آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۱۸۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار بیماران و بهبودیافتگان کرونا در کشور گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۳ نفر بر اثر کرونا جان باختند.

به گزارش مشرق، دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۷۲ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۲۲ هزار و ۱۴۰ نفر رسید.متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۳۰۱ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون ۳۵۹ هزار و ۵۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: ۳۸۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بیشتر بخوانید

چه کسانی نباید از «ماسک» استفاده کنند؟

افزایش ۱۰ درصدی مسافران متروی تهران در موج سوم کرونا

به گفته وی، تا کنون سه میلیون و ۷۴۶ هزار و ۶۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری ادامه داد: همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری درباره وضعیت بیماری کرونا در کشور تشریح کرد: طبق گزارش‌های دریافتی، در هفته‌ گذشته شاهد افزایش بروز موارد بستری و مرگ و میر نسبت به هفته سوم شهریور بوده‌ایم. بیشترین میزان بروز بستری موارد مثبت، در هفته چهارم شهریورماه، در استان‌ قم و کمترین میزان بروز، در استان‌های سیستان و بلوچستان و فارس گزارش شده است.

وی افزود: بیشترین میزان بروز مرگ و میر در هفته چهارم شهریور، به ترتیب در استان‌های قم، چهارمحال و بختیاری و اصفهان و کمترین میزان مرگ و میر در این مدت، در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

لاری با بیان این‌که همه‌گیری ویروس کرونا در کشورمان رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: اغلب استان‌های کشورمان در وضعیت قرمز قرار دارند و درخواست ما از تمامی هموطنان خودداری از هرگونه حضور در تجمعات و رعایت اصول بهداشتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    9 1
    مسافرتهای شمال -کلاس حضوری دانش آموزان -آزمون کنکور و...از عوامل ازدیاد مرگ و میر در اثر کرونا است
    • محمد IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      12 1
      موافقم
  • کرونایی خسته IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    6 1
    باشه جایی نمیریم. ممنون از مدیریت جهادیتون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس