بزرگداشت پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس هفتم مهر برگزار می‌شود/ اجرای نمایش بازسازی عملیات والفجر ۸ در پنج نقطه تهران

روح‌الله نوبخت گفت: اجتماع نکوداشت پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس در تهران همزمان با سایر شهرهای کشور، هفتم مهر برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، روح الله نوبخت، معاون فرهنگی سپاه تهران بزرگ درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده سپاه محمد رسول الله (ص) برای چهل‌سالگی دفاع مقدس، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم برای نسل جدید برنامه‌هایی را برای معرفی دفاع مقدس و دستاوردهای آن داشته باشیم، تدبیر شده که تا برنامه‌های خاص این موضوع در محلات اجرا و از تمرکز آن در یک نقطه پرهیز شود.

وی افزود: بر این اساس، یکی از برنامه‌هایی که در همین راستا طی ۱۲ سال برگزار شده، نمایشگاه‌های «یاد یاران» است؛ نمایشگاه‌هایی که در این مدت به قدرت نرم و سرمایه عظیم فرهنگی اجتماعی تبدیل شده است؛ لذا امسال نیز این نمایشگاه‌ها در ۱۰۰ نقطه تهران با محوریت نقش مردم در اداره جنگ برپا می‌شود.

نوبخت ادامه داد: علی‌رغم اینکه ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید داریم، ولی متاسفانه هنوز نتوانستیم نقش دانش آموزان را در دفاع مقدس برای مخاطبان تبیین کنیم.

معاون فرهنگی سپاه تهران بزرگ اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که به همین منظور پیش بینی شده، اجرای رزم نمایش در پنج نقطه از شهر تهران مانند دریاچه شهدای چیتگر است که در این رزم نمایش بازسازی عملیات والفجر هشت انجام می‌شود.

وی با تأکید براینکه در برگزاری این برنامه‌ها آرم‌ها و نام‌ها مطرح نیست، اضافه کرد: راه اندازی نمادین اتوبوس‌های اعزام رزمندگان به جبهه‌ها و برگزاری اجتماع نکوداشت پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس در تهران همزمان با سایر شهرهای کشور در هفتم مهر، اجرای نمایش‌های میدانی در برخی ایستگاه‌های مترو و پارک‌ها، ضبط خاطرات دفاع مقدس توسط خود مردم و ارسال آن‌ها برای ما و جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس