کد خبر 1119778
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی عصر هوشمندی منتشر کرد: در روانشناسی مخاطبان، صاحبان رسانه ها می دانند می توانند با توسل به تکنیک رونمایی از محرمانه ها و استفاده از چاشنی طرح سوالاتی که دارای سوگیری خاص است، در حوزه عملکرد شناختی ذهن مخاطب ورود کرده و او را به صورت غیر مستقیم به سمتی سوق دهند که نتیجه دلخواه را بگیرند.

«یک مقام دولتی که نخواست نامش فاش شود»، «منبع مطلع یا شاهد عینی ما در ...»، « بخش هایی از فایل صوتی از یک جلسه محرمانه»، « متن لو رفته از یک جلسه سطح بالا» و مواردی از این دست در کنار تقطیع و عنوان سازی ها همه و همه سبب ساخت یک روایت و ارائه آن به مخاطب می شود.

حالا در آستانه هفته دفاع مقدس «بی بی سی» و «من و تو» با تهیه مستندها و ارائه برخی فایل های صوتی، سعی در القای اطلاع رسانی از یک امر محرمانه به مخاطب را دارند و این تولیدات به گونه ای ارائه شده که گویی برشی از تاریخ که ناپیدا بوده یا مخفی شده است را فاش کرده اند.

به عنوان مثال آنچه در فایل صوتی بی بی سی ارائه شده از این قرار است که:

مهدی بختیاری: «موضوع به پاییز سال ٦٣ (قبل از عملیات بدر) و اختلاف طیفی از بچه‌های سپاه تهران (عمدتا از لشکر١٠) با فرمانده وقت سپاه برمیگرده که اینها به لحاظ سیاسی و فنی با محسن رضایی مشکل داشتند و مخالف بودند. اینها نظرات خود علیه محسن رضایی را به برخی نمایندگان مجلس هم میگویند. در این جلسات مشکلات جبهه غرب و شمال غرب، جنوب و مسائل سیاسی مطرح می‌شود که مسائل سیاسی را ‎اکبر گنجی می‌گوید و صدایش در این فایل هم هست. اینها طرفدار آقای منتظری بودند و علیه آقایان مصباح و راستی و...

‏با بالا گرفتن این دعواها، قرار می‌شود محسن رضایی در جمع مخالفان حاضر شده و سخنرانی کند. این فایل، فایل صوتی همان جلسه است و صدای اول هم متعلق به محسن رضایی است.

محل جلسه در سپاه تهران (پاستور) بود که نهایتا به جنجال کشیده شد. (صدای شهید حسن بهمنی هم درفایل هست-اگر اشتباه نکنم)

این دعواها ادامه داشت تا اینکه امام خمینی (ره) ازطریق شهیدمحلاتی پیامی دادند که در پادگان ولیعصر قرائت شد و غائله خوابید. از آن افراد هم بعدها برخی مثل حسن بهمنی و کاظم رستگار شهید شدند، بعضی هم بعدها شهید شدند مثل جناب اسکندرلو که سال ٦٥ به‌شهادت رسید و جناب غلامی که در سوریه شهید شد. عده ای هم زنده هستند.

‏این موضوع چیز پنهان و جدیدی نیست. قبلا بارها راجع به آن گفتند و کتاب نوشته شده ازجمله کتاب «مردان رستگار» بروایت آقای ابوترابی.»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس