کد خبر 1119483
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
وضعیت حیوانات پس از آتش سوزی در آمازون

شدت آتش‌سوزی‌های کم سابقه هفته‌های گذشته در غرب آمریکا به حدی بوده که دود ناشی از آن به سوی مناطقی از اروپا رسیده است.

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، اداره اروپایی «کوپرنیک»، بزرگ‌ترین برنامه منفرد دیدبانی زمین در دنیا که توسط کمیسیون اروپا و با همکاری آژانس فضایی اروپا انجام می‌شود با طرح این هشدار اعلام کرد که این وضعیت به دلیل وزش بادهای شدید در کالیفرنیا طی روزهای آینده پایدار خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ پیشنهاد عجیب ترامپ برای مهار آتش‌سوزی!

دودهای ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی در غرب آمریکا که با وزش باد و گرمای هوا وسعت گرفته، با عبور از اقیانوس اطلس به اروپا رسیده است.

دفتر اروپایی کوپرنیک از زمان آغاز مشاهدات ماهواره‌ای تغییرات آب و هوایی در سال ۲۰۰۳ تاکنون هرگز داده‌هایی به این وسعت و بزرگی در خصوص آتش‌سوزی‌ها ثبت نکرده است.

ببینید:

تصاویری از جهنم سوخته کالیفرنیا

بر اساس گزارش کوپرنیک فعل و انفعالات ناشی از آتش‌سوزی‌های هفته‌های اخیر در ایالات متحده «ده‌ها تا صدها برابر شدیدتر از حد متوسط» عنوان شده است.

کوپرنیک در گزارش خود یادآور می‌شود که مقادیر بی سابقه‌ای کربن در پی این آتش‌سوزی‌ها در جو زمین رها شده و دود متراکم ناشی از آتش‌سوزی‌ها از ایالات متحده و اقیانوس آتلانتیک عبور کرده است.

دود متراکم آتش‌سوزی‌ها مسافتی ۸ هزار کیلومتری طی کردند

مارک پارینکتون، یکی از کارشناسان سرویس نظارت بر جو در برنامه کوپرنیک ضمن اشاره به مسافت زیادی که دودهای ناشی از آتش‌سوزی تاکنون پیموده‌اند و آلودگی ناشی از پدیده می‌گوید: «واقعیت انکار ناپذیری است که آتش‌سوزی‌ها آلودگی زیادی در جو ایجاد می‌کنند و مشاهده دود غلیظ ناشی از آن در فاصله ۸ هزار کیلومتری نشان دهنده میزان ویرانگری و تخریب این پدیده از نظر وسعت دامن‌گیری و مدت زمان پایداری است.»

ببینید:

فیلم/ تایم لپس از جهنم شعله‌ور کالیفرنیا

بیشترین حجم دودهای متراکم در سواحل غربی ایالات متحده متمرکز شده‌اند؛ جایی که شهرهای بزرگی نظیر لس‌آنجلس و سان‌فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا و یا شهرهای شمالی‌تری نظیر پورتلند در اورگن یا سیاتل در ایالت واشنگتن در حال حاضر یکی از بدترین کیفیت‌های هوا در جهان را دارند.

مقامات محلی در مناطق یاد شده طی روزهای گذشته بارها نسبت به «ناسالم» و حتی «خطرناک» بودن کیفیت هوا به شهروندان هشدار داده‌اند.

ثبت بیش از ۷ هزار و ششصد مورد آتش‌سوزی در کالیفرنیا

گفته می‌شود که بیش از ۱۷ هزار مامور آتش نشانی از اواسط ماه اوت تاکنون به شکلی خستگی ناپذیر تنها برای مهار آتش‌سوزی‌های جنگلی در ایالت کالیفرینا پا به میدان گذاشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

شمار قربانیان آتش سوزی‌های آمریکا به ۳۳ نفر رسید

کالیفرنیا با ثبت ۲۵ کانون آتش‌سوزی بیشترین خسارات را از این ناحیه متحمل شده است. گوین نیوسام، فرماندار ایالت کالیفرنیا روز چهارشنبه هشدار داده بود که وزش بادهای «سانتا آنا» که بسیار شدید و حاوی هوای گرم و خشک است در روزهای آینده وضعیت آتش‌سوزی‌ها را در این ایالت به مراتب وخیم‌تر خواهد کرد.

به گفته فرماندار کالیفرنیا، امسال بیش از ۷ هزار و ششصد مورد آتش‌سوزی در این ایالت به ثبت رسیده؛ در حالی که سال گذشته میلادی کم‌تر از ۵ هزار مورد آتش‌سوزی در کالیفرنیا گزارش شده بود.

آتش‌سوزی‌ها دستکم ۳۰ کشته به جا گذاشته است

بر اساس تازه‌ترین آمار ارائه شده از سوی مقامات محلی، آتش‌سوزی‌ها در ایالت‌های کالیفرنیا و اورگن تا کنون دستکم ۳۰ کشته به جا گذاشته است.

بر این اساس همچنین گفته می‌شود که بیش از ۲ میلیون هکتار از مراتع و جنگل‌های این مناطق دستخوش دود و آتش شده و ده‌ها هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید که صدها منزل مسکونی در پی این حادثه آتش گرفته و به خاکستر تبدیل شده‌اند.

تعدد آتش سوزی‌های در سراسر کره زمین به اعتقاد دانشمندان و کارشناسان از پدیده‌های جوی متاثر از تغییرات آب و هوایی به خصوص افزایش دما و کاهش بارندگی ناشی می‌شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس