کد خبر 1117846
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
واکنش سازمان بازرسی به اظهارات محسن هاشمی

بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری‌های سازمان بازرسی کل کشور با ارائه توضیحاتی، اعلام جرم این سازمان علیه محسن هاشمی در خصوص انعقاد قرارداد عمرانی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق،  محمودرضا مهرورز، بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری‌های سازمان بازرسی کل کشور در واکنش به اظهارات اخیر رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره پرونده خط 7 مترو تهران گفت: پرونده مورد اشاره مربوط به سال 1387 بوده و در سال 1394 گزارش‌های اختصاصی تخلفات اداری و کیفری در خصوص مسئولان وقت شرکت مترو، از جمله رئیس فعلی شورای اسلامی شهر تهران که آن زمان مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران بود به مبادی قانونی ذیربط ارسال شده است.

مهرورز افزود: سازمان بازرسی کل کشور پس از بررسی عملکرد شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) در خصوص پروژه احداث خط 7 مترو تهران طی نامه‌ای خطاب به شهردار وقت تهران انحرافات و تخلفات شرکت مترو در این پروژه را کتباً اعلام و به منظور حُسن جریان امور و رفع ایرادات، پیشنهاداتی ارائه شده و اساساً گزارش مربوط به عملکرد شرکت مترو است و ارتباطی با پیمانکار ندارد.

بیشتر بخوانید

محسن هاشمی: ۹۰ کیلومتر متروی تجهیز نشده داریم

بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری‌ها با اشاره به ایرادات موردنظر سازمان گفت: واگذاری پروژه بدون انجام مطالعات اولیه، تعیین برآورد کارشناسی صرفاً با در نظر گرفتن اسناد و مطالعات مربوط به خطوط دیگر مترو صورت گرفته بود.

مهرورز در ادامه به تخلفات دیگر شرکت مترو اشاره کرد و گفت: در پروژه احداث خط 7 بدون تأمین منابع مالی مورد نیاز و علی‌رغم مشخص شدن عدم امکان تأمین منابع مالی پروژه از محل فاینانس، قرارداد به پیمانکار پروژه ابلاغ و عملیات اجرایی آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در گزارش سازمان بازرسی کل کشور که 23 اردیبهشت سال 94 به شهردار وقت تهران ابلاغ شد، به این موضوع اشاره شده که به خاطر عدم تعیین تکلیف وضعیت قرارداد و همچنین عدم تبیین راهکارهای عملی و واقع‌بینانه برای اجرای پروژه، ایراداتی در واگذاری و انعقاد قررداد به وجود آمده که مسئولان وقت شرکت مترو به آن توجه نکردند.

این خبر می‌افزاید؛ پاسخ بازرس کل امور وزارت کشور و شهرداری‌های سازمان بازرسی کل کشور به اظهارات محسن هاشمی‌، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آئین کلنگ‌زنی خط 10 متروی تهران ارائه شده است.

محسن هاشمی که در سال 1387 مدیرعامل متروی تهران بود، چند روز قبل گفت: سازمان بازرسی کل کشور به خاطر واگذاری پروژه خط 7 مترو تهران به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، علیه او اعلام جرم کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    3 0
    محسن هاشمی اخیرا خیلی فعال شده چی با خودش فکر می کنه؟
  • CA ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    3 1
    اگر مهدی هاشمی و فائزه هاشمی اعدام شده بودند دیگر دزدی از جانب رفسنجان و کرمان اتفاق نمی افتاد. واجب هست که مشکلات کرمان بخصوص رفسنجان حل شود و هر چه زودتر هم بایستی این اتفاق بیفتد. مخصوصا بخش رفسنجان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس