کد خبر 1117620
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
بحرین

یک پایگاه خبری صهیونیستی در گزارشی به پشت صحنه توافق بحرین و رژیم صهیونیستی و روند حصول آن پرداخت.

به گزارش مشرق، پایگاه صهیونیستی آکسیوس در گزارشی به تشریح پشت صحنه میانجی‌گری آمریکا برای توافق میان بحرین و رژیم صهیونیستی پرداخت.

خبرنگار این پایگاه خبری در گزارش خود نوشت که یک مقام آمریکایی به وی گفته تنها چند ساعت پس از آنکه در روز ۱۳ آگوست (۲۳ مردادماه) با میانجی‌گری آمریکا، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی توافق سازش با یکدیگر امضا کردند، مقامات ارشد بحرینی با «جرد کوشنر» مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «آوی برکوویتز» نماینده کاخ سفید در امور سازش تماس گرفته و به آنها یک پیام دادند: «ما می‌خواهیم بعدی باشیم.»

بیشتر بخوانید:

قمار بزرگ آل خلیفه در زمین عربستان

عاقبت کمپین تبلیغاتی اسرائیل با کشورهای عربی چیست؟

در این گزارش آمده است: «اسرائیل و بحرین بیش از دو دهه است که روابطه محرمانه دارند اگر چه این دو روابط دیپلماتیک با یکدیگر نداشتند اما اکثر ارتباطات از طریق گفت‌وگوهای محرمانه و پشت صحنه بوده است. البته گفت‌وگوهایی که به بیانیه مشترک ایجاد روابط دپلماتیک کامل منجر شد، تنها ۲۹ روز است که انجام شده است.»

آکسیوس اعلام کرد: «منابع نزدیک به این مذاکرات گفتند که از روز ۱۳ آگوست، مذاکرات پرحجمی میان آمریکا، بحرین و تل‌آویو آغاز شد. به جز کوشنر و برکوویتز، چند مقام دیگر آمریکایی نیز در این مذاکرات مشارکت داشتند. «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی آمریکا، «برایان هوک» نماینده آمریکا در امور ایران، «میگوئل کوره‌آ» مدیر کل خاورمیانه شورای امنیت ملی آمریکا، «آدام بوهلر» از مقامات کاخ سفید و «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی از جمله مقاماتی بودند که در این مذاکرات مشارکت داشتند.

کوشنر، برکوویتز و تیم آنها با «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد بحرین و سفیر بحرین در واشنگتن مذاکره کردند.

در طرف رژیم صهیونیستی، گفت‌وگوها به رهبری «رون درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تنگاتنگ انجام شده است.

بر خلاف توافق امارات و رژیم صهیونیستی که حتی از شرکای ائتلاف نتانیاهو نیز مخفی مانده بود،‌ این بار کاخ سفید این اطمینان را ایجاد کرد که شرکای کابینه ائتلافی نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در جریان قرار گرفتند.

یک منبع آشنا با موضوع به خبرنگار آکسیوس گفت یکشنبه گذشته و زمانی که کوشنر و برکوویتز در سرزمین‌های اشغالی حضور داشتند، «بنی گانتز» وزیر جنگ و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را درباره توافق با بحرین در جریان گذاشتند. در روزهای اخیر نیز گانتز و اشکنازی جزئیات بیشتری درباره این توافق دریافت کرده‌اند.

پس از سفر به سرزمین‌های اشغالی و امارات متحده عربی، کوشنر و تیم وی به بحرین سفر کردند. یک منبع نزدیک به خبرنگار آکسیوس گفت که کوشنر پیش از سفر، با پول شخصی خود یک تورات به عنوان هدیه برای «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین خریداری کرد.

مذاکرات کوشنر و برکوویتز با ولیعهد بحرین ادامه یافت. یک منبع نزدیک به مذاکرات گفت که کاخ سفید خواستار آن بوده که توافق با بحرین پیش از مراسم امضای توافق رژیم صهیونیستی و امارات در روز ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) حاصل شود.

این منبع گفت کاخ سفید فکر می‌کند در صورتی که دو کشور عربی توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را در یک روز امضا کنند، پیام این موضوع به منطقه و جهان قدرتمندتر خواهد بود.

تماس تلفنی جمعه میان ترامپ،‌ نتانیاهو و شاه بحرین باعث آغاز روند شد. ترامپ گفت که هر دو رژیم قصد دارند تا به تبادل سفیر و ایجاد سفارت خانه پرداخته و پروازهای مستقیم میان خود را آغاز کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    1 0
    همینا بودند که خودشون رو مسلمان معرفی میکردند و ادعا میکنن که قرآن رو بلدند و عرب زبان هستند و به ماها اشاره میکنند که عجمی هستیم و قرآن بلد نیستیم و... همینا از فرط شکمهای پر و زیرشکمهای ...، خدا و پیغمبر رو کلا گذاشتند کنار... الا لعنةالله علیهم... منتظر باشند که یهود باهاشون چکار خواهد کرد... یهودی بدبخت میخاد فقط جبهه درست بکنه و بس... ولی زبان حق رو نمیفهمند...
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    1 0
    بحرین را فعلا ول کنید تمام مشکلات امروز شما بعد ز حمله به اسرائیل وتصرف آن حل می شود اینقدر مردد نباشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس