عرضه ۱۵۲ هزار خودرو در طرح فروش فوق العاده تا پایان سال/ ۱۰۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ خودروسازان خاک می‌خورد

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت گفت: ۱۵۲ هزار دستگاه خودرو در ۶ ماهه دوم سال به صورت فروش فوق العاده توسط شرکتهای ایران خودرو و سایپا عرضه می‌شود.

به گزارش مشرق، مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به مشکلات موجود در بازار خودرو و ضرورت افزایش عرضه برای مدیریت این بازار، در جلسه اخیر کمیته خودرو تصمیم گرفته شد فروش‌های فوق‌العاده با تحویل حداکثر یک تا سه ماهه افزایش یافته و به صورت منظم انجام شود که این مسئله مورد تاکید ویژه سرپرست وزارت صمت بوده است.

 سهیل معمارباشی افزود: بر اساس ظرفیت تولید که از برنامه تولید خودروسازان تا آخر سال باقی مانده است، 152 هزار دستگاه خودرو در 6 ماهه دوم سال به صورت فروش فوق العاده توسط شرکتهای ایران خودرو و سایپا عرضه می‌شود.

وی اضافه کرد: در این برنامه سهم ایران خودرو 110 هزار دستگاه و سهم شرکت سایپا 42 هزار دستگاه خودرو تعیین شده است.

بیشتر بخوانید

فروش فوق‌العاده خودرو ماهانه ۲۵ هزار دستگاه

معمارباشی تصریح کرد: در بررسی انجام شده از سوی نهادهای بازرسی، وزارت صمت و حتی رسانه ها، کسری قطعات خودروهای موجود در پارکینگ ها مشخص بوده و تعداد خودروهای ناقص بالغ بر 100 هزار دستگاه است که در پارکینگ خودروسازان قرار دارند.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این قطعات وارداتی هستند و دلایل عدم تامین و ترخیص به موقع آنها تا حدود زیادی مشخص است و گمرک جمهوری اسلامی و همچنین بانک مرکزی و سایر دستگاه مرتبط از شرایط این موضوع به طور کامل آگاهی داشته و مطلع هستند.

معمارباشی افزود: به مردم عزیز کشورمان اطمینان خاطر می‌دهیم که به هیچ عنوان احتکار خودرو از سوی خودروسازان مطرح نیست و حتی تعمدی برای عدم عرضه به بازار وجود ندارد و به شدت این مسئله کنترل می شود و نهادهای نظارتی و بازرسی این موضوع را مورد رصد دقیق قرار داده‌اند.

وی اضافه کرد: خودروهای موجود در کف پارکینگ ها اغلب متعلق به تعهدات معوق خودروسازان بوده و به دلیل عدم تکمیل و تحویل، خودروسازان در حال پرداخت جریمه به مشتریان خود هستند.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تحویل خودرو ناقص به مشتری مورد تایید وزارت صمت نیست و به هیچ عنوان این اتفاق رخ نمی دهد.

معمارباشی گفت: در شرایط حاضر عملاً امکان واردات خودرو به کشور وجود ندارد و با شرایط موجود در خصوص تامین نیاز بازار باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی در خصوص قیمت موعدتحویل خودرو به متقاضیان نیز اعلام کرد: هم اکنون فروش فوق العاده و همچنین شرایط فروش به صورت پیش فروش توسط شرکت ها انجام می شود که در فروش فوق العاده قیمت ثابت بوده و طبق قیمت اعلام شده از سوی شورای رقابت در روز انعقاد قرارداد خودرو باید تحویل مشتری شود.

معمارباشی ادامه داد: در شرایط فروش به صورت پیش فروش نیز که به صورت تعهدات زمانی 4 تا 12 ماهه و 12 تا 24 است، قیمت در روز تحویل محاسبه و خودرو تحویل مشتری می شود.

مدیر کل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مردم موارد شکایتی خود را می توانند از طریق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اداره کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت دنبال کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تقی IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    3 0
    سلام من اگه به جای یک مسئول بودم تمامی این خودرو رو ها معدوم می کردم تا دیگر شاهد اینجور کار های مافیایی نباشیم
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    1 0
    اصل بر برائت و صدق گفتار خودروسازان میگذاریم اما ! تکرار این اتفاق برای چندمین و چندمین بار بر اساس نوسان شدید قیمت خودرو و مشاهده دپوی خودروها و بلافاصله بیان وجود نقص قطعه در این خودروهای انبار شده یک مطلب را به ذهن متبادر میکند که آیا این سناریو تعمدیست و با برنامه تظاهر به نقص خودرو این خودروها انبار نشده است ؟
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    2 0
    خب کامل کنید زیر آفتاب از بین میروند
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      2 0
      آفرین ولی چرا سیستم قضایی این اعتقاد را ندارد
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    1 0
    نتیجه خودکفایی در قطعه سازیست
  • ۰ IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    1 0
    مگه این خودروهایی که دست مردم میدن کامله؟
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
    0 0
    همش فیلمه مگه میشه این همه خودرو ناقص باشه ایران خودرو بابل صندلی راننده داره کناریش نیست اونی که مال راننده را ساخته اونم بسازه ....به فرض قطعات پیدا بشه یا ساخته بشه چطوری این ماشینها رادر میارند ببرند کارخانه اگر عمدی تو کار نیست....در ضمن زیر آفتاب وباران از بین میره لاستیک ها در جا فرسوده میشن بیچاره بعدا با خریدار تو جاده لاستیک میترکه برای سود بیشتر با جان مردم بازی نکنید خواهشند قوه قضاییه لطفا بررسی و اگر خلافی کردند حتما برخورد کند خواهشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس