کد خبر 1119213
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
ترامپ نمایه

سازمان تجارت جهانی اعلام کرد دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ و در پس اقدام در اعمال تعرفه وارداتی بر میلیاردها دلار کالا از چین قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، سازمان تجارت جهانی شب گذشته اعلام کرد که آمریکا در موضوع اعمال تعرفه بر واردات میلیاردها دلار کالا از چین قوانین تجارت جهانی را نقض کرده ‌است.

بیشتر بخوانید:

آمریکا به دنبال اعمال ممنوعیت بر واردات از چین

دولت ترامپ می‌گوید سیاست اعمال تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالا از چین که دو سال پیش انجام شد موجه بوده چرا که چین در حال دزدیدن مالکیت معنوی کالاها و اجبار شرکت‌های آمریکایی برای انتقال فناوری به داخل این کشور بوده است.

اما هیأت سه نفره سازمان تجارت جهانی می‌گوید از آنجا که هم این تعرفه‌ها بالاتر از میزان مجاز برای آمریکا بوده و هم تنها علیه چین اعمال شده‌اند به همین خاطر غیرقانونی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

آیا چین و آمریکا به جنگ نزدیک‌تر می‌شوند؟

این هیأت در گزارش خود نوشته از آن زمان به بعد هم آمریکا مستندات کافی برای توجیه اقدام خود به سازمان تجارت جهانی ارائه نداده است.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که همچنان پایبند به نظام تجارت چند جانبه بین‌المللی است و به حکم و قوانین سازمان تجارت جهانی احترام می‌گذارد و امیدوار است واشنگتن هم سیاست مشابهی در پیش بگیرد.

البته صدور این حکم بعید است به این زودها باعث تغییر در سیاست‌های آمریکا شود اما به احتمال زیاد شروعی خواهد بود بر آغاز یک پرونده که ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس