کد خبر 1118683
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
"راهپیمایی اربعین" در تهران بازنمایی می‌شود/ مراسم "جاماندگان اربعین" برگزار نمی‌شود

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین گفت: یکی از ویژه‌برنامه‌های امسال «بازنمای راهپیمایی اربعین» در محله عباس‌آباد تهران است؛ در این برنامه، موکب‌های اربعین با حضور موکب‌داران بازنمایی می‌شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های فرهنگی این ستاد به مناسبت ایام اربعین گفت: امسال حسرت حضور در مراسم راهپیمایی اربعین بر دل‌ خیلی از عاشقان و دلدادگان اباعبدالله علیه‌السلام خواهد ماند؛ اما باز هم تأکید می‌کنم اربعین تعطیل‌بردار نیست؛ گرچه مثل سال‌های گذشته شاهد حضور ایرانی‌ها در مسیر راهپیمایی اربعین نخواهیم بود اما در ایران برنامه‌های اربعینی متعدد و متنوعی البته با رعایت اصول بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی افزود: امسال اولین سالی است که در ایام اربعین از حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی محرومیم، در همین راستا ویژه‌برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ایم و بیشترین استفاده را از فضای مجازی خواهیم داشت.

وی از برگزاری 17 همایش بین‌المللی در کشورهای مختلف از جمله آفریقا، آمریکا، شرق و غرب آسیا با حضور اندیشمندان آن کشورها و با همکاری ستاد اربعین خبر داد و گفت: بخشی از این همایش‌ها گفت‌وگو محور و پژوهشی است که با زبان‌های مختلف عربی، اردو و انگلیسی برگزار می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین اضافه کرد: امسال یکی از موضوعاتی که در اجرای برنامه‌ها مدنظرمان است، بررسی جایگاه زیارت اربعین در ادیان مختلف است، در همین راستا بناست برنامه‌هایی با عنوان «امام حسین علیه‌السلام؛ محور همگرایی امت‌ها» با همکاری بخش بین‌المللی حوزه‌های علمیه کشور و مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شود.

بیشتر بخوانید

عراق رسماً از پذیرش زائر خارجی در اربعین عذرخواهی کرد

اربعین صحنه پیروزی مقاومت اهل‌بیت(ع) است

حجت‌الاسلام احمدی، اربعین را صحنه پیروزی مقاومت اهل‌بیت علیهم‌السلام دانست و گفت: با همین شعار برنامه‌هایی تدارک دیده شده است که در ذیل آن به موضوعاتی مثل سلوک عاشورایی، نقش بانوان در عاشورا و ... پرداخته می‌شود. همچنین 12 نشریه به 9 زبان دنیا طراحی و آماده شده است و در آستانه ایام اربعین هر کدام از آنها به صورت الکترونیکی منتشر می‌شود.

وی از اجرای 40 برنامه قرآنی با مشارکت قاریان برجسته کشورهای مختلف جهان در ایام اربعین با همکاری رسانه ملّی خبر داد و افزود: یکی از ویژه‌برنامه‌های امسال «بازنمای راهپیمایی اربعین» در محله عباس‌آباد تهران است که قرار است در این برنامه، موکب‌های اربعین با حضور موکب‌داران بازنمایی شود.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به برگزاری پویش "هر خانه یک حسینیه" گفت: این پویش در ایام محرم با استقبال بسیار خوبی همراه شد و شاهد برگزاری روضه‌های خانگی بسیاری از أقصی نقاط کشور بودیم، قرار است همین پویش را با گستردگی بیشتر در ادامه ماه محرم پیگیری کنیم.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: هموطنان عزیز می‌توانند به صورت رایگان از خدمات درنظر گرفته شده در این پویش بهره‌مند شوند؛ ما می‌توانیم هماهنگی‌های لازم را جهت حضور روحانی و مداح به صورت رایگان و بدون دریافت هیچ هزینه‌ای درب منزل آنان فراهم کنید؛ حتی کسانی که دور هم جمع می‌شوند و می‌خواهند به صورت مجازی این روضه را برگزار کنند، ما یاری‌دهنده آنانیم.

وی افزود: روز 19 صفر یعنی یک روز مانده به روز اربعین با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قرار است در تمام مراکز و نهادهای کشور برنامه قرائت زیارت اربعین اجرا شود.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه امسال مراسم جاماندگان اربعین را نخواهیم داشت، گفت: امسال با توجه به شرایطی که هست تاکنون امکان برگزاری این مراسم وجود ندارد مگر شرایط خاصی پیش بیاید اما در روز اربعین تمام بقاع متبرکه البته با رعایت اصول بهداشتی آماده میزبانی از مردم‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس