اربعین

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین با تأکید بر اینکه رعایت نکات بهداشتی از ملزومات برنامه‌های ستاد مرکزی اربعین است، افزود: امیدواریم که همدلی مردم ایران و عراق همه موانع را رفع خواهد کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین در نشست مشورتی مدیران موکب‌های اربعین که به همت کمیته مراسمات ستاد مرکزی اربعین برگزار شد، با اشاره به آخرین تصمیمات برای مراسم راهپیمایی اربعین ۱۴۰۰ گفت: منتظر اعلام نظر از سوی دولت و نخست‌وزیر عراقیم.

وی با تأکید بر اینکه رعایت نکات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از ملزومات برنامه‌های ستاد مرکزی اربعین است، افزود: امیدواریم همدلی مردم ایران و عراق همه موانع را رفع خواهد کرد.

حجت‌الاسلام احمدی تأکید کرد: مدیران موکب‌ها باید به نوعی برنامه‌ریزی کنند که هر موکب، به یک قرارگاه فرهنگی تبدیل شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین، برگزاری محافل قرآنی در موکب‌ها را از برنامه‌های دیگر این کمیته برشمرد و افزود: امسال ۱۱۰ مربی قرآن به راهپیایی اربعین اعزام می‌شوند و موکب‌ها موظف‌اند برنامه‌های قرائت قرآن، قرائت زیارتنامه و غیره را در کنار سایر برنامه‌های خود داشته باشند.

حجت‌الاسلام احمدی، ماندگار بودن ارتباط مردم ایران و ایجاد مودت و تعامل را از وظایف موکب‌داران برشمرد و افزود: شعار "الحسین سفینةالنجاة" به‌عنوان شعار اربعین سال جاری، سه اصل احترام به حاکمیت و قوانین عراق، تقویت مرجعیت دینی عراق و تکریم مردم عراق به‌عنوان میزبانان اصلی اربعین از اصول اساسی اربعین مدنظر قرار گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    1 26
    مگر کرونا نیست؟
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    1 3
    برید بیاید تا امار کرونا باز بره بالا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس