کد خبر 1117968
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰

به گزارش مشرق، سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره همکاری ایران و چین طی توییتی نوشت: گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران یعنی شکست راهبرد فشار حداکثری آمریکا.

رئیس جمهور چین در سفر سال ۹۴ به ایران برای همکاری‌های راهبردی با کشورمان‌، اعلام آمادگی کرد. به دلیل برخی تعلل‌ها و عدم تشخیص درست اولویت‌ها، این طرح پس از گذشت چند سال هنوز در مرحله پیش‌نویس است.

مخالفت‌های صریح مقامات آمریکایی درباره قرارداد راهبردی همکاری های ایران و چین حاکی از نگرانی و احساس خطر آنها از شکست راهبرد فشار حداکثری است. تدبیر صحیح این است که به لحاظ مختلف از این همکاری‌ها در برابر دشمن صیانت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    41 3
    ماموریت ... نابودی ایران است. مهره انگلیسی یعنی همین دیگه... هیچ عقل سلیمی قبول نمیکنه که اینهمه تعلل در تولید داخل و ایجاد کانال ارتباطی با همسایگان سهوی و تنبلی باشه بلکه طبق یک برنامه دقیق جلو رفته و منتظر انتخابات نحس آمریکا می مانند..
  • UA ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    0 0
    میخواهند ما را بر سر میزی بنشانند که سخن ترامپ درست در بیاد . چه میشود کرد . و چگونه . که از شر این آفت ها رهائی یابیم و پاکیزه شویم . حداقل از داخل دردی وارد نشود . تو این اثنا که مردم صبوری قابل ملاحضه ای برای پاسداری از عزت و استقلال واقعا کم نظیر شان . از خود بروز میدهند . درست نیست برخی با بهره مندی از مناسب و درآمدهای قابل ملاحضه و بعضا بی ملاحضه و دارای فساد . جوری بگویند که راهی جز مذاکره نیست . درست میگویند . چون برای آنها جهت بهره مندی از مواهب اقتصادی شخصی در حد گروه . لازمه ِ یعنی سیاسی خیلی دخیل نیست . موضوع پول و ثروته . حالا هر که باشه . چرا که نه . فردا اگر شرایط جوری شد که تو ایران نبودیم . پول که داریم .این همه جا . اصل اینه که از فرصتی که در اختیار داریم حسابی بهره ببریم و الی آخر . مردم و کشور هم به امان خدا . مگر میشه همه را دوست داشت . معنی میده ؟ چیه . خب معلومه که آمریکا بهتر از چین هست . یک حرفی میزنیم و سرکار میگذاریم تا ببینیم چه اتفاقی میافته . امیدوارن که با قصه های گفته شده در رسانه ها و فشارها مردم هم با آنان همنوا شوند .
  • عبا دالله IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    1 2
    اقای جلیلی مخالفت امریکا با پیمان بیست ساله ایران و چین را نشانه خوب و مناسب بودن ان می دانید کاملا درست ما هم با شما هم عقیده هستیم ام یک سئوال ایا مخالفت ترامپ احمق با بر جام را چرا بر عکس ترجمه می کنید
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
      1 1
      مخالفت ترامپ با برجام برای اعمال فشار بیشتر بر ایران برای امضای برجام 2 و 3 است. ضمنا ایران همه امتیازات را نقد داده و با خروج امریکا عملا مشکلی برای امریکا پیش نمی آد. فهمش خیلی سخت نیست ولی با توسعه روابط ایران با کشوری که یک پنجم اقتصاد دنیا در اختیارشه فشارهای غرب وحشی تا حدی خنثی می شه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس