کد خبر 1108360
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
دستیابی به واکسن شرط ژاپن برای برگزاری المپیک است

محقق و استاد بنیاد تحقیقات بیماری‌های میکروبی دانشگاه اوزاکا ژاپن اعلام کرد که دولت این کشور تولید و دستیابی به واکسن موثر کرونا را در اولویت اقدامات خود قرارداده است.

به گزارش مشرق، پرفسور «یوشی‌هارو ماتسوارا» در واکنش به تولید واکسن در برخی از کشورها اظهارداشت که شرایط ایمنی و اثرگذاری یک واکسن علاوه بر دسترسی و سهولت استفاده از آن باید به آن توجه شود زیرا تولید موثر یک واکسن به ۱۰سال زمان نیاز دارد.  اکنون با زمان کمتر از یکسال، اصالت و تاثیرگذاری آن مورد سوال خواهد بود. 

وی با ابراز نگرانی از افزایش مبتلایان در ژاپن، تاکید کرد که سلامت و ایمنی برگزاری بازی‌های المپیک در سال آینده در گرو تولید و کشف یک واکسن موثر قراردارد.

بازی های المپیک توکیو که قرار بود مردادماه امسال برگزار شود به دلیل گسترش کرونا در جهان این رویداد جهانی به مرداد ماه سال آینده به میزبانی ژاپن به تعویق افتاد.

این درحالی است که آمار قربانیان ویروس کرونا در ژاپن به بیش از ۵۴ هزار ابتلا و نزدیک به ۱۱ هزار مرگ ناشی از این ویروس رسیده که از این رقم ۱۷ هزار مبتلا و ۳۳۸ فوتی در توکیو  پایتخت میزبان بازی‌های المپیک، گزارش شده است. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس