کد خبر 1120387
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
هدف اصلی عادی سازی روابط با تل آویو

یک روزنامه لبنانی به تلاش رژیم های عربی حوزه خلیج فارس برای تضمین پیروزی رئیس جمهور آمریکا در دور دوم انتخابات این کشور اشاره کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی با عنوان «جشن عادی سازی روابط؛ تلاش ستمگران عرب برای پیروزی مجدد ترامپ» نوشت: رژیم های عربی حوزه خلیج فارس همواره از هر رئیس جمهور آمریکایی که قصد شرکت در دور دوم انتخابات را داشته حمایت کرده اند.

بر اساس این گزارش، عادی سازی روابط تنها یک وسیله برای تحقق اهداف دیگر است. بررسی افکار عمومی در کشورهای عربی بسیار سخت است چرا که آزادی بیان در این کشورها وجود ندارد. از طرفی نمی توان تأثیر گذاری گسترده «ان جی او» های غربی در کشورهای عربی را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید

افشای فشار آمریکا بر لبنان برای مذاکره با اسراییل

رژیم های عربی حوزه خلیج فارس هیچ گاه اهمیتی به مسأله فلسطین نداده اند. تمام این رژیم ها با استعمارگران انگلیسی برای اشغال فلسطین تبانی کردند. نحوه تعامل این رژیم ها با مسأله فلسطین طی دهه های گذشته هیچ تغییری نکرده است.

امضای توافقنامه عادی سازی روابط نیز به مثابه یک قرارداد پر سود تسلیحاتی برای ترامپ محسوب می شود چرا که هیچ توافقنامه ای میان آمریکا و رژیم های عربی امضا نمی شود مگر آنکه فروش تسلیحات بیشتر به آنها را تضمین کند این رژیم ها در حالی دَم از حمایت تاریخی از آرمان فلسطین می زنند که این حمایت از حد ادعاهای لفظی فراتر نرفته است. بازسازی ساختار رژیم های عربی به رهبری عربستان سعودی، حرکت این رژیم ها در مسیر صهیونیستها را تضمین کرد.

امضای توافقنامه اسلو باعث شد این مسیر برای عادی سازی رژیم های عربی با صهیونیستها باز شود. اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین در همکاری با رژیم صهیونیستی باعث به وجود آمدن یک نمایش خنده دار شده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کشورهای عربی ابلاغ کرده که رابطه وی با آنها بر اساس منافع و مصلحت بنا شده است. تاریخ نشان داده که رژیم های عربی حوزه خلیج فارس و حاکمان ستمگر آنها از هر رئیس جمهور آمریکایی که قصد پیروزی در دور دوم انتخابات را داشته حمایت کرده اند.

عربستان برای آنکه رؤسای جمهور آمریکا بتوانند در دوره دوم انتخابات پیروز شوند اقدام به کاهش قیمت نفت کرده است. امضای توافقنامه عادی سازی روابط نیز به مثابه یک قرارداد پر سود تسلیحاتی برای ترامپ محسوب می شود چرا که هیچ توافقنامه ای میان آمریکا و رژیم های عربی امضا نمی شود مگر آنکه فروش تسلیحات بیشتر به آنها را تضمین کند؛ تسلیحاتی که تهدیدی برای رژیم صهیونیستی محسوب نمی شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس