به گزارش مشرق، کانال تلگرامی عصر هوشمندی نوشت: امسال همزمان با هفته دفاع مقدس بی‌بی‌سی به تلاش برای ارائه روایت‌های دوقطبی ساز در جامعه روی آورده است. دو قطبی«خودی و غیرخودی در جنگ»، «زنان و مردان»، « محرمانه و نامحرمانه» و...

در یکی از این روایت‌ها که با عنوان «چهلمین سالگرد جنگ ایران و عراق؛ روایت ۶ هزار و ۵۰۰ زن شهید کجاست؟ به ارائه تصاویری پرداخته که همگی  پخش شده از صدا و سیما و تهیه شده در داخل کشور هستند و این یعنی موضوع نقش زنان در دفاع مقدس مورد توجه برنامه سازان و روایت کنندگان موضوعات جنگ بوده است. این را از لوگوی بالای تصاویر متوجه خواهید شد. اگر این مستندها در ایران پخش نشده بود، امروز بی‌بی‌سی محتوایی برای این برنامه خود نداشت. در واقع داشته های خودمان را در قاب خود به عنوان نداشته‌هایمان پخش می‌کند.

این رسانه در جایی مدعی می‌شود مسوولان ایران به نقش و تاثیر زنان در جنگ نگاه حذفی داشته‌اند و بلافاصله تمجید امام خمینی (ره) و غبطه خوردن بالاترین مسوول جمهوری اسلامی به زنان نقش آفرین در جنگ را به تصویر می‌کشد.

این رسانه که تلاش می‌کند در قامت مدافع حقوق زنان در جنگ ظاهر شود، برای این زنان از لفظ کشته استفاده می‌کند و حتی در روایت رسانه‌ای خود نیز از آنچه برای ارائه‌اش تلاش می‌کند، فاصله دارد.

شاید یکی از دلایل ریزش شدید مخاطبان کانال بی بی سی در تلگرام و آمدن تعداد مخاطبان این رسانه به زیر میلیون نفر که بی‌سابقه بوده است، همین تناقضات رسانه‌ای و رو شدن دست آن برای مخاطبان باشد. رسانه‌ای که حتی برای ارائه خبر جریمه 10 هزارپوندی برای نقض کنندگان قرنطینه خانگی در بریتانیا نیز از عکس زنان آنهم زنان محجبه بهره می‌گیرد، امروز مدافع حقوق زنان آنهم زنان موثر در دفاع مقدس شده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    23 0
    دی بی سی
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    32 0
    حرفای خاله‌زنکی رعنا خانوم و کبری خاتون، پیرزن‌های همسایمون، ارزش خبریش بیشتر از این دست و پا زدنای آخر ننه اپوزیسیوناست.
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    18 0
    کلأ کار انگلیسی ها تفرقه انداختنه، حالا بین زن و مرد، عرب و فارس، کرد و ترک و غیره فرقی نمیکنه. من که خداییش هیچ کدوم ازین شبکه هارو نگاه نمی‌کنم حتی ببینم برای مثال چی بلغور میکنن چون که ذات خبیثشونو میشناسم و میدونم هدفشون چیه.
  • احمد IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    15 0
    امام خمینی گفت زنان مهندسان اجتماع هستن. شما بفرمایید نقش زنان در اجتماع شما چیه؟
  • حسین IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    15 0
    خدا انشالله بی بی سی و منوتو اینا رو شفا بده توی همین شبکه ها تا به حال چند بار به مجری هاشون تجاوز شده و زن هیچ حرمتی نداره برعکس ایران حرمت بانوان جامعه باید حفظ بشه اتفاقا توی ایران خیلی هم از حضور زنان در جبهه بیان شده
  • DE ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    7 0
    ادو شود سبب خیر گر خدا خواهد. من با اینکه بچه ی جنوب هستم و در جنگ تحمیلی همین کشور انگلیس علیه ایران به دنیا اومدم و بزرگ شدم ولی نمیدونستم که خواهران در خط مقدم بودند. دمشان گرم و روح شهیدان زن شاد باد. طبق معمول سیمین یک منبع ناشناس با صدای دستکاری شده و حرفهای بدون سند. مگر سرباز زن آمریکایی خانم لندن نبود که در زندان ابوغریب با اسیران عراقی مثل بردگان رفتار می‌کرد و با غل و زنجیر روی ریشان مردان ادرار می‌کرد. خوب که فیلم‌ها و عکس‌هایش هم هست. اون خوب بود ولی اینها که برای کشورشان می‌جنگیدند بد بودند. اتفاقا با این فیلم عزت و احترامشان نزد ما بیشتر و بیشتر می‌شود. این بی بی سی بنگاه دروغ پراکنی است.
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    4 0
    میگه از وظایف زنان حفاظت از انبارهای اسلحه بوده ! خخخ . سرکار خبرنذار انگلیسی ، یک فیلم منتشر کن که نشون بده خانمها برای نگهبانی از زاغه مهمات بکار گرفته میشدن . شرفت رو شکر انگلیسی
  • علی IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    0 0
    کلا بی بی سی شده اسباب خنده ما خوبه ادامه بدین چون ایرانیان شدیدا احتیاح به شادی و خنده دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس