماد بورزند؟!

وی که در این گفتگو تلاش دارد مردم کشور را به تمام ارکان نظام بی‌اعتماد جلوه دهد حتی از دادن کدهای عجیب و غریب هم خودداری نمی‌کند. نوید افکاری که پرونده او با قصاص مختومه شد از جمله این موارد است.

این توریسین رادیکال اصلاح‌طلب در ادامه می‌گوید: بی‌اعتمادی امر نسبی است. مثلاً شما می‌توانید به نهاد انتخابات یا دستگاه امنیتی یا دستگاه قضایی بی‌اعتماد باشید اما مثلاً به نهادی پایین‌دستی اعتماد داشته باشید. اما، مسئله ما بی‌اعتمادی فراگیر است به‌گونه‌ای که مثلاً یک شهروند هم اداره آب یا اداره برق را غارتگر می‌داند چون قبوض را دستکاری می‌کند و هم دولت و دستگاه قضایی و… را واجد صلاحیت و اعتمادورزی نمی‌داند.

این نخستین باری نیست که اصلاح‌طلبان به مردم توهین می‌کنند؛ به عنوان مثال چندی پیش نیز عباس عبدی همزمان با ماه محرم به مسئله توسل برای شفای مریض پرداخته و به اعتقادات مردم توهین کرده بود.
 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • کسری IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    33 12
    واقعا براش متاسفم
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      36 5
      حجاریان امّ اصلاح طلبان تهوع آور!
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      2 13
      به چی قسمت بدیم که دست از این صفت تهوع آور برداری، هستند ولی تکرارش هم زیاد خوب نیست.
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    38 7
    بیشرف مردم رو با مثل خودت قیاس نکن
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    16 24
    متوجه نشدم دقیقا کجاش توهین کرده بود میشه دقیق نشون بدین !؟
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      37 8
      با دقت بخون گفته مردم انقدر بی اعتماد شدن به نظام که حاضرن تو امارات و کویت کارگری کنن و اینو به شهروندی ایران ترجیح میدن !!!!! وای بر تو حجاریان که با رانت و زد و بند گند زدی به خودکفایی گندم واسه خودت گندم وارد کردی کشاورزا و مردم و بدبخت کردی حالا زبون مثل مارت واسه همه درازه اتفاقا مردم واسه نظامشون جون میدن منتظر باش دورانتون داره به سر میرسه
    • IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      8 0
      بنده خدا خودش و خانوادش هم از نون کارگری ارتزاق می کنن اخیرا اعلام شد که ایشان با این حالشون واردات گندم رانتی دارند و کلی زحمت می کشند
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    23 8
    اعتماد مردم به اصلاحات از بین رفته چون حاضرن کشور و تمدن و اعتقاد و تفکر و خلاصه همه چیزشونو در اختیار امریکا بذارن که فقط ۱نگاه بهشون بندازه که اونم تازه نمیندازه.کسی که نسبت به میهن بیغیرته نسبت به چیزای دیگه هم همینطوره
    • مهدی IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      23 3
      مافیای گندم ...
  • عماد مغنیه IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    22 6
    وای بر اصلاح طلب های خائن
  • CZ ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    26 4
    این یک واقعیت هست شما هم بهتر از همه خبر دارین که ملت ایران هیچ اعتمادی به این دولت ندارن و هیچ محبوبیتی هم بین مردم نداره
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    24 5
    حجاریان هرچی گفته به خودش گفته.!!!
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    16 14
    من نفهمیدم کجا توهین کرده لطف زیر قسمت مد نظر خط بکشید!!!
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      11 4
      دقت کنی میفهمی.!!!
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      18 2
      دوست عزیز یا متنو درست نخوندی یا کارگری کردن مردم ایران واسه شیخکای شیطان صفت خودفروخته صهیونیست بد و توهین آمیز نمیدونی
    • زینب سادات IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      9 2
      خخخ اینا خودشونم نمیفهمند چی میگند،ولشون کن باوووو.... مثل این میونه روز باشه یه نفر بگه چه روز قشنگی،یه عده نادان بگند ،نادان!!!!!! الان شبه کجا روزه...... بدبخت کشور ایران گیر کیا افتاده!!!!!...... بازیگران فاسد و جاهل با سواستفاده از عناوین مقدس اسلام و انقلاب،واقعا که.....
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    28 5
    من از اصلاح طلبا حالم بهم می خوره مخصوشا از حجاریان چون خائن به کشور و ملتند
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    26 7
    سرطان اصلاحات امریکایی صهیونیستی
  • فدایی IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    11 13
    سلام من نه طرفدار ونه مخالف تئوریهای حجاریانم. اما یک سوال حرفهای حجاریان گوشه ای از واقعیتات جامعه ی امروز ما می‌باشند یانه ؟؟ اگربه یک قهرمان المپیکی آپارتمانی هدیه داده شودحقش است و بعید میدانم کسی ناراحت شود چون یک ملت را سربلند کرده وپرچمش را به اهتزاز در آورده ،اما اگر به من مسئول داده شود من مسئول ناچارن باید ازخط ومشی آن گروه حمایت کنم چون از جنس همان دسته ام ولاجرم دیگر نمیتوانم ازحق وعدل وداد وظلم وستم دم بزنم چون خودم آلوده شده ام.
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      10 1
      دوست عزیز مسئولی که با ۲زار بشه خودش و عقایدش و حق و عدالتشو....همه رو خرید بدرد جرز دیوارم نمیخوره چون فقط خودشو نفروخته چندین میلیون مردمی رو هم که مسئولشون بوده فروخته
  • میثم IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    17 4
    خودت برای این مملکت چیکار کردی؟
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      14 1
      کشاورز مملکت رو بدبخت کرده خودش گندم وارد میکنه ...
  • حسين DE ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    17 5
    آقاى سنگتراش تو كه مثلاً تئوريسين هستى و مثلاً بلدى آناليز كنى اگر ذره اى سواد و فهم و شعور سياسى و اجتماعى دارى بگو چه نوع مناسبات اقتصادى و سياسى و اجتماعى بر جامعه ما حاكم است و دولت نماينده كدام طبقه و قشرى در جامعه هستند و همچنين اولويتهاى اقتصادى دولت در جهت بر آوردن نياز كدام طبقه و قشر انجام گرفته ؟سنگتراش بعنوان مثال وزير مسكن سابق اون آخوندى در طول دوران وزارتش چه كرد و چه بلائى سر مسكن در آورد و چگونه باعث گرانى يكى از ضرورى ترين نيازهاى جامعه شد؟لطفاً مسائل و مشكلات را نشمر و توضيح نده بلكه اگر تئوريسين هستى به علل و پيدايش ريشه و عوامل ايجاد مشكلات اشاره كن البته اگر سوادشو دارى،بعنوان مثال ميتونى توضيح بدى اين كدام پير زن بود كه هفتصد تا ماشين لوكس پورشه وارد كرد؟
  • عطاالله IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    15 2
    باز هم این جماعت قرص هاشون رو نشسته خوردند شروع کردند به توهم گویی
  • DE ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    8 0
    اصلاح طلب چیه بابا اینها جاده صاف کن سرویس‌های اطلاعاتی غربی برای انقلاب‌های مخملی و رنگی هستند و در همه جای دنیا بوده از خوان گوایدو در ونزوئلا و یولیا تیموشنکو اوکراینی گرفته تا گورباچف و لخوالسا در لهستان. طبق معمول هم سازمان سیا طراحی می‌کند، عربستان هزینه میکند و این امله های سیاسی هم اجرا می‌کنند. آخرینشان هم ناوالنی در روسیه هست که در آینده از ایشان بسیار می‌شنویم چون برای روابط ایران و چین با روسیه برنامه های بسیاری از طریق سرویس اطلاعاتی همین آلمان که برای درمان ساختگی آمده بهش دیکته می‌شود. هزینه های میلیاردی برای جریان ناوالنی تهیه شده است که در هر صورت برای منافع ملی ما هم خطرناک است چون ایشان به شدت ضد اسلام و مسلمانان است.
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      6 0
      دقیقاااااااااااااااااااااا bravo
    • نژاد FR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      1 0
      تحلیل معنادار و واقع گرانه ای کردید .متشکرم از شما و قلم تیزبینتان
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    11 0
    حجاریان همه حرف هاش بر می گرده به خودش و این دولتی که خودشون روی کار آوردن . اما خواسته زرنگی کنه و زرنگیش در اینه که جمع بسته . اومدن توی چشم مردم نگاه کردن و به مردم دروغ گفتن دروغگو هستن حالا بجای شرمندگی میاد جمع میبنده میگه همه دروغگو هستن . جناب حجاریان شما و دارو دسته سرطان اصلاحات دروغگو هستید . همه میدونن مردم کاملا به شما بی اعتماد شدن . زرنگی کرده میاد جمع میبنده همه را با خودشون میگه مردمه به همه از سر تا پا از نوک تا پائین بی اعتمادن .
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    6 0
    این آقای علیل الذهن با گزینشهای موذیانه ای که در اول انقلاب انجام داد جلادانی مانند کشمیری و کلاهی منافق را وارد مراکز حساسی مانند نخست وزیری و حزب جمهوری اسلامی کرد و ده ها مسئول ارشد نظام مانند شهید رجایی ، باهنر ، بهشتی، را مظلومانه به شهادت رساند حالا مثل معاویه که در قتل خلیفه سوم دست داشت و امام علی ع را قاتل عثمان معرفی می کرد به رهبری متلک می اندازد!ای کاش پرونده او و رفقایش دوباره به جریان می افتاد و نقش آنان در بحرانهای کشور بیشتر بر ملا میشد.
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    4 0
    با سلام حلقه کیان در دهه شصت پس از مطالعه خاص خود در خصوص نسبت دین با آزادی و همچنین ایده حکمرانی رای به اندیشه های غربی داده و دستاوردهای نظری و تجربی غرب را شایسته حکمرانی در ج اا تشخیص داده اند. حجاریان یکی از این شاگردان حلقه است که در مقابل اسلام و انقلاب و مردم و میراث تاریخی و فرهنگی کشور ایستادند و نظرات غربیان را در کشور پیاده سازی کردند. بحران های موجود در جامعه همگی بدین اعتبار به این سیاست التقاطی برمی گردد که امثال حجاریان در قلب میراث شیعی کاشتند. امروز که این توهم در در دو سطح غرب و داخل به پایان خط رسیده اینان مانند منافقین اصرار بر خط نفاق خود دارند ولی به فضل الهی دستگاه معرفتی انقلاب اسلامی با کسب تجربه از سه دهه پبش و همچنین با تکیه بر ایمان و اخلاص مدیریت جهادی را در دستور کار قرار داده است. بازسازی سه دهه تخریب مدرن کار سختی است ولی به لطف پروردگار و هدایت ولایت بابستی امیدوارانه به پبش رفت.
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    15 2
    نمی دانم چرا این بی شرف اعدام نمی شه؟
  • BE ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    8 0
    این اصلاح طلبها هیچی نیستن بدبختها
  • احمد IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    10 8
    بله حجاریان حرف بیجایی زده، وضع مردم کشور ما عاااااالیه، و خیلییییییی بهتر از کشورهای همسایه، و درآمدمون هم چندین برابر مخارجمونه!!!!!!!!!!!!
  • SE ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    10 0
    پرونده فساد اقتصادی وسیاسی این وطن فروشان همراه با اقازاده هاشون باید دراختیارعموم ملت قرارگیرد ..قوه قضاییه ورود کند ....
  • حمید IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    6 0
    حالمونو بد میکنی با این عکسهای ...
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    7 4
    کجای حرفهایی که زده دروغه مثل اینکه خودتون زدین به خواب دولت وعده میده ماشین ارزان میشه بالا میره خانه ارزان میشه گران میشه دلار پایین میاد بالا میره بدرس بالا میره پایین میاد داروی ضروری وارد میشه وارد میشه اما در داروخانه پیدا نمیشه اقازاده هاشون انجا زندگی میکنن چطور باید به این دولت اعتماد کرد
    • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      4 4
      این سوالاتت باید دولتی که با رای شما و توصیه امثال حجاریان سرکار اومده پاسخ بده. مردم به این دولت بی اعتماد شدن نه نظام
  • US ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    6 6
    مشرق جون درسته من همون موقع هم ازش خوشم نمیومد و اصلا متوجه نمی شدم تئوری چی رو داده که این قدر قیافه میگیره. انیشتین اندازه این افاده نداشت. ولی این که مردم حاضرن از ایران برن کویت و امارات کارگری دروغ نیست. تازه کویت و امارات که قبول نمیکنن ایرانیهارو. الان ایرانیها عراق و افغانستان برای کارگری و دستفروشی میرن کویت و امارات و کانادا و استرالیا و .... بماند. برای همین گفتم به قیافه اش نمیخوره تئوریسین باشه چون نمیدونه مردم به عراق و افغانستان هم راضی هستن.
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      3 6
      خجالت بکش بی وطن لازم نکرده از طرف مردم نظر بدی خودت برو واسه آمریکا نوکری کن لذت ببر
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    6 1
    اصلاح طلبان خائن هر یکی از آن یکی خائن تر
  • mojtaba SE ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    6 2
    سوسکها فقط یک زبان رو میفهمند ان هم کلید رو بزنی ولامپ روشن بشه. بزودی همین مردم این مفت خورهای خائن رو کلید ریختنشون تو کویر نمک ایران رو میزنن .خوشبختانه برای تنها چیزی که هرگز دیر نیست انتقام گرفتن است .مخصوصا دقیقه اخر که این مفت خورهای خائن به ایران وایرانی فکر میکردن که قصر در میرن.که فهمیدن که نمیشه و نق های اخرشون رو میزنن پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر بزرگ خاک ایران ما امام خامنه ای عزیزم
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 0
    اقای عبدی شایدیه عده وطن فروش امثال شماخفت وخواری درکاربرای بیگانه افتخاربدونند.ولی یه ایرانی وطن پرست هیچگاه حاضربه نوکری بیگانگان نیست کمی انسانیت داشته باش
  • رضا IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    1 0
    سیاست اینها مثل سیاست معاویه است. دروغ رانت خیانت همه اینها رو انجام میدن و بازم مثل آدمهای دیگران رو محکوم می کنند
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 0
    سر دسته اوباش ایرانی که در همه اغتشاشها و خرابکاری ها مغزمتفکر بوده تازه نصف مغ را هم ندارد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس