کد خبر 1119903
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
چرخش از ایتالیا به آلمان

الکس هم مثل استراماچونی به دلار پول می‌گیرد و همه شرایط یک مربی خارجی را دارد اما از نظر قانون غلط و پرحفره فدراسیون، مشکلی برای کار در ایران نخواهد داشت؛ چرا که ایرانی‌الاصل است!

به گزارش مشرق، پرونده بازگشت آندره‌آ استراماچونی به استقلال بسته شد. از همان ابتدای طرح نام مربی ایتالیایی توسط مدیران استقلال، این شائبه وجود داشت که آنها درصدد هستند با سود بردن از این موج خبری، جریان عبور از فرهاد مجیدی را تسهیل کنند. بین مجیدی و احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال اختلافات فاحشی وجود داشت؛ تا جایی که تنها چند دقیقه بعد از شکست آبی‌ها در فینال جام حذفی، باشگاه با صدور یک بیانیه پایان کار فرهاد و آغاز تلاش‌ها برای بازگرداندن استراماچونی را اعلام کرد. فقط با توسل به این خبر بود که می‌شد هواداران استقلال را آرام و امیدوار نگه داشت. با این حال نهایتا استقلالی‌ها اعلام کردند این پرونده مختومه است و آنها روی سایر گزینه‌ها تمرکز خواهند کرد.

یک شکست قابل پیش‌بینی

مهم‌ترین دلیل طرح‌شده توسط باشگاه برای به بن‌بست رسیدن مذاکرات با استراماچونی، ماجرای ممنوعیت حضور مربیان خارجی در ایران است؛ مقرراتی که یک ماه پیش هم وجود داشت و همین مساله، استدلال مدیران استقلال را باطل می‌کند. در حقیقت آنها زمانی برای جذب دوباره استرا خیز برداشتند که می‌دانستند قانون اجازه بازگشت مرد ایتالیایی را نخواهد داد. الان هم بسیاری بر این باورند که باشگاه استقلال پشت این محدودیت پنهان شده و حتی اگر منع قانونی هم در کار نبود، آنها نمی‌توانستند استراماچونی را راضی به بازگشت کنند. همین حالا خود مربی ایتالیایی و نزدیکانش ادعا می‌کنند در طول هفته‌های گذشته هیچ پیشنهاد و تلاش جدی برای حصول توافق صورت نگرفته است. در ایران هم برخی مدیران میانی فدراسیون و حتی یکی مثل علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل پیشین آبی‌ها به دفعات خطاب به استقلالی‌ها گفتند: «شما استراماچونی را به تهران بکشانید، ما هر طور شده قراردادش را می‌بندیم.» با این حال واضح بود که چنین توان و چه بسا اراده‌ای وجود ندارد. استقلال فقط می‌خواست مدتی زمان بخرد و تب‌وتاب هواداران فروکش کند که همین اتفاق هم رخ داد.

درود بر شما؛ به امید دیدار!

در حال حاضر گزینه جدید باشگاه استقلال برای هدایت این تیم الکس نوری است که پیش‌تر یکی، دو گزارش در موردش نوشته بودیم. مدیران استقلال در حالی مذاکره با نوری را تایید کرده‌اند که بعید است این اتفاق طی همین یکی، دو روز رخ داده باشد. به احتمال زیاد همان روزهایی که راجع‌ به بازگشت استراماچونی به هواداران وعده داده می‌شد، ارتباط‌های اولیه با نوری هم برقرار شده است. جالب این که همزمان با تایید استقلال، مربی ایرانی - آلمانی هم با انتشار ویدئویی کوتاه از خودش در فضای مجازی، به زبان فارسی به مخاطبان گفته: «درود بر شما. برای دویدن بیرون آمده‌ام. به امید دیدار.» دیداری که شاید به زودی در تهران محقق شود. نکته بامزه اینجاست که الکس هم مثل استراماچونی به دلار پول می‌گیرد و همه شرایط یک مربی خارجی را دارد اما از نظر قانون غلط و پرحفره فدراسیون، مشکلی برای کار در ایران نخواهد داشت؛ چرا که ایرانی‌الاصل است! در این مدت به دفعات اسم نوری به‌ عنوان گزینه هدایت تیم‌های مختلف ایرانی بر سر زبان‌ها افتاده بود. به‌ عنوان مثال بهمن ۹۶ سپاهان برای جذب این مربی در میانه‌های لیگ هفدهم اقدام کرد اما مذاکرات به‌دلیل درخواست مالی بالای نوری به جایی نرسید. در آن زمان گفته می‌شد دستمزد پیشنهادی الکس ۹۰۰ هزار دلار است؛ عددی که از سوی مدیران وقت تیم اصفهانی تایید یا تکذیب نشد.

بیشتر بخوانید:

الکس نوری: چند پیشنهاد جدید دریافت کرده ام

بدترین احتمال

و اما هولناک‌ترین بخش داستان این است که به هر دلیلی شرایط همکاری با الکس نوری هم فراهم نشود. در این صورت انتخاب سرمربی برای استقلال سخت‌ترین کار دنیا خواهد شد. آنها همه گزینه‌های احتمالی را از دست داده‌اند. نکونام و فکری در فولاد و نساجی مانده‌اند و منصوریان هم راهی تراکتور شد. آیا قرار است بار دیگر مظلومی و مرفاوی به نیمکت این تیم برگردند، یا این فرهاد مجیدی است که با تغییر مدیریت جایگاهش را پس می‌گیرد؟ با شناختی که از اتمسفر فوتبال ایران داریم، در صورتی‌ که یک مربی ایرانی جای مجیدی را بگیرد، باید بیشترین فشار ممکن را تحمل کند. شکل عزل فرهاد مجیدی شبیه پایین کشیده‌شدن علی دایی در تابستان ۹۰ بود و هیچ بعید نیست برخورد هواداران استقلال با جانشین مجیدی هم مثل برخورد آن زمان پرسپولیسی‌ها با حمید استیلی باشد.

آخرین امید؛ استرا و لوگوی استقلال

در حالی که باشگاه استقلال طی یک بیانیه رسمی پرونده بازگشت استراماچونی را مختومه اعلام کرد، دیروز سرمربی ایتالیایی با تغییر عکس پروفایلش خبرساز شد. قضیه از این قرار است که استراماچونی در نرم‌افزار اجتماعی واتس‌اپ عکس پروفایلش را تغییر داده و تصویری از یک مشت با حک لوگوی استقلال بارگذاری کرده است. این مساله بار دیگر موجب امیدواری هواداران به جذب مربی ایتالیایی شده. یادتان باشد در فوتبال ایران حتی غیر ممکن هم «غیر ممکن» نیست!»

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    7 7
    در دیزی بازه حیای گربه کجا رفته شده حکایت این بیشرفها و بیت المال یامفتی که جلوشون ولو شده
    • علی IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
      2 0
      برانکو که بیشتر از همه بی حیاتره پول مملکتو تا هست و نیست لفتو لیس کردو رفت دلال
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    7 0
    اگر ممنوعیت برای مربی خارجی هستش الکس خارجی حساب میشه اون که تو ایران زندگی نمی کنه پس دروغ نگین۰نگین به مردم مدیر باید فتح الله زاده باشه رییس هیت مدیر هادی طباطبایی ما هواداران از سعادتمند فقط استرا رو میخایم وگرنه نمیتونه بره ازاستقلال بیرون همین
  • محمود عسکری طرفدار استقلال IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    1 0
    سلام.الکس نوری نیاد بهتراست دوتا بازی که نتیجه نگرفت این اقاراهم فراری میدن یعنی الکس بدرد استقلال نمیخورد مربی استقلال باید ازجنس خودش باشد تادوام بیاورد.البته استراماچونی یک فیلسوف فوتبال بود فدراسیون دست به کارشود اورابرای تیم ملی بیاورد اگرمنع قانونی نداشته باسد
  • CA ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    0 1
    از اول هم دنبال مربی آلمانی بودند مثل همین سفر و این آسترا هم نوعی بده بستون با باشگاهای فوتبال آلمان داره. واقعا بایستی اجازه داد که بازهم پول بیت المال فدای بده بستان های مشکوک پشت پرده بشه! تا کی بایستی این باندهای پشت صحنه رو تحمل کرد و فقط نظاره گر تلف شدن پول بین المال بود. این استقلالی ها خودشون بهتر میدونند که نبایستی خط قرمز ها رو عبور کنند که البته خیلی وقت هست که عبور کردند و البته براشون هزینه خواهد داشت!
  • رحیم IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    0 0
    والا اگه نوری واقعا ایرانی باشه میتونه مثل هر ایرانی تو فارکس یه حساب بازکنه و به ازای هرچقدر که میده ارزدیجیتال بهش میدن وتو هرکشوری که خواست نقدش کنه من خودم باکیف پول الکترونیکیم میرم ترکیه چون ایران دلار نداره .
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    0 0
    الان دیگه دنیا الکترونیکی شده وقتی که پول تو حسابهای جهانی داری میتونی ازهرجای دنیا که باشی نقدش کنی الان اکثر ایرانی های که خارج کشورند پول میریزن حساب دیجیتالشون من خودم ماهی ۱۰۰ملیون حساب برادرم که تو ترکیهدهست رو شارژمیکنم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس