کد خبر 1118456
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
ترامپ نمایه

یک رسانه آمریکایی به فایل صوتی مکالمه رئیس‌جمهور آمریکا با روزنامه‌نگاری که اخیراْ کتابی درباره او نوشته دست پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» به آخرین گفت‌وگوی تلفنی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با «باب وودوارد»، روزنامه‌نگار مطرح آمریکایی که کتابی به نام «خشم» درباره ترامپ نوشته دست یافته است. 

شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته این مکالمه تلفنی روز ۱۴ آگوست انجام شده است. از زمان شیوع ویروس کرونا تا این تاریخ بیش از ۱۶۸۰۰۰ نفر جانشان را بر اثر این ویروس از دست داده‌اند و فقط در همان روز ۱۳۰۰ آمریکایی جان باخته‌اند با این حال، ترامپ برای سر در آوردن از یک موضوع دیگر با باب وودوارد تماس گرفته است: او با خبر شده که وودوارد کار کتابش را به اتمام رسانده و می‌خواهد بداند که در این کتاب خودش چگونه به تصویر کشیده شده است. 

این تماس تلفنی نوزدهمین مکالمه بین ترامپ و وودوارد بوده است. اساس کتاب باب وودوارد را  ۱۸ مکالمه‌ای تشکیل می‌دهد که او قبل از ۱۴ اوت با ترامپ داشته است. ‌

ترامپ در مکالمه روز ۱۴ اوت از این روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر سئوالاتی درباره کتابش می‌پرسد و با لحنی ملتماسانه در تلاش است به صورت غیرمستقیم او را به ارائه اطلاعات مثبت درباره خودش مجاب کند. 

سی‌ان‌ان نوشته این مکالمه ۱۰ دقیقه‌ای علاوه بر این نشان می‌دهد تمرکز ترامپ بیشتر روی حل معضلات اقتصادی ایجادشده بعد از کرونا است تا از بین بردن این بیماری. 

بخشی از این مکالمه به شرح زیر است: 

-ترامپ: پس در کل فکر می‌کنی مسئله ویروس، جای اقتصاد را گرفته است؟

-وودوارد: بله، مطمئناْ. البته همان‌طور که می‌دانید آنها به هم مرتبطند.

ترامپ: بله، یه کم مرتبطند.

وودوارد: یه کم؟

ترامپ: منظورم اینه که بیشتر از یه کم، ولی وضع اقتصاد خوب است... ببین ما نزدیک ثبت یک رکورد دیگر در بازار سهام هستیم.

وودوارد: ببینید، انتخابات رقابت بین شما و بایدن خواهد بود. علاوه بر این، این انتخابات رقابت هر دوی شما با این ویروس هم هست. چون این ویروس، وارد زندگی آدم‌های عادی شده؛ یعنی همان ده‌ها میلیون نفری که شغل ندارند، همان آدم‌هایی که...

ترامپ: می‌دانم.

سی‌ان‌ان نوشته این مکالمه تلفنی نظر ترامپ درباره ویروس کرونا را نشان می‌دهد. بعد از ۶ ماه که کارشناسان سعی کرده‌اند او را متقاعد کنند که اقتصاد و شیوع کرونا به هم مرتبطند او هنوز هم به دنبال سر و سامان دادن به اوضاع بازار سهام و اقتصاد است، چرا که فکر می‌کند این عوامل در انتخاب مجددش نقش اساسی بازی خواهند کرد. 

در بخش دیگری از مکالمه وودوارد به ترامپ می‌گوید بخش‌هایی از کتاب هست که او احتمالاْ از آنها خوشش نخواهد آمد. 

ترامپ در جواب به وودوارد می‌گوید: «ببین، همان‌طور که می‌دانی بازارها دارند به سرعت برمی‌گردند. حتما از این خبر داری.»

وودوارد در پاسخ می‌گوید: «بله البته.»

ترامپ می‌گوید: «خب در کتابت به این مسئله اشاره کرده‌ای؟» وودوارد می‌گوید: «بله، البته که اشاره کرده‌ام.»

شبکه خبری سی‌ان‌ان نوشته در بیشتر مکالمه‌هایی که بین ترامپ و وودوارد انجام شده این رئیس‌جمهور آمریکا بوده که به صورت غیرمنتظره با ووداورد تماس گرفته. بعضی از این تماس‌ها اواخر شب از محل اسکان ترامپ در کاخ سفید انجام شده‌اند و مشاوران ترامپ از خیلی از آنها بی‌خبر بوده‌اند.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    3 0
    کلا آدم خلاصیه
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    1 0
    تهی مغز خودخواه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس