کد خبر 1119125
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی عصر هوشمندی درباره تشخیص اخبار جعلی نوشت: در حال حاضر، از بازی‌های مختلفی در حوزه تشخیص اخبار جعلی میتوان یاد کرد که با همین هدف ساخته و در اختیار بازیکنان قرار گرفته است تا بتوانند به یاری بازی توان تشخیص افراد برای تشخیص اخبار جعلی از واقعی را بالا ببرند.

به عنوان مثال، در بازی «لیتموس» به افراد یاد داده می شود که چطور اخبار جعلی را تشخیص دهند. این بازی به مردم نشان داده می شود که چقدر قادرند اخبار جعلی را از واقعی تشخیص دهند. تصور بر این بود که مردم دارای این توان هستند ولی در واقعیت، نتیجه چنین نبود و این نشان می‌دهد که نیاز است تا اطلاعات و آگاهی‌های مردم در مورد اخبار جعلی باید برود. این بازی که نوآورانه و کاربری ساده طراحی‌شده و مبتنی بر طرح سؤال است، می تواند در تشخیص اخبار جعلی، توجه به منبع خبری و نیز دریافت تحلیلی عمیق به مردم کمک میکند.

از دیگر بازی‌ها در حوزه فیک نیوز یا اخبار جعلی می توان به بازی «فیک نیوز» اشاره کرد که در این بازی، افراد به تولید تیترهای جعلی به همراه عکس اقدام می‌کنند. در این بازی باید موضوع مشخص و مخاطبان هدف داشت. به تعداد نامحدود می‌توان تیترهای جعلی تولید کرد. تعداد بازیکنان در آن ۴ تا ۸ نفر هستند و کل بازی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. رنج سنی افراد نیز باید بالای ۱۳ سال باشد. در این بازی افراد هم با مفهوم اطلاعات نادرست و جعلی آشنا شده و هم به‌نوعی سرگرم می‌شوند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس