کد خبر 1121389
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
آیت الله کعبی

عضو مجلس خبرگان گفت: اقتدار و شکوفایی مادی و معنوی ملّت ایران ناشی از حضور در صحنه آن هم با روحیه جهاد و شهادت‌طلبی است؛ اگر این روحیه گرفته شود سیر قهقرایی و بازگشت به عقب را شاهد خواهیم بود.

به گزارش مشرق، پیغام فتح؛ ویژه‌نامه چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس: جریان تحریف به موازات انقلاب و پابه‌پای انقلاب پیش آمده و در صحنه‌های مختلف درصدد وارونه‌نمایی حقایق انقلاب و ارائه قرائت‌های انحرافی از دستاوردهای انقلاب برآمده است.

یکی از مهم‌ترین سرفصل‌هایی که مورد تحریف قرار گرفته، بعد از شکل‌گیری انقلاب و اتفاقاتی چون تسخیر لانه جاسوسی، بی‌شک دفاع مقدس و هشت سال حماسه آفرینی ملّت ایران بوده است. جریان تحریف چه در دل جنگ و چه در سال‌های پس از دفاع مقدس، دست خود را نشان داده و چه بسا تبعاتی را هم متوجه جامعه کرده است.

در همین زمینه آیت‌الله عباس کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری درباره عملکرد جریان تحریف نسبت به ارزش‌های دفاع مقدس گفت:

**پشتیبانی امپراطوری رسانه‌ای غرب از جریان تحریف

آیت‌الله کعبی در همین زمینه اظهار داشت: جریان تحریف با پشتوانه امپراطوری رسانه‌ای غرب و با استفاده از پیشرفت‌های فنی و فضای مجازی با شکل‌دهی برخی از پازل‌های جنگ نرم تلاش می‌کند که قداست، حماسه و پیروزی‌های بزرگ ملّت ایران در دفاع مقدس را واژگونه جلوه دهند.

وی با بیان اینکه جنگ هشت ساله به خاطر آنکه جهاد دفاعی بود و بر اساس عمل به فتوای ولی فقیه شکل گرفت و نیز برخوردار از روحیه فداکاری و جانبازی و روحیه شهادت‌طلبی ملّت ایران بود باید از واژه مقدّس برای آن استفاده کرد و از این روی، دفاع مقدس نام گرفت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ملّت ایران در دفاع مقدس، در مقابل شرق و غرب حماسه آفرید، اظهار داشت: آمریکا، شوروی سابق، صهیونیست‌ها و بیش از ۴۰ کشور دنیا، عقبه پشتیبان‌کننده صدام و رژیم جنایتکار بعثی بودند.

**ملّت ایران در مقابل ارابه جنگی غرب و شرق حماسه‌سازی کرد

کعبی، پشتیبانی‌ها نظامی و مالی برخی کشورها از صدام را مورد اشاره قرار داد و گفت: کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس بویژه سعودی، کویت امارات و بحرین کمک فراوانی به صدام کردند.

وی ادامه داد: ملت ایران در کنار سپاه و ارتش، نیروی بسیج مردمی را با روحیه جهاد، شهادت‌طلبی و ایثارگری به صحنه آورد و در مقابل ارابه جنگی شرق و غرب حماسه‌سازی کرد. از این رو عنصر قداست و حماسه در کنار رهبری الهی امام خمینی، علاوه بر تقوا و همت و عزم بلند ملّت ایران پیروزی آفرید.

کعبی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال تجزیه کشور، نفوذ و بازگشت انقلاب به عقب بود، تصریح کرد: ملت ایران با آهنگ الهی و با روحیه شهادت‌طلبی، تمامیت ارضی کشور را حفظ و توطئه دشمن را از بین بردند.

**حضور ملّت در صحنه، پروژه تحریف دفاع مقدس را شکست داده است

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه اقتدار و عزّت ملّت ایرن در سایه دفاع مقدس به رخ دنیا کشده شد، گفت: امنیت، رشد و شکوفایی کشور بعد از دفاع مقدس و نیز اقتدار بین‌المللی نظام اسلامی و پیروزی‌های جریان مقاوت در منطقه همه از دستاوردهای فتح و پیروزی دفاع مقدس است. 

کعبی با بیان اینکه دشمن در پروژه تحریف دفاع مقدس در مقابل حضور ملت در صحنه شکست خورده، اظهار داشت: البته دشمن هنوز هم تلاش می‌کند با استفاده از غول رسانه‌ای به تحریف دفاع مقدس بپردازد.

** چهار محور تحریف دفاع مقدس

وی در جمع‌بندی قسمت نخست اظهارات خود، اقدامات جریان تحریف نسبت به دفاع مقدس را متوجه ۴ محور دانست؛ ۱- زیر سؤال بردن قداست دفاع مقدس ۲- زیر سوال بردن حماسه ملت ایران ۳- زیر سؤال بردن پیروزی بزرگ ملّت ایران ۴- زیر سؤال بردن تدبیر و فرماندهی ولی فقیه و فرمانده کل قوا در دفاع مقدس 

کعبی در ادامه با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس از پیشکسوتان و نسل اول دفاع مقدس به نسل دوم و سوم منتقل شد، اظهار داشت: پس از دفاع مقدس، پیوند نسل‌های مجاهد و شهادت طلب را در تجلی دفاع از حرم شاهد بودیم.

**دولت‌های پس از جنگ بیشتر می‌توانستند به ارزش‌های دفاع مقدس توجه کنند

وی، عملکرد دولت‌های مختلف پس از دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: دفاع مقدس، دستاورد بزرگ ملت ایران و قطعه جاودان هویت ملّت ایران است که دولت‌ها بعد از دفاع مقدس می‌توانستند بیشتر به ارزش‌های آن بپردازند، چرا که پرداختن به این ارزش‌ها، امنیت ملی، اقتدار، وحدت ملی، مصالح و منافع ملی را تضمین می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره ارتباط تحریف ارزش‌های دفاع مقدس و مشکلاتی که کشور با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، گفت: با روحیه دفاع مقدس و تفکر بسیجی می‌توانیم منابع و ثروت‌های ملی را بارور کنیم و تنها راه عبور از مشکلات، اقتصاد مردمی است.

**با روحیه برآمده از دفاع مقدس می‌توان پول ملّی را تقویت کرد

کعبی اظهار داشت: ما باید اقتصاد را مردمی کنیم و از ظرفیت بسیج مردمی برای جهش تولید و پیشبرد اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: با روحیه برآمده از دفاع مقدس می‌توانیم پیشرفت و عدالت را محقق سازیم و پول ملی را تقویت کنیم. همچنین با این روحیه می‌توانیم با شبیخون فرهنگی مبارزه کنیم. درواقع همه دستاوردهای دفاع مقدس می‌تواند در قالب برنامه‌های توسعه، نقد و اجرایی بشود.

**ارزش‌های دفاع مقدس تحریف شود، سیر قهقرایی در پیش خواهیم گرفت

عضو مجلس خبرگان درباره خطر تحریف‌ ارزش‌های دفاع مقدس گفت: اقتدار، پیشرفت و شکوفایی مادی و معنوی ملّت ایران ناشی از حضور در صحنه آن هم با روحیه جهاد و شهادت‌طلبی است؛ اگر این روحیه از ملت گرفته شود سیر قهقرایی و بازگشت به عقب را شاهد خواهیم بود.

کعبی تصریح کرد: همه دستاوردهای دفاع مقدس از جمله غنی‌سازی دانش‌های بومی،  دستاوردهای علمی، ملّی و خودکفایی در عرصه‌های مختلف با روحیه مبتنی بر ارزش‌های دفاع مقدس به‌دست آمده و تداوم آن هم با همین روحیه خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس