کد خبر 1121074
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
جزیره کیش نمایه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: یک جزیره جدید در کنار جزیره کیش در حال ساخت است که برای نخستین بار است در کشور ساخت یک جزیره مصنوعی اتفاق می‌افتد.

به گزارش مشرق، غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در برنامه «سلام، صبح بخیر» از سوم شبکه سوم سیما، اظهار داشت: کیش یکی از زیباترین مناطق کشور است و همان‌گونه که استحضار دارید یکی از چهار مناطق دنیاست که بیشترین اکسیژن خالص را داراست که شاید بسیاری از هموطنان از این موضوع اطلاع نداشته باشند.

کیش و فرهنگ شهروندی

وی با بیان اینکه کیش یک منطقه آزاد است و تمامی مزیت‌های مناطق آزاد را داراست، افزود: کیش به لحاظ فرهنگی، اجتماعی و فرهنگ شهروندی رشد بسیار بالایی داشته است چراکه در طول این سال‌ها زحمات بسیار زیادی در این بار کشیده شده و کیشوندان عزیز و مدیران سابق در این خصوص نقش بسیاری داشته‌اند.

ببینید:

عکس/ جزیره کیش در آخرین روزهای تابستان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه گفت: امروز شرایط فرهنگی کیش، متوسط رو به بالاست و تمامی شرایط یک زندگی خوب در این جزیره خلیج فارس فراهم است.

مظفری ادامه داد: بحث فرهنگ شهروندی، رشد بسیار بالایی در کیش داشته است و ما هنوز در این جزیره چراغ قرمز نداریم و دلیلش رعایت قوانین توسط مردم جزیره است و جالب است که در میادین حتمأ حق تقدم‌ها رعایت می‌شود.

ترمینال جدید فرودگاه کیش و آغاز یک تحول

وی به فرودگاه کیش و ظرفیت ورود و خروج سالیانه مسافر به این جزیره اشاره کرد و عنوان داشت: فرودگاه فعلی ما، فرودگاه خوبی است و سالیانه بطور متوسط دو میلیون مسافر ظرفیت دارد اما ترمینال جدید کیش که با یک توقف چندساله در این پروژه مواجه بودیم را امیدواریم تا پایان امسال به اتمام برسانیم.

ببینید:

عکس/ آیین بهره برداری از ۱۱ طرح ملی در جزیره کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: ترمینال جدید کیش گنجایش ورود و خروج ۶ میلیون مسافر را در طول سال داراست و یکی از مجهزترین و بهترین فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود.

مظفری در ادامه افزود: بخش زیادی از تجهیزات این فرودگاه در همین دوران تحریم، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ساخته شده و به کیش انتقال یافته است که این خود نشان از توانمندی‌ نیروهای ایرانی است.

ساخت یک جزیره جدید در جوار کیش

وی با اشاره به ساخت بندرگاه جزیره کیش بیان داشت: یک اسکله ۳۵ هزار تنی در کیش ساخته شده است و قرارداد لایروبی آن که یکی از بزرگترین قراردادها محسوب می‌شود تنظیم شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه سخنانش گفت: به‌واسطه این قرارداد لایروبی، یک جزیره جدید در کنار جزیره کیش ساخته خواهد شد که یک اتفاق بزرگی است.

مظفری با بیان اینکه بحث‌های زیست‌محیطی این جزیره جدید خوشبختانه در حال انجام است، افزود: این جزیره جدید طبیعتأ در ساحل انجام می‌شود و فاصله چندانی با کیش ندارد که برای نخستین بار است که این اتفاق در کشور به وقوع می‌پیوندد.

بیش از ۳۰ هزار میلیارد پروژه در حال اجرا در کیش

وی در پایان عنوان داشت: بیشتر از یک سوم بودجه عمرانی کشور، هم اکنون در کیش پروژه در اجرا توسط بخش خصوصی داریم و این رقم بیشتر از ۳۰ هزار میلیارد تومان است که در حوزه های هتل، مسکن، زیرساخت و دیگر کارهای عمرانی جزیره هزینه می شود.

ویدئوی زیر را ببینید:

دانلود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سرابی IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    6 1
    خوبه مساحت ایران بیشتر میشه چرا امارات و بحرین و قطر از خلیج فارس اونهمه استفاده کنند و ما بمونیم؟ کاش در دریای خزر هم جزیره مصنوعی ایجاد کنیم که با بارندگیهای زیاد جنگلی و بکر خواهند شد و توریستهای فراوانی از سایر نقاط جهان میان
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    27 14
    جایی وسیع تر برای برهنگان و عیاشان!
    • وطن پرست DE ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      3 1
      می گه یک سوم بودجه عمرانی کشور رو در یک جزیره دارن خرج می کنن. یعنی اهواز و سیستان و بلوچستان و اذربایجان هیچ. رشد فرهنگی رو هم خیلی خوب گفت. بنظر شما منظورش از رشد فرهنگی خوبی که داشتیم دقیقا چه رشدی مدنظر بوده؟
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    16 2
    اشتباهه. حیف بودجه! این همه جزیره بدون استفاده داریم. صنعت رو تقویت کنید. هواپیماساز بشیم. خودروساز بشیم. گوشی، صنایع فناوری بالا. ای تی. لپ تاپ. آی سی و ال سی دی. راه آهن. کشتی سازی. خودروهای برقی. توربین. کشاورزی به روز. روی اینها سرمایه گذازی باید کرد. خاک رو جابجا کردن چه سود اقتصادی ای برای کشور داره؟ فقط خرجه. این پروژه ها رو پیمانکارها تعریف می کنن برای دولت و معلوم نیست چه پولهایی این وسط جابجا میشه.
  • احمد IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    8 5
    خیلی جالبه.خیلی تاکید به ازادی فرهنگ شهروندی میکرد.یعنی مدلی در حد و راستای جزایر بی در و پیکر بی عفتی و بی حیایی همانطور که چند سال پیش صراحت به این کار و جلوگیری از ارشاد نیروی انتظامی میکردند.این هم نماد توسعه و شهروندی محصلین فرنگ...
  • ش. AE ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    10 0
    این همه جزیره طبیعی داریم تنب کوچک و بزرگ جزیره ابو موسی در تعجبم چرا ایران در این جزایر فعالیت ضعیفی داره
    • IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      4 6
      اونها نظامی هستند عزیزم. برای ما حکم هس فروند ابر ناو هواپیمابر هستند که هرگز غرق نمیشوند
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    5 0
    خوبه ولی بهتره در بخش جنوبی جزیره بوموسی و تنب کوچک و بزرگ ساخته بشن تا خلیج فارس در تسلط کامل ایران قرار بگیره
    • کاظم IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      0 0
      توجه بفرمائید قراره از پسماندلایروبی اسکله این جزیره ساخته بشه، این همه پسماند رو کجا میتونن جابجا کنن ایده خوبیه به شرط اینکه اکوسیستم جزیره دچار مشکل نشه
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    7 0
    غرب سیری و جنوب کیش باید مجمع الجزایری با این حروف ساخت : p e r s i a n g u l f
  • FI ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    5 0
    خبر خوبی هست اگه نیت اقدام خیر باشه. چونکه تا به حال بعضی از تاجران فاسد دولتی خاک کشور را به شیخک نشینهای جنوب خلیج فارس میفروختند که چه بسا هنوز هم ادامه داره. ممکنه این پروژه فقط یک پوششی باشه برای بار گیری خاک از بنادر جنوب.
  • طاهره IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    کاشکی بجای اون همه هزینه شهرهای جنوب رو اباد می کردن
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    حتما چین داره می سازه
  • یاسین IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    دوست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس