کد خبر 1117972
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
یاکوف لیتزمن

وزیر مسکن رژیم صهیونیستی که در آغاز شیوع کرونا در فلسطین اشغالی وزیر بهداشت بود و خودش هم به این بیماری مبتلا شد، در اعتراض به احتمال برقراری قرنطینه سراسری استعفا کرد.

به گزارش مشرق، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در اعتراض به احتمال موافقت این رژیم با اعمال قرنطینه سراسری در فلسطین اشغالی در این هفته و در آستانه سال نوی یهودی، از سمت خود استعفا کرد.

بیشتر بخوانید:

دو وزیر صهیونیست به دلیل کرونا قرنطینه می‌شوند

«یاکوف لیتزمن» که در آغاز همه‌گیری کرونا در فلسطین اشغالی وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی بود و به کرونا هم مبتلا شد، قرنطینه پیش‌بینی شده را با توجه به سر رسیدن تعطیلات یهودی و عدم امکان برگزاری مراسم مذهبی و رفتن به کنیسه مورد انتقاد قرار داد.

با توجه به شمار بالای ابتلای روزانه در فلسطین اشغالی، انتظار می‌رود کابینه رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه برای مهار شیوع درباره اعمال قرنطینه سراسری رای‌گیری کند.

طبق گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، تاکنون ۱۵۰ هزار مورد مثبت ابتلا به کرونا و بیش از هزار و ۱۰۰ مورد فوتی در سرزمین‌های اشغالی به ثبت رسیده که با توجه به جمعیت ۹ میلیونی آن، رژیم صهیونیستی با یکی از شدیدترین موارد همه‌گیری در جهان مواجه است.

دیروز شنبه تجمعات در قدس اشغالی در اعتراض به فساد مالی نتانیاهو و نحوه مدیریت کابینه وی در مقابله با شیوع ویروس کرونا برگزار شد. معترضان در منطقه پل «چردز» تجمع کرده و به سوی اقامت‌گاه نخست وزیر تظاهرات کردند. اصلی‌ترین خواسته معترضان کناره‌گیری نتانیاهو از قدرت است.

این سیزدهمین هفته متوالی است که تظاهرات کنندگان علیه نتانیاهو به اعتراض می‌پردازند و طی این مدت تعداد تظاهرات کنندگان به ۱۵ هزار نفر نیز رسیده است.

پلیس رژیم صهیونیستی هیچگونه مجوزی برای برگزاری این تظاهرات صادر نکرده و معمولا این تظاهرات با درگیری با پلیس این رژیم همراه می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس