کد خبر 1119996
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
آمریکا خودروهای زرهی به سوریه فرستاد

ارتش آمریکا روز جمعه از ارسال خودروهای زرهی و سایر تجهیزات نظامی به سوریه خبر داده است.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید گفته بود که "ما از سوریه خارج می شویم"، و نیروهای نظامی آمریکایی باقی مانده در سوریه فقط برای حفاظت از ذخایر نفتی این کشور است، ارتش آمریکا روز جمعه اعلام کرده است که در حال استقرار خودروهای زرهی و سایر تجهیزات نظامی برای محافظت از سربازان آمریکایی است که در حال مقابله با داعش هستند.

این اقدام ارتش آمریکا در حالی است که تنش ها با روسیه نیز به شدت رو به افزایش است.

وین ماروتو سخنگوی نیروهای ائتلاف مستقر در سوریه در این باره گفت: ائتلاف به رهبری آمریکا که در حال مبارزه با داعش است، قصد دارد واحدهای زرهی و مکانیزه خود را در سوریه مستقر کند تا نسبت به حفاظت از نیروهای نظامی مطمئن شده و آزادی جابجایی آنها را تضمین کند تا بتوانند به طور امن عملیات شکست داعش را ادامه دهند.

این نخستین بار نیست که آمریکا اقدام به استقرار خودروهای زرهی در سوریه کرده است. ارتش آمریکا در اکتبر 2019 میلادی نیز خودروهای زرهی را به سوریه فرستاده بود.

آمریکا همچنین سامانه راداری سنتینل را نیز در سوریه مستقر کرده تا به مقابله با پهپادها و موشک های دشمن کمک کند. آمریکا گشت های هواپیماهای جنگنده در مناطق تحت سیطره نظامیان خود در سوریه را نیز افزایش داده است.

ویلیام اوربان سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا نیز مدعی شد: آمریکا به دنبال درگیری با هیچ کشور دیگری در سوریه نیست ولی از نیروهای ائتلاف در صورت لزوم دفاع حمایت خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس