اقتصاد مردمی لزوما خصوصی‌سازی نیست/دشمن جرأت ندارد به ما حمله کند

معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: دشمنان چنان درس و صلابتی از ملت ایران در دفاع مقدس دیده‌اند که تا ده‌ها سال جرأت حمله به کشورمان را ندارند.

به گزارش مشرق، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه طی سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی با مدل مردمی، پیروز و حوادث مهم پس از انقلاب اسلامی نیز این گونه مدیریت شد و غلبه بر منافقان و تروریست‌ها نیز این چنین بود.

وی افزود: ابزار غلبه بر توطئه دشمنان و حوادث مهم در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم بودند و حضور گسترده آنها در همه عرصه‌ها برای غلبه ما بر دشمن بسیار مهم بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: اگر امروز اقتصاد را مردمی کنیم، همه چیز متحول می‌شود اما مشکل این است که نظام‌های اداری و بروکراسی و دیوان سالاری حضور مردم را در اقتصاد نمی‌پذیرند.

سردار نقدی افزود: مردمی بودن مترادف با خصوصی سازی نیست بلکه به معنای آوردن همه آحاد مردم در صحنه و تصمیم گیری جمعی کردن برای کارهای بزرگ است. اگر مردم را وارد اقتصاد کنیم، همه مسائل و معضلات با کمک آنها حل می‌شود.

بیشتر بخوانید

هیچکدام از فعالیت‌های سپاه برای منفعت‌طلبی نیست/ در دفاع مقدس کسی به سپاه یک قبضه اسلحه نداد

وی افزود: نمی‌دانم چرا برخی مسئولان کشور اجازه داده‌اند مدیریت فضای مجازی در دست بیگانگان بماند و ان شاء الله این وضع تغییر کند تا دشمنان نتوانند با جوسازی و دروغ پردازی در این فضا بر افکار عمومی غلبه کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه گفت: در دوران دفاع مقدس؛ در حالی که ما برای انجام یک عملیات و ذخیره سازی مهمات هفت، هشت ماه صبر می‌کردیم اما دشمن همه امکانات را در اختیار داشت و مانند باران گلوله شلیک می‌کرد.

سردار نقدی افزود: عراق با ۳۰۰ فروند هواپیما جنگ را آغاز کرد و در حالی که ۲۰۰ الی ۳۰۰ فروند آن را منهدم کردیم، در پایان جنگ ۶۰۰ فروند هواپیمای مدرن داشت و این در حالی بود که حتی لاستیک هواپیما را به ما نمی‌دادند.

وی گفت: با توجه به شرایط جنگ تحمیلی، به طور طبیعی تعداد تلفات ما باید چند برابر تلفات دشمن می‌شد اما بر اساس کمترین برآوردهای دشمن، آنها ۶۰۰ هزار کشته دادند و ما بر اساس بالاترین برآوردها؛ بیش از ۱۸۰ هزار شهید دادیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه افزود: اگر سوء مدیریت در زمان دفاع مقدس وجود داشت، باید تعداد کشته‌های ما چندین برابر دشمن می‌شد.

سردار نقدی گفت: ارتش عراق؛ نظامیان آموزش دیده بودند و در حالی که فرمانده ما در جنگ ۲۵ ساله بود، فرمانده آنها ۲۵ سال سابقه فرماندهی داشت، اما فرمانده ما، فرمانده دشمن با همه نیروها و امکاناتش را اسیر می‌کرد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس حتی نتوانستیم موشکی بسازیم که یک کیلوگرم مواد منفجره را به بغداد برساند در حالی که فاصله مرز تا بغداد ۱۳۰ کیلومتر بود.

سردار نقدی گفت: همه ظرفیت دانشگاه‌ها را بررسی کردیم اما دانشگاه‌های ما از زمان طاغوت مانده بود و هیچ چیزی برای عرضه نداشتند.

وی افزود: با تلاش نیروهای انقلاب، موشک‌های دوربرد ساختیم و با تأکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی نخستین کشور در دنیا بود که موشکی با برد دوهزار کیلومتر و نقطه زن ساخت.

معاون هماهنگ کننده سپاه درباره قبول قطعنامه ۵۹۸ گفت: امام با این تصمیم، نفس خود را زیر پا گذاشت زیرا مصلحت کشور این بود که قطعنامه پذیرفته شود و امام راحل دهها سال مبارزه با استکبار را در طَبَق اخلاص گذاشت که این بُعد دیگری از شجاعت امام بود.

سردار نقدی افزود: این تصمیم امام نشان داد بر مدیریت جنگ، منطق حاکم است.

وی گفت: امام راحل با پذیرش قطعنامه ۵۹۸؛ آبروی خود را با خدا معامله کرد و نتیجه آن، پیروزی‌های پیاپی جمهوری اسلامی ایران در منطقه شد.

سردار نقدی افزود: دشمنان چنان درس و صلابتی از ملت ایران در دفاع مقدس دیده‌اند که تا دهها سال جرأت حمله به کشورمان را ندارند.

وی گفت: امام با به کار گرفتن مؤثر نیروها و امکانات کشور و استفاده از این ظرفیت، جنگ تحمیلی را مدیریت کرد و بر ارتش کاملاً مسلح و با پشتوانه همه کشورها پیروز شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه افزود: اینکه حضرت امام راحل در آغازین روزهای جنگ تحمیلی فرمودند جنگ را ادامه می‌دهیم؛ نشان دهنده برآورد دقیق و تصمیم شجاعانه ایشان بود.

سردار نقدی گفت: در آن زمان صدام به عنوان عنصر ضد آمریکایی در عرصه بین الملل مطرح بود اما نخستین پیام حضرت امام؛ صدام را صدام آمریکایی معرفی کرد و همه از این تحلیل امام راحل، گیج شده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    9 0
    اقتصاد را مردمی کنیم. همین کلی گوئیهاست که مشکل ساز می شوند . لطفا راهکار ارائه فرمائید.
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      0 5
      شما لطفا جزعی تر بفرمایید ببینیم چطوری میشه.!!!
  • DE ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 5
    دشمن مرتب در حال حمله است. تا وقتی بمب اتمی ندارید در امان نیستید.
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      3 3
      ما پیرو تعالیم اسلام عزیز هستیم.!!!
  • کارشناس IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    7 0
    چرا هر ظلمی که به ملت میشود کار دشمن است هر لطفی که به مسئولان میشود کار رفیق و دوست است.
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    2 6
    سلام ودرودخدا بر سرداران سرافراز سپاه و سردار نقدی. خداقوت. خسته نباشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس