کد خبر 1119464
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
محسن حاجی‌میرزایی نمایه

حاجی میرزایی بابیان اینکه گزارشی مبنی بر ابتلا به کرونا نداشتیم، گفت: برخی رسانه‌ها در تیترهای اصلی خود نوشته بودن که وزیر بهداشت نامه‌ای مبنی بر تعطیل کردن مدارس به بنده نوشته است که اساسا صحت ندارد.

به گزارش مشرق، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران، نقش زنان در آموزش و پرورش را برجسته خواند و اظهار کرد: اگر ارزیابی منصفانه‌ای داشته باشیم و تحلیل محتوا کنیم می‌بینیم که در مورد محتوای آموزشی، در جای جای مختلف، به بانوان توجه شده است؛ در مواردی هم که کار دچار  اشکالاتی شده است رفع خواهد و برای هر تغییراتی کارهای لازم انجام شده است و در نسخه الکترونیکی کتاب‌های موجود، اصلاحات را خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید:

جزئیات فوت دانش‌آموز گتوندی مبتلا به کرونا

وی با اشاره به نقش مؤثر بانوان در تربیت، خاطرنشان کرد:  بیش از ۶۰ درصد از مدیران و معلمان را بانوان  تشکیل می‌دهند، در دوره ابتدایی بیش‌ از ۸.۵ میلیون دانش‌آموز  داریم که بخش عمده‌ای از آموزش‌های آنها بر عهده خانم‌هاست بر همین اساس اگر این تعبیر را به کار ببرم که آموزش و پرورش روی دوش خانم‌هاست سخن به گزاف نگفته‌ایم چون مادر و معلم بیشترین تاثیر در شکل‌گیری شخصیت بانوان و نسل‌های آینده را دارند.

حاجی‌میرزایی افزود: گام‌های بزرگی برای تامین دسترسی آموزش برداشتیم به ویژه آنکه اقدامات ایران، در دسترسی دختران مناطق محروم به آموزش درخشان است؛ تمام توجه ما معطوف به این است که بانوان را در محتوا و تدریس مطالب آموزشی با احترام کامل مورد توجه قرار دهیم.

وی در خصوص تعیین تکلیف وضعیت حق‌التدریس‌ها و نهضتی‌ها گفت:  موضوع نیروی انسانی در آموزش و پرورش بسیار پیچیده است چرا که همواره تعهداتی متوجه آموزش و پرورش می‌شود که خارج از خواست ماست اما در مقررات و مصوبات مختلف، عمل به آن متوجه ما می‌شود  بنابراین به عنوان یک دستگاه اجرایی متعهد به اجرای مقررات بیرونی هستیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در قانون پیش بینی شده است که معلمان حق‌التدریس، پیش دبستانی و آموزشیاران طی شرایطی به استخدام در بیایند و این شرایط برای آموزشیاران منوط به پذیرش در آزمون استخدامی است؛ در آزمون برگزار شده عده‌ای حد نصاب قبولی را کسب نکرده‌اند که بنا بر قانون مقرر شد تا آنها را  به کار نگیریم و این موضوع باعث شد، آنها اعتراض کنند اما برای کاهش مسائل و مشکلات این افراد، اصلاحیه پیشنهادی تهیه کردیم و در دستور کار هیأت دولت است و سعی داریم شرایطی را  برای پذیرفته نشدگان دوره آموزشی در نظر بگیریم تا آنها امسال بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی از استخدام و تبدیل وضعیت ۲۵ هزار نفر در آموزش و پرورش در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان تعداد ردیفی است که امسال به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است و مابقی در سال آینده تعیین تکلیف می‌شوند و تاکنون در اجرای قانون کوتاهی نکردیم و برای بخشی از افراد هم پیش بینی شده بود که اگر در آزمون مردود شوند قطع همکاری داشته باشیم که در حال رایزنی برای رفع این مشکل هستیم.

حاجی‌میرزایی در خصوص چگونگی نظارت بر نحوه استفاده از محتوای الکترونیکی که جدا از شبکه شاد در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، گفت: در ابزار شاد همه خدمات آموزش رسمی کشور را برای همه افراد ارائه می‌کنیم، همچنین به هیچ محتوای دیگری نیاز نیست؛ اکنون هم تمام محتوای پایه اول تا دوازدهم تولید و روی شاد در حال بارگذاری است و همچنین براساس اعلام رئیس جمهور استفاده از شاد رایگان شده است وهمین موضوع مزیت بالایی برای کاربران  به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه برای آموزش رسمی، به خدمات آموزشی دیگر بخش‌های خارج از آموزش و پرورش نیازی نیست، اظهار کرد: برای کسانی که می‌خواهند خدمات افزوده داشته باشند آیین نامه‌ای تدارک دیدیم که نحوه مشارکت بخش خصوصی و همچنین استفاده از مکمل‌های آموزشی مشخص شده است و در این چارچوب نحوه فعالیت‌ها رعایت می‌شود البته به مدارس تأکید کردیم که به سمت این مسائل نروند چراکه در شبکه شاد آموزش‌های رسمی و با کیفیت ارائه شده است.

حاجی‌میرزایی درباره ساماندهی مهدهای کودک با بیان اینکه این فضاها فقط کارکرد مراقبتی ندارد، اظهار کرد: کارکرد آموزشی و تربیتی مهدهای کودک هم مهم است چراکه بچه‌ها در این سنین، شکل گیری هویت کودک و دوره تاثیرگذاری روی زندگی صورت می‌گیرد، پس اقدام ما، قطعا آموزشی و پرورشی خواهد بود.

وی اضافه کرد: نظارت بر مهد کودک‌ها و ارائه استانداردهای لازم بر عهده آموزش و پرورش است و ما مصمم هستیم وظیفه را به خوبی اجرا کنیم؛ بعد از فرمایش مقام معظم رهبری درباره مهدهای کودک، شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس فعال شده است و شرایط را بررسی می‌کند تا آنکه دریابند چه الگویی مناسب است چراکه مقام معظم رهبری از وضعیت فعلی احساس نارضایتی کردند.

وزیر آموزش و پرورش درباره رفع مشکلات و تأمین اینترنت شبکه شاد اظهار کرد: یک وجه از مشکلات شبکه شاد مربوط به اینترنت است که وزارت ارتباطات به میزان ترافیک مورد نیاز شاد پیش بینی‌های لازم را انجام داده است و آن را رصد می‌کنند همچنین فعالیت‌هایی برای معلمان در زمینه رایگان شدن اینترنت انجام شده و مجددا فرصت نام نویسی برای آن دسته از معلمانی که امکان ثبت نام برای اینترنت نداشتند، فعال خواهد شد.

وزیر آموزش و پروش تصریح کرد: ما برای راه اندازی شبکه شاد از صفر شروع کردیم و با شیوع کرونا هیچ چیز نداشتیم، نرم افزاری از صفر شروع کردیم و اکنون بیش‌ از ۱۶ میلیون کاربر در آن فعال هستند.

وی در خصوص تصمیم‌گیری برای فعالیت و تعطیل شدن مدارس طی هفته‌های آینده اظهار کرد: ما براساس دستورالعملی که وزارت بهداشت تهیه کرده است، کار را دنبال می‌کنیم و اگر زمانی شیوع گسترده بیماری را داشته باشیم و از سوی وزات بهداشت ما را منع کنند، مدارس را تعطیل می‌کنیم.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها در تیترهای اصلی خود نوشته بودن که وزیر بهداشت نامه‌ای مبنی بر تعطیل کردن مدارس به بنده نوشته است؛ که اساسا صحت ندارد و آموزش و پرورش همه فعالیت‌های خود را با هماهنگی وزارت بهداشت و منطبق بر دستورات ستاد ملی کرونا برنامه ریزی می‌کند.

وی ادامه داد: تاکنون از هیچ مدرسه‌ای گزارشی مبنی بر ابتلای دانش‌آموزانش به کرونا دریافت نکردیم و یک مورد ویدئو هم که در فضای مجازی پخش شده بود، دانش آموز به دلیل افت قند خون بیهوش شده بود که به اشتباه به موارد دیگر اشاره شده بود.

وزیر آموزش و پرورش درباره ابتلای معلمان به کرونا در مدرسه بیان کرد: جامعه فرهنگیان هم بخشی از جامعه ایران است و ابتلا به کرونا در این گروه هم وجود دارد، اما تاکنون در مدرسه ابتلای آنها به کرونا گزارش نشده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • مهدی IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    8 1
    طبق چه سازوکاری مدارس گزارش ابتلا به کرونای دانش آموزان را منتشر می کنند؟در این مدت سه هفته چند جور صحبت کردید؟چه قدر متناقض رفتار کردید؟دستور شفاهیتان با دستورالعمل مکتوب ارسالی به مدارس کاملا مغایر است.
  • US ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    8 0
    برو بنده خدا!!!!!!!! خدا روزیت رو جای دیگه البته اینبار به بازنشستگی در خانه حواله کنه!!!
  • علی IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    19 1
    هر کس فرزندش در مدرسه مبتلا شود ابتدا باید سراغ وزیر اموزش و پرورش برود. اولین مقصر مرگ به نظر ایشان است.
    • مجید IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
      0 0
      احسنت
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    5 0
    بسیاری از مدارس امکانات کافی ندارد در برخی از مدارس قطعی آب وجود دارد متاسفانه وزیر محترم امکانات کشور ما رو خیلی رویایی تصور کردند خدا هدایتشون کنه
  • معلم مدرسه IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    5 1
    تنها مدرسه ای که من هستم، ازمدیر گرفته تامعلم آن چندین نفردچارعلایم کرونا وآنفولانزا شده اند، درمنطقه 4تهران، ازفشارتدریس مجازی،2هفته زودترمدارس رابازگشایی کردید که چه چیزی را ثابت کنی؟!!
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    3 0
    تو کشور فیلیپین اعلام شده تا زمانی که کرونا هست مدارس تعطیل است
  • معلم DE ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    4 0
    یکی از همکاران فرهنگی دراصفهان به کرونا مبتلا شده ،
  • سعید PL ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    2 2
    هر کس مسئول جان خود و فرزندانش می‌باشد پس لطفاً با عقل و منطق خودتان کاری را انجام بدید که بعد از هر اتفاق و حادثه دنبال مقصر نگردید .عقل و تفکر را خداوند در وجود همه نهادینه کرده .پس با وزیر و وکیل و غیره زندگی نکن
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    2 0
    کلا نظام اموزش ایران با آموزش مجازی بیگانه است. ایران آموزش دادن را با مدرسه ساختن اشتباه گرفته و بیش از اندازه بر آموزش حضوری تاکید داره. در حالی که بسیاری از بودجه ی آموزشی کشور صرف بنای مدارس و نگهداری از اون ها میشه کشورهای آفریقایی تونستن با آموزش مجازی بدون ساختن مدارس به همین نتایج سواد آموزی ایران دست پیدا کنند. البته ناگفته نماید بعضی از کشورها هم تصور می کنند آموزش عالی با اعزام دانشجو به خارج محقق میشود و از این راه هزینه ی هنگفتی روی دست خود گذاشتند که حاصلی هم نداشته.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    5 0
    ! چی رو میخوای ثابت کنی کلی از دانش آموزان و معلمان باید از بین برن تا شما سر عقل بیاین؟؟؟
    • علی IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
      0 0
      شما خودتون معلم هستین وگرنه چنین حرفی نمیزدین مدرسه باید حضوری باشه ازین به بعد اعصاب پدر و مادرا خورده
  • فرهنگی IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    6 0
    شهر در امن وامان است .... آسوده بخوابیییید........
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    14 0
    حاجی میرزایی پاک..... شده. کاش هیچ مسئولیتی نمیدادن بهت زیر صفری. همون نمره صفر هم زیاده برای امتیاز دادن بهت.
  • فاطیما IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    3 0
    چقدر دروغ میگین وای خدا به کجا پناه ببریم امام زمان ظهور کنه هر چی ظالم‌نابود کنه من خواهرم بچه اش مدرسه رفته همشون کرونا گرفتن
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    0 0
    وزیر های قرمز دولت
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    0 0
    خواهش میکنم مدارس را شش ماه زمستان تعطیل کنیم به خاطر کرونا چون در زمستان مریضی سرما خوردگی زیاد می شود و خیلی خطر ناک است بعد از بهار مدارس را باز کنید ممنون میشم
  • Amirali IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    0 0
    سلام من دبیرستانیم الان دوستم توی رشته تجربی الان کرونا گرفته
  • زهرا IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    0 0
    باید یه دانش اموز ضعیف بدن به اقای وزیر ببینم میتونه انلاین باهاش کار کنه ببینم نظرش عوض نمیشه
  • بانو IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    0 0
    آیا دراین وضیعت بچه خودرامی فرستاد مدرسه .. خودتان چرا درتجمعات حاضر نیستین .. چرا از مردم میخواهین بچه هاشون بفرستن مدرسه .از خدا بترسید خیلی از بچه ها کرونا گرفتن تعطیل کنید مدرسه هارا
  • حسن IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    0 0
    با وجود مدارس ان لاین اقای وزیر از حقوق معلمان هم باید کاسته شود
  • علی IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    لعنت خدا بر هر چی به ظاهر آدم اما فریبکار و دروغگوی باد
  • یه ایرانی IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    0 0
    چرا هموطن گرامی با تدریس ان لاین باید حقوق معلم کسر بشه به خاطر اینترنت که از جیبش پرداخت می کنه یا به خاطر گوشی ویا تبلتی که در اختیار معلم قرار می گیره تدریس ان لاین و تصحیح اوراق و تکالیف دانش آموزان همه از جیب و وقت زندگی معلم پرداخت میشه .خواهش میکنم انصاف داشته باش هموطن عزیز .کور کورانه حرفی نزن که شرمنده معلم بشی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس