سردار نقدی نمایه

هر که می‌گوید نه ما قرارگاه سازندگی نخواستیم، بیاید مصاحبه کند تا من هم اسناد درخواست‌هایش را ارائه کنم.

به گزارش مشرق، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران در برنامه «بدون توقف» که اول مهرماه از شبکه سه سیما پخش شد، با تأکید بر اینکه ورود سپاه به اغلب طرح‌ها با خواست مصرانه دستگاه‌های متولی است، یادآور شد: در واقع بخش اعظمی از طلب سپاه از دولت بدهی سپاه به پیمانکاران است، برخلاف تصوری که می‌شود سپاه رقیب پیمانکاران شده و اینها را بیکار کرده، این طور نیست.

تعداد زیادی از شهدای مقاومت در سوریه و عراق از بازنشستگان سپاه هستند

سردار «محمدرضا نقدی» در برنامه تلویزیونی «بدون توقف» در پاسخ به این سؤال که برخی عقیده دارند امروز سپاه، سپاه سال‌های قبل نیست و مثل گذشته در میان مردم جایگاهی نداشته و کسی نیست که دیگر جای افرادی مثل سردار سلیمانی‌ها را پر کند، گفت: این پرداخته‌های ذهنی شماست و از نظرسنجی و افکارسنجی بیرون نیامده، هر شهیدی که می‌رود حتما ما خلأ او را حس می‌کنیم اما بدانید شهید سلیمانی‌ها هستند، در غیر این صورت این سطح از تمایل به حضور در جبهه مقاومت در بسیج و سپاه از کجا می‌آید، چه بسیار پیامک‌ها و نامه‌هایی هر روز از همین جوان‌ها در سپاه و بسیج داریم که درخواست حضور در جبهه‌های مقاومت دارند، این نشان‌دهنده این است که همان روحیه‌ها هست، تعداد زیادی از شهدای مقاومت در سوریه و عراق از بازنشستگان سپاه هستند و حتی بعد از اینکه بازنشسته شدند ارزش‌ها را با خود آوردند، ده‌هها سردار بازنشسته ما در همین جبهه‌ها شهید شدند. 

وی ادامه داد: فقط بحث شهید نیست، از حرکت نهضت مؤمنانه‌ای که سپاه و بسیج راه انداختند چه استقبالی شد، مردم چندین هزار میلیارد تومان کمک کردند، این با پیام و به دست چه کسی اتفاق افتاد، اگر سپاه و بسیج سرمایه اجتماعی نداشت و خلوت بود و کسی آن را قبول نداشت مردم چند هزار میلیارد ثروت‌شان را به دست آنها می‌سپردند تا به نیازمندان کمک کنند؟ ما یک نهاد مردمی هستیم و باید از این اعتماد به عنوان سرمایه اجتماعی مراقبت کنیم. ما در سپاه هر سال بزرگترین افکارسنجی ایران را داریم، از ۱۸۰هزار نفر پرسش می‌شود، برای اینکه می‌خواهیم وضعیت را در هر شهری جداگانه بررسی کنیم و به حمدالله در افکار مردم، سپاه در صدر نهادها می‌درخشد، این نظرسنجی برای تبلیغات نیست برای اصلاح رویکرد خودمان است.

مردم بودند که توانستند سپاه را سرپا نگه دارند

این سردار سپاه همچنین افزود: چون می‌خواهیم از این سرمایه اجتماعی پاسداری کنیم و می‌دانیم این ثروتی است که توانستیم به وسیله آن در مقابل آمریکا بایستیم، درست است موشک می‌زنیم و شناورمان در دریا نیروهای آمریکایی را اسیر می‌کند، ولی همه این‌ها روی هم رفته هیچ کدام در مقابل عظمت ملت ایران ذره‌ای به حساب نمی‌آید و ما برای آن ارزش قائلیم، حواس‌مان به آن جمع است و اگر جایی اشکالی هم به وجود آید مثل اشتباهی که در خصوص اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی بود چون یک نفر خطایی کرده و اشتباهی صورت گرفته، ما سعی می‌کنیم که این اشتباه را جبران کنیم و حواس‌مان به این سرمایه مردمی هست، چون این مردم بودند که توانستند سپاه را سرپا نگه دارند.

نقدی در پاسخ به این سؤال که برخی می‌گویند که افراد سپاه دیگر خلوص نیت سال‌های قبل را ندارند، عنوان کرد: خیلی افراد خالص داریم شما کجا می‌خواهید این خلوص را آزمایش کنید، وقتی کسی به میدان جنگی می‌رود که در آن سر می‌برند، چشم در می‌آوردند، پوست می‌کنند دیگر چطور باید خلوص نیتش را نشان دهد.

سپاه از دولت طلب دارد، بخش اعظمی از این طلب بدهی سپاه به پیمانکاران است

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که «در بحث مالی سپاه شبهات زیادی وجود دارد، با توجه به بدهی چند هزار میلیاردی که دولت به سپاه دارد سپاه چطور سرپاست، آیا برای ادامه پایداری خودش روی مزایده‌های خاصی اتکا کرده» یادآور شد: سپاه از دولت طلب دارد، بخش اعظمی از این طلب بدهی سپاه به پیمانکاران است، برخلاف تصوری که می‌شود سپاه رقیب پیمانکاران شده و اینها را بیکار کرده، این طور نیست، قرارگاه خاتم(ص) که وارد سازندگی می‌شود، مدیریت کلان می‌کند که بتواند پیمانکاران فعال را به عرصه آورده و طرح جامعی تهیه و برنامه را هدایت کرده و نظارت فنی دارد تا آنها بتوانند کارشان را انجام دهند، لذا اگر از دولت طلب دارد این طلب دولت به پیمانکاران است، چون اینجا واسطه شده و پیمانکارانی که برایش اعتبار قائل هستند و می‌دانند که تخلف و دزدی در کار نیست پذیرفتند که بدهکار سپاه باشند چون می‌دانند که بالاخره سپاه پول‌شان را از دولت وصول می‌کند. لذا این طور نیست که یک پول خیلی کلانی در دست سپاه است و می‌تواند با این پول مدیریت کند، این پول خود پیمانکاران است.

اغلب طرح‌هایی که سپاه در عرصه سازندگی انجام داده با خواست مصرانه از سوی دستگاه‌های متولی کار بود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران در پاسخ به این سؤال که «آیا حضور سپاه مانع حضور بخش خصوصی نمی‌شود» گفت: اگر بخش خصوصی هست که بیاید اعتماد پیمانکاران را جلب کند و ۵۰۰ پیمانکار را درعسلویه به کار بگیرد بیاید، کسی که مانع نشده، اغلب طرح‌هایی که سپاه در عرصه سازندگی انجام داده با خواست مصرانه از سوی دستگاه‌هایی متولی کار بوده که درخواست کردند بیا این پروژه زمین مانده را انجام بده، خودم که مسؤلیت این سازندگی را ندارم اما مراجعات زیادی از مقامات مسؤل که شخصا من را می‌شناختند داشتم که به من زنگ زدند که واسطه شو که قرارگاه پروژه ما را انجام دهد.  

هر که می‌گوید ما قرارگاه سازندگی نخواستیم، مصاحبه کند تا من هم اسناد درخواست‌هایش را ارائه کنم

این چهره نظامی کشور همچنین در پاسخ به این سؤال که «از طرف برخی نهادهای دولتی شکایت وجود دارد که سپاه به مسائل اقتصادی ورود می‌کند» بیان کرد: شکایت‌شان کجاست؟ این جنبه‌های انتخاباتی و رسانه‌ای است، این انتخابات یک چیز خوبی دارد که مردم رأی دهند و انتخاب کنند و یک آفتی دارد و آن هم عوام‌فریبی است، چون رسانه‌های خارجی علیه سپاه موج درست کردند یک نفر هم موج‌سواری انخاباتی می‌کند و حرف‌هایی می‌زند، وگرنه همان آدمی که این حرف‌ها را می‌زند هفته بعد که مسؤل شد می‌آید خواهش می‌کند این پروژه ما را انجام بده، هر که می‌گوید نه ما قرارگاه سازندگی نخواستیم، بیاید مصاحبه کند تا من هم اسناد درخواست‌هایش را ارائه کنم.

وی ادامه داد: کدام پروژه بوده که سپاه رانت‌خواری کرده، یا پروژه‌ای را یک نفر آمده با پول کمتر در مناقصه برنده شده اما سپاه آمده با پول بیشتر این کار را گرفته، نه خیر، هیچ‌کدام از اینها نیست، اعتبار سپاه بین مردم و پیمانکاران را خرج کردند آن پیمانکار با هر کسی این کار را نمی‌پذیرد به اعتبار اینکه سپاه تشکیلات سالمی است آن آقای استاندار و وزیر می‌گوید من وقتی کار را به شما می‌دهم خیالم راحت است که در آن دزدی نیست و به نتیجه می‌رسد و کلاهبرداری نمی‌شود. سپاه در عرصه‌های سازندگی جای چه کسی را گرفته، جای شرکت‌های چند ملیتی را.

نقدی در پایان در پاسخ به این سؤال که «چرا سپاه در مسائلی مثل حمله به پایگاه نظامی عین‌الاسد شفاف عمل نمی‌کند» اظهار کرد: سپاه هیچ‌وقت از شفافیت گریز ندارد، اما یک مسائلی نظامی‌اند، هیئت حاکمه آمریکا و هر دو حزب تصمیم گرفتند که در این خصوص مسئله را پنهان کنند، کمال رازداری هم به کار گرفتند و ارتش این توانایی را به کار برد که هیچ سند و اطلاعاتی درز نکند، به همین دلیل سند و عکس و مدرکی از این اتفاق منتشر نکردند، حالا اطلاعات خلبان بالگرد و راننده‌ای که زخمی‌ها را منتقل کرده و از این واقعه اطلاعات داده که از طرف ما بدون عکس و فیلم قابل انتشار نیست، اینکه ما سندی در این خصوص ارائه نکردیم عدم شفافیت نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • حسین حسین زاده فومنی FR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    10 10
    باور کنیم که ما سردارهای زیادی مثل حاج قاسم در سپاه داریم مثل سردار حاجی زاده و سردار سلامی و ده ها عزیزانی که در عرصه پاسداری و اعتلای امنیت کشور در گمنامی به بسر می برند و هیچ هم راضی نیستند حتی اسم آنان بر سر زبان ها بیافتد که البته حاج قاسم نماد این میدان خدمت رسانی و پاسداری در ابعاد بین المللی بود . خود سردار نقدی عزیز ما یکی از حماسه سازان و دلاور مردان عرصه نبرد در دوران هشت سال دفاع مقدس و همرزم سپهبد مهربانی حاج قاسم سلیمانی بودند . مردم نجیب ما همچنان که عاشق حاج قاسم بودند والله قسم عاشق سپاهند و دوست داران عزیز سپاهی با عمق وجود . و فقط خدا می داند که این نهاد انقلابی چه خدمات بی بدیل و غیر حسابی را برای نظام متحمل شده است و اندام دشمنان با نام سپاه حقیتا به لرزه و رعشه می افتد که حاج قاسم عزیز ما یک نمونه بارز و ارزشمند آن بود . ضمنا هفته دفاع مقدس بر همه جان بر کفان سپاهی مبارکباد .
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    6 8
    افرین سپاه عزیز.......

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس