واکنش باخ به برگزاری مسابقات ورزشی در روزهای کرونایی

رییس کمیته بین المللی المپیک گفت:برگزاری مسابقات اخیرنشان داد حتی بدون واکسن می‌توان رویدادهای بزرگ ورزشی را در شرایط ایمن برگزار کرد.  

به گزارش مشرق  به نقل از Inside the games، توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک در مورد بازگشت برخی رویدادهای ورزشی در شرایط شیوع ویروس کرونا اعلام کرد این اتفاق باعث ایجاد  اعتماد به نفس در ما برای آماده سازی المپیک توکیو می شود.

 باخ گفت: استقبال مثبت از این رویدادها نشان می دهد نه تنها ورزشکاران  و سازمان های ورزشی بلکه مردم هم در آرزوی بازگشت ورزش بوده اند و ورزش  عضو جدایی ناپذیر زندگی ما شده است. من می بینم که می توان رویدادهای ورزشی را حتی با وجود محدودیت ها در یک شرایط ایمن سازماندهی کرد.

او ادامه داد: البته ما در برنامه ریزی برای مسابقات مسئولیت بزرگی برابر کل جامعه ورزش داریم. براساس تجربه می دانیم که اگر یک اتفاق ناگوار برای کسی بیفتد روی همه تاثیر می گذارد.  

باخ در مورد تولید واکسن تا برگزاری المپیک توکیو گفت: سیگنال هایی را از دانشمندان دریافت می کنیم که نشان می دهد واکسن کرونا می تواند در اواخر سال تولید  شود. البته هفته های اخیر نشان داد ما می توانیم رویدادهای ورزشی بزرگ را حتی بدون واکسن در شرایط ایمن برگزار کنیم. از طرفی ما باید درک کنیم که واکسن راه حل جادویی نیست که تمام مشکلات ما را حل کند چون هنوز از تاثیر کامل هر نوع واکسن اطلاعی نداریم.

او افزود: برای برگزاری المپیک  همکاری نزدیک خود را  با سازمان بهداشت جهانی، متخصصان پزشکی و علمی  و شرکت های دارویی  ادامه می دهیم. همچنین از تجربه سازمان های ورزشی که اخیرا رویدادهای خود را موفقیت آمیز برگزار کرده اند، استفاده می کنیم.
 

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    1 0
    باخ دهنتو ببند لطفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس