کد خبر 1117607
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
باور 373

یک اندیشکده آمریکایی با تاکید بر توانایی ایران در ساخت و توسعه تسلیحات نوشت که خریدهای نظامی ایران احتمالا محدود خواهد بود.

به گزارش مشرق، اندیشکده آمریکایی «شورای آتلانتیک» روز شنبه در تحلیلی به قلم «باربارا اسلیوین» به گمانه زنی درباره خریدهای نظامی ایران با توجه به خاتمه تحریمهای تسلیحاتی پرداخت.

بیشتر بخوانید:

امیر حاتمی: تولید ۹۰ درصد تجهیزات دفاعی در ایران/ به اوج فناوری‌های دفاعی در تحریم‌ها رسیدیم

نویسنده این تحلیل در ابتدا به این مهم اشاره میکند که ایران تواناییهای خود برای توسعه سامانه های نظامی و کاستن از خریدهای تجهیزاتی را نشان داده  و به همین دلیل خریدهای ایران احتمال محدود خواهند بود.

 به نوشته این اندیشکده، ایران به دنبال تغییر کامل ساختار تسلیحاتی نیروهای مسلح خود نیست بلکه در پی خرید فناوری هدایت شونده و پیشرانه برای بهبود پهپادهای بومی وبرنامه های موشکی بالستیک و کروز است.

در زمینه خرید جنگنده نیز در این تحلیل آمده است، با توجه به ارزانتر بودن جنگنده «جی-۱۷» ساخت چین تا «سوخو-۳۰ اس ام» احتمالا گزینه ایران این جنگنده چینی خواهد بود. از سویی نگهداری آن نیز برای ایران راحت تر است. این هواپیما مجهز به موتور  «Klimov RD-۳۳» توربوفن است که این کشور تجربه کار بر آنها را به دلیل مستقر بودن بر جنگنده های «میگ-۲۹» دارد.

اندیشکده شورای آتلانتیک همچنین پیش بینی کرد که ایران احتمالا موشکهای هدایت شونده هوا به هوا همچون «R-۷۷-۱» ساخت روسیه و «PL-۱۵» ساخت چین را خریداری کند.

 این اندیشکده در خاتمه به توانمندی نیروهای مسلح ایران در ارتقاء جنگنده های «سوخو-۲۲»  و تجهیز آنها به موشکهایی با برد ۱۵۰۰ کیلومتر اشاره کرد.

چندی قبل اندیشکده آمریکایی «واشنگتن» با اشاره به موفقیت‌های ایران در باز آماد جنگنده سوخو-۲۲ و ساخت موشک‌های «فاتح مبین» نوشت، بازآماد «سوخو-۲۲ فیتر» موهبتی برای ایران است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    نیروی هوایی ایران بارها اعلام کرده که هیچ علاقه‌ای به جنگنده‌های زباله‌ی چینی ندارد. حالا این غربیها و اندیشکده‌های یهودی پایشان را در یک کفش کردند که ایران باید جنگنده چینی بخرد به این دلیل و آن دلیل و هزاران دلیل دیگر. ایران سوخو 30 اس‌ام2 خواهد خرید و بس و نسخه تک سرنشین آن را خودش تولید خواهد کرد. خواهید دید
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      2 25
      نظر خودته یا بابا سلمان
    • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      1 2
      این نظر شماست یا......
    • بوکسور کهنه کار IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      15 2
      مرد حسابی تو کی هستی تهمت میزنی ، زیر نظرات مردم یکروز مینویسی بابا سلمان یک روز مینویسی بابا ترامپ و... ایشون نظر خودش را بدون توهین نوشته و نزدیک به کارشناسی هم هست. از مشرق خواستاریم در زیر نظرات محترمانه پاسخهای بی ادبانه درج نفرمایید
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      8 0
      مخالف ارتش و سپاه نیستم اما واقعا تو تولید جنگنده نیاز به پیشرفت داریم.
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    37 4
    یکی از دلایلی که اکثر اندیشکده های امریکایی صهیونیستی درهمه سطوح نظامی وسیاسی دربرابر ایران شکست میخورند همین است تحلیل ها ی اشتباه و بی پایه و اساس تحلیل میکنند. بنده از خودم چیزی نمیگم استنادم به گفته شخص وزیر دفاع قبلی ایران سردار دهقان و فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش امیر پوردستان و کارشناسان و تصمیم گیران اصلی پخش دفاعی ونظامی کشور است تمامی این فرماندهان ارشد کشور بارها تاکید کردند ۱؛ قصد همیشه گی ایران دربین این سالها برای خرید جنگنده پیشرفته (سوخو۳۰ sm) درتعداد بالا برای نوسازی ناوگان هوایی نیروی هوایی کشور هیچ تغیری نکرده ۲؛درکنار خرید تعداد بالای جنگنده پیشرفته ای مثل سوخو ۳۰ ( انتقال فناوری وراه اندازی خط تولید اینگونه جنگنده ها در داخل کشور مشارکت درساخت وو.....) موردنظر ایران بوده و هست ودر کنار همه اینها احتمال خرید تعدادی هم جنگنده فوق پیشرفته سوخو ۳۵ برای مکمل احتمال دارد بهتراست پاسخ تصمیمات ایران و مقامات نظامی ان را از زبان تصمیم گیران ان موضوع بعنی خودشان جستوجو کنیم .
    • احمد IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      2 0
      اون اندیشکده های شکست خورده امیدشون به تدبیر ماست. خخخ
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    61 11
    چند دست لباس و کلاه آهنیم بخرین از این وضع ضایع خارج بشید چیه آخه سربازای پاکستان و هند مجهز ترن جلیقه ضد گلوله ای آخه اینایی که لب مرز هستن چه گناهی کردن که کلاه چند کیلویی جنگ جهانی استفاده کنند بدون جلیقه ضد گلوله کمی فکر تجهیز انفرادی یگان ها باشید
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      1 8
      چشم . اطاعت امر .
    • امیر IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      32 2
      عزیز دل من تازه ازخدمت در مرز اومدم اتفاقا جلیقه ضد گلوله و کلاه های کولار ضد ترکش مدرن به تعداد زیادی در مرز ها موجود هست و حتی در صورت نپوشیدن نیرو ها تنبیه میشن و فقط تنها مشکل ما نداشتن خودرو محافظت شده و وزن تجهیزات بود.
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    14 6
    آواکس،آواکس اوجب واجبات است
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      8 1
      کشتی خودتو، هر دفعه میای آواکس از اوجب واجبات مینویسی، ایران هم داره رو نمیکنه،ولی فرقش تو سبک بهره برداریه نمیدونم هدفت چیه؟
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      4 0
      شورشو در اوردی خیلی هم مسخره علاقت رو به اواکس نشون میدی
  • IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    3 9
    سوخو 30 و .... فایده ندارن . فقط سوخو 35 .
    • IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      4 0
      مهندس گرامی. برای پشتیبانی نیروی زمینی (هوانیروز) باید هواپیمای دوسرنشین داشته باشیم. خلبان نمیتونه هم خلبانی کنه، هم دشمن را شناسایی کنه و نقطه گذاری کنه. سپس مهمات را هدفگیری و شلیک کنه. بعدش هم ارزیابی میزان خسارت رو انجام بده و با مرکز تماس بگیره و هماهنگیها رو انجام بده. جنگنده اف 15 به همین منظور دو سرنشین شد و استرایک ایگل نام گرفت که ویژه‌ی پشتیبانی زمینی طراحی شده. درضمن برای اسکرمبل هم دونفره خیلی بهتر است.
  • افشین IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    7 1
    همین تحلیلهای ابکی رو شکر خدا میکنند که شدیم قدرت متطقه ای.ایران اولا حنگنده سوخو سی و سی وپنج و سی و چهار میخره و اگه بخواد جتگتده جینی متاسب قیمتی جهت مکمل برای سوخوها بخره اون جی ده سی خواهد بود نه جنگنده جی اف ۱۷.البته خرید جی ۲۰ در صورت ساخت نسخه صادراتی و مشارکت در پروژه جی ۳۱ هم دور از دسترس نیست.ولی انشالله در اینده جنگنده بومی پیشرفته هم خواهیم داشت.
  • مردم IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    2 22
    اگر به جای تجهیزات نظامی ، صنایع خودرویی به روز وارد کنند. بهتر نیست. حد اقل از گرانی روزمره خودرو نجات پیدا میکنیم. به جای دستگاه چاپ اسکناس (تومان ) چند دستگاه چاپ دلار وارد کنند. زیرا هیچ استفاده اقتصادی هم پول ملی نمیشود. و معیار خرید و فروش در کشور دلار میباشد. و پول ملی عملاً ماهیت خود را از دست داده امنیت فقط برای مرزها نیست. امنیت اقتصادی هم لازم است. کاش به جای جنگ افزار به فکر توسعه واقعی کشور بودیم. تا وضعیت اقتصادی اینگونه نشود‌.
    • علیرضا IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      2 0
      برای تو ماشین بهتره یا امنیت
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      1 0
      خدا شفا بده بهت اگه امنیت نداشته باشی که نمیتونی ماشین سوارشی ازگل منگل حاک تو سرت.
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      2 0
      تو مردمی؟ چرا اسمت رو گذاشتی مردم، تو که یک نفر بیشتر نیستی. برو مزخرف نگو عمو جان این ماشیتهای فعلی از سر شما ضعفا هم زیاده چون اگر دست شما بود، کشور را به خاطر یک گوشی موبایل میفروختید.
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    5 5
    باید اسکادران شمال وجنوب درست کرد هزاران جنگنده که وقتی تهدید شدیم مثل عملیات کمان99 تعداد 140جنگنده وبمب افکن پرواز کنند البته الان باید هم زمان 1000جنگنده وبمب افکن هم زمان پرواز کنند در نظر بگیرید 1000جنگنده بالای سر اسرائیل و امارات ........اوج ابر قدرتی میشه
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      3 3
      توهم زدی عزیز . پولشو از کجا می یاری .
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      4 2
      نفست از رو کجا بلند میشه. 1000جنگنده. پولش را حساب کردی چقدر میشه.
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      1 0
      حالت خوبه؟ساقیت کیه ۱۰۰۰ تا جنگنده بخریم . پولشو تو میدی ؟باشه تو چند ملیارد دلار بده ما ۱۰۰۰ تا جنگنده بخریم حرف مفت هم حدی داره.
  • جوادی IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    7 4
    چرا خرید ؟ بیایید روی صادرات تمرکز داشته باشیم . البته خرید برای مهندسی معکوس و باز تولید داخلی آنها در حد محدود خوب است . اما اینکه ما از هم کنون بفکر خرید باشیم در راستای اقتصاد مقاومتی و تولید حداکثری نیست .
  • علی خدایی IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    3 0
    تنها نیاز اساسی ایران در نیروی هوایی مون است که ناوگان نیروی هوایی مون را بروز رسانی کنیم و تازه نفس که به تعداد لازم هواپیمای جنگی بخریم و همچنین هواپیما های ترابری و هلیکوپتر امداد و نجات و ترابری در بخش ساخت ناو های جنگی با تناژ بالا هم برای ساخت و ساز سرعت عمل مون زیاد باشد و خدا را شکر که در دیگر بخش ها خود گفت هستیم و بیشتر از اینها را انجام بدهیم
  • iran IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    18 1
    قوی شو میهنم ، که ضعیف پامال است ..
  • محسن حسین پور IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    3 0
    من یک باز نشسته ام از صمیم قلب به همه ارتشیها و سپاهیها خسته نباشید می گویم فقط از جانب. شماها باکار های شایسته ما هم انژی می گیریم احساس غرور می کنم خدا نگهدارتان باشد. انشااله
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    1 0
    سخو سی با موتورو رادار سخو۳۵بهترین گزینه برای ایرانه به تازگی این جنگنده در روسیه دارد تولید میشود وبهترین سخو ۳۰ است که تا حالا تولید شده ودر بعضی از مشخصات از سخو۳۵هم بالاتره
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    1 0
    جی 17جنگنده خوبی نیست حتی ظاهرشم ابهت نداره و خود چین هم استفادش نکرد به به دوسه کشور فقیر فروخته شد ! بهتره اگه بناست جنگنده ای بخریم از خانواده سوخو باشه و یا حداقل جی ۱۰چینی !
  • ایران ابرقدرت IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 1
    در وهله اول باید خودرو زرهی و تجهیزات دفاعی برای سربازان مرزی بخریم در مرحله دوم نوسازی ناوگان هوایی ، در بقیه موارد خودکفا هستیم مثل پهپاد سامانه پدافندی موشک و... ایران قوی هست باید قوی تر هم بشه هرچی در صنعت نظامی هزینه کنیم در آینده باعث رشد اقتصاد هم خواهد شد
  • سعید IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    3 1
    به نظر من اصلا به جنگنده‌های چینی اعتماد نکنید نمی گم بد هستن ولی در حد جنگنده‌های ساخت روسیه نمیرسه سوخوی ۳۰ اس ام کجا چی ۱۰ و چینی ۱۷ کجا به نظر من بعد از لغو تحریمهای تسلیحاتی ایران باید ۳ جنگنده‌های سوخوی ۳۰ اس ام سوخوی ۳۵ اس سوخوی ۵۷ ای اس ۱۰۰۰ عراده تانک تی ۹۰ و ۴ پدافند هوایی اس ۴۰۰ همین به تعداد بالا برای نیروی هوایی و رینگ پدافند هوایی ما کافی هستش با تشکر
  • احمد IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 0
    این صهیونیستها که حالا از تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران نا امید شدند مثل آدمهای درمونده و واداده با این حرفها فقط آرزوهاشون رو به زبون می آورند . هر کس میدند با توجه به خریدهای به روز کشورهای رقیب و بعظا متخاصم اطراف کشورمان قطعا خرید جنگنده های قدرتمند روسی می تواند منجر به توازن قوا در سطح نیروی هوایی کشورمون بشه نه هیچ پیز دیگر . برای کسب امنیت ملی و حفظ آن این خرید با تمام فشاری که به اقتصاد وارد می کند لازم و واجب است والا باید در آینده ای نه چندان دور منتظر تهدیدات نظامی جدی و گسترده توسط دشمنان باشیم .
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    اس ۴۰۰ چند گردان، سوخو ۳۰ ، ۶۰ فروند ، جی ۱۷ ۳۰ فروند و تمام اینها نیازهای کشور ماست با سند و مدرک حرف میزنم.
  • محمد IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    1 0
    به نظر من با توجه به نیازهای ایران و تجربه جنگ هایی که درگیر آن بوده ایم و شرایط اقتصادی موجود کشور اولویت های خرید ایران چند نمونه خاص میتواند باشد. 1-قطعا جنگنده بمب افکن سوخو 34 2-یکی از دو گزینه سوخو 30 یا سوخو 35 ، البته سوخو 35 بهترین گزینه برای ماست اما بخاطر غیر قابل اعتماد بودن روس ها احتمالا سوخو 30 اس ام (به علت مشترک بودن موتور با سوخو 34 و پشتیبانی بهتر از قطعات در میان همپیمانان جهانی برای ما ) 3-چنگدو جی 10 ( علت اصلی ارزانتر بودن و موتور مشترک با سوخو 30 و سوخو 34 ) (*هر 3 هواپیمای سوخو 30 و سوخو 34 و چنگدو جی 10 از موتور AL-31 استفاده میکنند که کشور چین به عنوان متحدی که بیشترین اعتماد را میتوان به آن داشت تولید کننده این موتور است*) در مورد هزینه ها هم بخش بزرگی از این خریدها توسط خریدهای روسیه در زمینه پهپادی از ایران تامین خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس