کد خبر 1118693
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
بورس نمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزنده شده سهم‌ها در پی اصلاح اخیر باعث خریدها خوبی از سوی سهام داران شده است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، همایون دارابی درخصوص دلایل مثبت شدن بازار بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: شاخص بورس پس از رسیدن به نزدیکی ۲ میلیون واحد اصلاح خوبی را آغاز کرد و به زیر یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسید.

بیشتر بخوانید:

احتمال تکرار تجربه بورس نیویورک در ایران

وی افزود: این اصلاح باعث ارزنده شدن سهم‌ها شد که در پی آن خریدهای خوبی در بازار از سوی سهام دارها صورت گرفت.

کارشناس بازار سرمایه در ادامه تاکید کرد: قوانین بسیار خوبی طی ۱۵ روز گذشته از سوی وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان بورس و اوراق بهادار برای تعادل بازار تنظیم شد و مصوبه‌ای که برای صندوق تثبیت داده شد که تاثیر بسیار خوبی در بازار داشته است.

دارابی گفت: همه اقدامات صورت گرفته باعث شد تا بازار به مدار تعادل باز گردد و انتظار ما این است که شاخص چند روزی در این مدار تعادل باقی بماند و پس از آن شاهد روند دیگری باشیم.

وی با بیان اینکه سهام گروه‌های صادراتی در واقع ستون فقرات بورس محسوب می‌شود گفت: افزایش ارز نیمایی به شرکت‌های صادراتی اجازه می‌دهد در برابر صادرات درآمد بیشتری کسب کنند که خبر خوبی برای گروه‌های این بخش محسوب می‌شود و عملا باعث رشد آن‌ها شده است.

کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر ما امیدواریم بازار به یک تعادل نسبی برسد و روند اصلاح و استراحت خود را پایان دهد، اما در یک محدوده فعلا نوسان خواهد داشت.

دارابی تصریح کرد: چند روز آینده شهریورماه به پایان می‌رسد و گزارشات شرکت‌ها شامل عملکرد آن‌ها در نیمه نخست سال و در شهریور ماه منتشر می‌شود که تاثیر مهمی بر ارزیابی تحلیگران از وضعیت شرکت‌ها خواهد داشت، اما به نظر می‌رسد در حال حاضر بازار ثبات نسبی پیدا کرده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    9 1
    باز ببرید بالا تا جیب یه عده دیگر را خالی کنید.
    • احمد IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      3 0
      میخوان جیب خالی کنن! پس توبورس چکارمیکنی!
  • مجتهدین IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    8 1
    تشکیل صف خرید میلیاردی برای سهمی (خودرو) که :انباشت بدهی دارد اخرین گزارشات تراز مثبتی را رقم نمی زند تقریبا با نیمی از ظرفیت تولید می کند زمان زیادی از افزایش سرمایه ناشی ازارزیابی دارایی ها نمی گذرد. به چه مفهوم است
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    4 0
    دولت مقدس تدبیر و امید داره تبعات مجلس جهادی رو خنثی میکنه. فعلا مجلس جهادی دست گذاشته رو دلار
  • بازوند IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    1 0
    اقتصاد ما مث ترازو شده همش میلنگه هر زمان این ترازو برابر شه همه چیز درست میشه الان بورس خوبه دلار رفت بالا این هم عمدی ازطرف دولته درحال حاضربرنج وخودرو ودلار در حال مسابقه اند وصعودی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس