جهانبخش بازیکن خوبی است اما درباره‌اش کمی اغراق می‌کنید

اخلاق علیرضا در دوجنبه شخصی و حرفه‌ای اکنون به جامعه خبری بریتانیا و کادر فنی و اهالی باشگاه قدیمی و ریشه‌دار برایتون ثابت شده و ارزشمند است.

به گزارش مشرق، درخشش بازیکن ایرانی برایتون انگلیس با گل دیدنی و پاس گل ارزشمند خود همزمان با پیروزی قاطعانه تیمش برابر پورتسموث باعث شد ضمن پرداختن به بازتاب این گل زیبا نظر روابط‌عمومی باشگاه برایتون را نیز در این خصوص جویا شویم. سارا گولد، مسئول بخش پشتیبانی و افسر رابط بخش هواداران و مدیریت در برقراری این ارتباط و اخذ پاسخ رسمی از روابط‌عمومی موثر بود.

فصل پیش شاید برای علیرضا جهانبخش چندان درخشان و خاطره‌انگیز نباشد، او البته همچنان علیرضای دوست‌داشتنی فوتبال ایران بود و در سالی سخت و کمرنگ برای فوتبال ایران، یک وزنه مهم برای تزریق امید محسوب می‌شد. در شروع این فصل اما خوش درخشید و حالا سرمربی او نیز به‌خوبی می‌داند که نیمکت‌نشینی طولانی‌مدت واقعا ظلم به جهانبخش بوده و او شایسته بهترین‌هاست. اخلاق علیرضا در دوجنبه شخصی و حرفه‌ای اکنون به جامعه خبری بریتانیا و کادر فنی و اهالی باشگاه قدیمی و ریشه‌دار برایتون ثابت شده و ارزشمند است. متن گفت‌وگو با سارا گولد را بخوانید.

اولین سوال مربوط می‌شود به عملکرد اخیر علیرضا جهانبخش مقابل پورتسموث که یک گل زد و یک پاس گل داد و بهترین بازیکن زمین شد. به‌نظر می‌رسد شرایط در فصل دوم برای او متفاوت باشد.

همین‌طور است، او می‌تواند به تیم کمک کند، همان‌طور که سرمربی تیم هم اشاره کرده علیرضا برای تیم یک مهره مهم محسوب می‌شود اما قرار نیست همیشه در ترکیب اصلی باشد. او بازیکن بزرگی است و آینده خوبی دارد. خوش درخشیده و همه هواداران خوشحالند. گل عجیب و بسیار زیبایی به‌ثمر رساند و نشان از تمرین و آمادگی بالایش  دارد. هوش بالا و قدرت تصمیم‌گیری درلحظه طلایی را نیز نباید نادیده گرفت. کارش حرف نداشت و پاس گلش هم مهم بود. گویی از خط‌کش استفاده کرد. توپ درست به‌جایی ارسال شد که باید می‌شد. بازیکنان در اوج کار تیمی هستند و هواداران از این کار تیمی لذت بردند.

بیشتر بخوانید:

جهانبخش با وجود درخشش بازهم روی نیمکت برایتون +عکس

فکر می‌کنید چنین بازیکن آماده‌ای چرا باید مدام روی نیمکت باشد؟

پاسخ این سوال با سرمربی تیم است، همه بازیکنان حرفه‌ای هستند و نیمکت‌نشینی بخشی از عضویت در تیم محسوب می‌شود، سرمربی مسئول نتیجه است و اوست که باید پاسخگوی شکست‌ها باشد. جهانبخش آنقدر حرفه‌ای است که حتی یک‌بار هم در این خصوص گلایه نداشته و او همیشه تلاش کرده خود را به تیم تحمیل کند و توانایی خود را به کادر فنی به اثبات برساند.

درخشش اخیر جهانبخش در نظر مربی تغییری ایجاد کرده است؟

 او یک بازیکن طردشده یا کنار گذاشته‌شده نبوده که اکنون قرار باشد با تیم آشتی کند. علیرضا یک بازیکن خوب است و در خدمت تیم بازی می‌کند، نظر مربیان درباره هر بازیکن بستگی به آخرین تمرین دارد، یک ابرستاره ممکن است مصدوم شود و نتواند در یک بازی حساس حضور داشته باشد.

جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا چقدر در شرایط بازیکنان غیر بومی در فوتبال انگلیس تاثیر داشته است؟ مثلا چقدر برای یک بازیکن مهم است که تحت قوانین اروپا حقوق بگیرد و مالیات بدهد یا تحت قوانین فوتبال انگلیس باشد؟

این چندان تاثیرگذار نیست، درواقع جدایی بریتانیا از اروپا به‌صورت تدریجی و گام‌به‌گام صورت می‌گیرد و این تغییر اساسی هنوز در فوتبال خود را نشان نداده است، فرقی ندارد. البته در مسائل مالی دیگر مهم نیست یک فوتبالیست باشید یا یک پزشک، درهرحال شما بانک خود را انتخاب می‌کنید و مسئول انتخاب‌های خود هستید اما اینکه شرایط یک بازیکن فوتبال تغییر کند، باید بگویم که خیر، هیچ فرقی دست‌کم تا این لحظه که جواب می‌دهم، ندارد.

وقتی این مصاحبه منتشر شود برایتون با نیوکسل بازی کرده و نتیجه بازی هم مشخص شده است، جهانبخش بازی کند یا نه، بدرخشد یا نه، سوال اصلی این است که یک بازیکن همیشه آماده بر چه اساسی ممکن است نیمکت‌نشین باشد؟

واقعا بر هیچ‌اساسی اما شما خودتان جواب سوال را داده‌اید، یک بازیکن آماده که این آمادگی را سرمربی تیم تشخیص می‌دهد؛ نه هواداران یا خبرنگاران. جهانبخش بازیکنی آماده است درمیان سایر بازیکنان آماده تیم و سرمربی با توجه به ویژگی‌های رقیب و بازی پیش‌رو، باید از میان این همه بازیکن آماده و خوب یک تیم کامل و هدفمند را انتخاب کرده و به میدان بفرستد.

چالش بعدی پرستون نورث است و اگر از سد این تیم عبور کنید، ممکن است به سد بزرگی به نام منچستریونایتد برخورد کنید، ایرانیان مشتاق تماشای درخشش علیرضا مقابل شیاطین سرخ هستند.

امیدواریم و باید صبور باشیم. بازی‌های بزرگی درپیش است و هر بازی حکم یک اتفاق بزرگ را دارد. جهانبخش مثل بقیه بازیکنان مشتاق درخشش درچنین میدان‌های بزرگ است و شک نداریم که هر بازیکن بهترین خودش خواهد بود.

جمله جهانبخش برای شما معروف شد، یک فصل جدید و فرصت‌های جدید، این تیتر مصاحبه او بود.

بله، او به بهترین شکل به خبرنگار اسکای‌اسپورت جواب داد؛ خبرنگار می‌خواست شیطنت کند و از او بخواهد از باشگاه خود گله کند اما او گفت که این یک فصل جدید است با فرصت‌های جدید. ازجملات بازیکنان گاهی سوءاستفاده می‌شود؛ مثلا گفته بود که گل من به چلسی هم زیبا بود اما منظور او این نبود که چرا دیده نشده و چرا به او ظلم شده است. ما گاهی منابع خبری در ایران را هم بعد از درخشش جهانبخش چک می‌کنیم و گاهی چیزهایی درباره او نوشته می‌شود که به‌نظر ما کمی اغراق‌آمیز است. جهانبخش بازیکن خوبی است و از اینکه او عضو خانواده بزرگ ما است، بسیار خوشحالیم.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    7 1
    گلایه ازین نیست که چرا جهانبخش در ترکیب ثابت نیست . مشکل این است که در فصل پیش حتی در جمع افراد روی نیمکت هم نبود و زمزمه جدایی اش مطرح شد . در حالیکه از فرصت اندک فصل پیش هم که در اختیارش قرار گرفت نهایت استفاده رو کرده بود و بازدهی و کیفیتش را نشان داد . این برخوردها در قالب حرفه ای بودن یک باشگاه نمی گنجد .
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 8
    جهانبخش داره ماهی 1 و نیم میلیارد دستمزد میگیره، لیاقت داره، تلاش کرده، قبول. دمش هم گرم*ولی امثال من و غالب خوانندگان این سایت با ماهی 2-3 میلیون زندگی که نه، داریم نفس میکشیم و واقعا چرا باید برای ما اهمیت داشته باشه جهانبخش بازی میکنه یا نه؟
    • ن IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      0 0
      حد اقل نون بازوشو درمیاره اختلاس نمیکنه
  • Azizi IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    2 0
    در هر صورت پسر بی نظیر ایران هستی همه ی عرصه ی ورزشی به تو باید افتخار کنند تو لیاقت بیشتر از اینارو داری دمت گرم پسر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس