کد خبر 1119662
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
وزیر خارجه عراق وارد فرانسه شد

«فواد حسین» در ادامه سفرهای اروپایی خود وارد پاریس شد تا با همتایش دیدار کند.

به گزارش مشرق به نقل از  پایگاه بغداد الیوم، «احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت خارجه عراق امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «فواد حسین»، وزیر خارجه این کشور در ادامه سفر خود به برخی کشورهای اروپایی برای بررسی روابط دو جانبه، در راس یک هیئت بلندپایه وارد شهر پاریس، پایتخت فرانسه شده است.

در این بیانیه آمده است: فرانسه پس از آلمان و بلژیک، سومین کشور اروپایی است که وزیر خارجه به آن سفر کرده است و هدف از آن بررسی روابط عراق با طرف اروپایی و چشم اندازهای تحقق همکاری سازنده در راستای منافع و آرمان‌های دو طرف است.

بیشتر بخوانید

روایت وزارت خارجه عراق از نتایج سفر وزیر خارجه سعودی به بغداد

فواد حسین پیش از این با دبیرکل ناتو در مقر این سازمان دیدار کرد که به گفته ناتو این نشست پشت درهای بسته برگزار شد و هیچ خبری از آن در رسانه‌ها پخش نشد.

وزیر خارجه عراق پیش از این در سفر با آلمان و دیدار با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان، اعلام کرد که برلین به منظور کمک به تقویت ثبات در عراق، به حمایت نظامی خود از این کشور ادامه می‌دهد.

او افزود: داعش تهدیدی برای جامعه جهانی است و عراق برای خلاص شدن از شر داعش به همکاری مشترک نیاز دارد. آلمان در طول مبارزه با گروه‌های تروریستی وابسته به داعش از عراق پشتیبانی کرد و به ساخت بیمارستان‌های مختلف در عراق کمک کرد.

وزیر خارجه عراق در جریان سفر خود به آلمان و بلژیک، با برخی مسئولان این دو کشور و همچنین مقام‌های اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دیدار و گفتگو کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس