کد خبر 1121777
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
بورس نمایه

صعود شارپ غیر منطقی بازار سرمایه نزول هیجانی و غیرمنطقی را هم به دنبال داشت و شخصا معتقدم بدترین اشتباه سیاست گذاران بازار سرمایه، دو تکه کردن بازار بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بورس تهران امروز رنگ سبز به تن کرده و شاخص کل دوباره وارد کانال ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی شده است. شاخص کل هم وزن هم ۱۲۹۶ واحد مثبت است.

سلمان بابایی زاده اشکذری کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بورس بیان کرد: هیجان در روند معاملات بازار سرمایه اثرگذار است.

بیشتر بخوانید:

رشد شاخص بورس چقدر ادامه دارد؟

وی افزود: شاید بخشی از مشکلات بازار سرمایه ما، ریشه در زیرساخت‌های این بازار دارد؛ اختلال مکرر هسته معاملات، دو تکه کردن تایم معاملات، انتقال معاملات سهم‌های نورچشمی به بعد از تایم عادی بازار و جهش های قیمتی این سهم ها تحت تاثیر این روند، دعوت دولتمردان برای ورود به بازار سرمایه با وعده های حمایت از این بازار و شعار بورس محکم، رشد غیر منطقی بازار سرمایه با ورود سرمایه‌های مردم و ... همه و همه دست به دست هم داد تا اتفاقی که نباید، در بازار سرمایه ما رخ دهد. صعود شارپ غیر منطقی بازار سرمایه نزول هیجانی و غیرمنطقی را هم به دنبال داشت و شخصا معتقدم بدترین اشتباه سیاست گذاران بازار سرمایه، دو تکه کردن بازار بود.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: نمی توان گفت بازار سرمایه ما تا چه نقطه ای باید بریزد و چه زمان مجددا شیب صعودی به خود خواهد گرفت. به نظر می رسد بازار مدتی در همین محدوده درجا خواهد زد. اما به لحاظ تحلیلی باید گفت سهم های بازار وضعیت یکسانی ندارند. بعضی سهم های بازار با وجود افت قیمت ها هنوز ارزنده نیستند و در مقابل بعضی سهم ها هم به سبب افزایش نرخ ارز و احتمال افزایش قیمت های جهانی، برای نگهداری جذاب هستند.

سهم های گروه پتروشیمی، فلزات اساسی، معدنی، دارو، شرکت های سرمایه گذاری و برخی تک سهم های بازار پتانسیل رشد داشته و ارزش نگهداری دارند. سهم های گروه سیمانی هم با توجه به افت قیمت های اخیر و شرایط صادراتی، به تدریج جذاب می شوند. در سایر گروه های بازار هم سهم های مناسبی برای سرمایه گذاری وجود دارد و بطور کلی فروش هر سهم سودسازی که مشکلی در تولید و فروش ندارد و افت قیمت زیادی هم داشته، توجیه ندارد. بازار سرمایه ما پتانسیل ریزش بیشتر ندارد؛ مگر آنکه اتفاقی در عرصه سیاسی کشور رخ دهد که نرخ ارز سقوط کند که البته کاهش نرخ ارز، اتفاق خوبی برای اقتصاد کشور خواهد بود و تمام بازارها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

منبع:بورس نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس