به گزارش مشرق، معصومه نصیری، کارشناس رسانه در کانال تلگرامی عصر هوشمندی نوشت: چندی است جریانی با ایجاد اکانت هایی با نام خبرگزاری ها و رسانه‌های رسمی ایران اقدام به انتشار فیک نیوزها و شایعات با اسم این رسانه ها میکند.

نمونه هایش لو رفتن سوالات کنکور توسط اکانت فیک باشگاه خبرنگاران جوان، درگذشت شجریان یا پاسخ شدیدالحن وزیر خارجه امارات به ظریف توسط اکانت فیک خبرگزاری ایسنا، اظهارنظر سعید طوسی توسط اکانت فیک خبرگزاری فارس و ....

نکته اینجاست که این اخبار ساختگی در دل اخبار صحیح منتشر می شوند و این یعنی عزمی برای بی اعتبارسازی رسانه‌های کشور، سردرگمی مخاطبان و سخت شدن شرایط راستی آزمایی محتوا وجود دارد. خط بی اعتبارسازی رسانه‌ای در بزنگاه ها موجب تقویت جریان شایعه شده و مدیریت افکار عمومی را از مسیر صحیح خود خارج می‌کند.

به نظر می رسد این بی اعتبارسازی رسانه‌ای تنها مقدمه ای است برای تحقق هدفی بزرگ تر که این گام نخست آن است.

در این شرایط رسانه های جریان اصلی باید ضمن مداومت در معرفی صفحات رسمی خود، در راستای صیانت از افکار عمومی، شکایتی را به صاحبان پلتفرم هایی که حساب های جعلی در آنها ساخته و فعالیت می کنند، ارائه کنند.

یادمان باشد اخبار جعلی و شایعات سرمایه اجتماعی جوامع را متاثر کرده و می تواند در مهندسی اجتماعی اثر گذار باشند و این، یعنی صیانت از مخاطبان اهمیت استراتژیک دارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    چشم وزییر مخابرات واطلاعات روشن
  • IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    عصر هوشمندی در تله گرام جک بامزه ایی بود
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    3 0
    این موضوع واقعا مهم و حساس هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس