نتانیاهو: فلسطینی‌ها نمی‌توانند توافق‌های صلح را خنثی کنند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه گروه‌های مقاومت فلسطینی با عملیات دیشب قصد داشتند توافقنامه‌های سازش امارات و بحرین را خنثی کنند، تهدید کرد به هر کسی که به اسرائیل آسیب بزند، حمله می‌کند.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) مدعی شد فلسطینی‌ها نمی‌توانند سازش با امارات و بحرین را خنثی کنند.

نتانیاهو در گفت‌وگو با خبرنگاران پیش از ترک واشنگتن به سمت فلسطین اشغالی، گفت: «ما در حال پایان دادن به سفری تاریخی به واشنگتن هستیم، جایی که اسنادی را برای برقراری دو توافق صلح با دو کشوری عربی امضا کردیم».

وی با ادعای اینکه صهیونیست‌ها به زودی از عواید این دو توافق سازش بهره‌مند می‌شوند، ادعا کرد: «اما ثمرات آن تا نسل‌ها باقی می‌ماند. هرکسی که در این مراسم بود، فهمید که به تغییر استراتژیکی در منافع اسرائیل و منافع صلح رسیده‌ایم».

به نوشته سخنگوی نخست‌وزیری اسرائیل، نتانیاهو درباره دستورکار خود بعد از بازگشت به فلسطین اشغالی اظهار داشت: «اولین چیز، مبارزه با ویروس کرونا است. دوم، مبارزه با تروریسم و سوم، توسعه دایره صلح است».

بیشتر بخوانید

تجمع مقابل کاخ سفید در اعتراض به توافق سازش

نتانیاهو در مراسم امضای توافق سازش: قدرت امنیت می‌آورد

وی ضمن اشاره به تبادل آتش شامگاه گذشته بین ارتش رژیم صهیونیستی و نوار غزه، افزود: «من تعجب نمی‌کنم که تروریست‌های فلسطینی، همزمان با مراسم تاریخی [امضای توافق‌های سازش] به سمت اسرائیل شلیک کردند. آنها می‌خواهند صلح را خنثی کنند اما موفق نخواهند شد»

نتانیاهو همچنین تهدید کرد: «ما به کسانی که می‌خواهند به ما صدمه بزنند، حمله می‌کنیم و به صلح می‌رسیم».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین بامداد امروز (به وقت محلی) با «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرده و گفت: «من عمیقا از تلاش‌های رئیس‌جمهور [آمریکا] و تلاش‌های شما و دولت‌تان برای آرمان صلح قدردانی می‌کنم. این جهان ما را تغییر می‌دهد».

وی همچنین اضافه کرد: «برای ۲۶ سال هیچ اتفاقی نیافتاد تا اینکه این رئیس‌جمهور (دونالد ترامپ)  و این دولت، شما و همکارانتان روی کار آمدید و قوانین را تغییر دادید».

شامگاه گذشته بود که نتانیاهو طی مراسمی در کاخ سفید با حضور رئیس‌جمهور آمریکا و وزرای خارجه بحرین و امارات توافق عادی‌سازی روابط با این دو کشور خاورمیانه را امضا کرد.

«یائیر لاپید» رئیس فراکسیون احزاب اپوزیسیون در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) می‌گوید برخلاف توافقات بحرین و امارات عربی متحده برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل، اما کابینه کنونی تل‌آویو قصدی برای مذاکره با فلسطینی‌ها جهت سازش ندارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    0 1
    ما هم منکر نیستیم اما خدای فلسطینی ها و مظلومان حتما وقطعا می تواند . فلسطینیان و همه حامیان آزاده آنها با ایمان وتوکل به وعده خداوند شما صهیونیست ها ی همیشه آواره را از صحنه ی روزگار محو خواهند کرد .والسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس