کد خبر 1117251
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰
انتخابات - کراپ‌شده

با پایان شمارش آرا در مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، منتخبان جدید مردم در ۱۰ حوزه انتخابیه مشخص شدند.

به گزارش مشرق، انتخابات سراسری مجلس یازدهم در اسفند ماه پارسال برگزار و مدت‌ها قبل از آن فرایندهای انتخاباتی از ثبت‌نام تا بررسی صلاحیت داوطلبان و رای‌گیری در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برای تعیین ۲۹۰ نماینده طی شد و پس از شمارش آرا مشخص شد که ۲۷۹ نماینده از مجموع ۲۹۰ نماینده حائز اکثریت آرا شده‌اند و به مجلس راه یافتند و ۱۱ نماینده دیگر برای تکمیل ترکیب نهایی مجلس باقی ماندند که برای تعیین تکلیف این ۱۱ نماینده باقیمانده قرار شد ۲۹ فروردین امسال دور دوم انتخابات برگزار شود، اما به دلیل همزمانی با شیوع ویروس کرونا و ابتلای برخی از هموطنان به این بیماری، ‌انتخابات ‌برای حفظ سلامت مردم به تعویق افتاد و ‌به ۲۱ شهریور موکول شد.

‌حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان در استان اصفهان، حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان و دره شهر در استان ایلام، حوزه‌ انتخابیه بیجار در استان کردستان، حوزه انتخابیه زنجان و طارم در استان زنجان، حوزه‌های انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو و کرمانشاه در استان کرمانشاه، حوزه انتخابیه کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در استان گلستان، حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس در استان البرز، حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در استان خوزستان و حوزه انتخابیه میانه استان آذربایجان شرقی به دور دوم کشیده شده بود که اخیراً به دلیل ردصلاحیت یکی از نامزدها در حوزه انتخابیه میانه، انتخابات در این حوزه برگزار نخواهد شد و در خرداد ۱۴۰۰ همراه با انتخابات میان‌دوره‌ای برگزار خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • دیده بان IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    21 1
    الحمدلله رب العالمین دراین انتخابات نیزنیروهای انقلابی واصولگرا خارچشم دشمنان خارجی ومنافقان داخلی افسادطلب شدند.
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      20 0
      خدا رو شکر،ان شاءالله مفید واقع شوند.
    • حامد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      10 0
      برادرم بهتره بجای الحمدلله بگی اعوذ بالله ..یک ابر فاجعه رخ داده برای نظام..کلانشهر کرمانشاه با یک ملیون و پانصد هزار جمعیت 22000 نفر پای صندوق رفتن داداش..تازه اونم در شهری که بافت عشایری داره و هنوز میشه با عرق عشیره و قبیله مردم رو به پای صندوق برد..
  • م IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    2 0
    رجایی ریزی دوره ی قبلی کاندیدای مورد حمایت جبهه پایداری بود که ! حالا مستقل شد!
    • IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      12 0
      اسم حزب بدرد نمیخوره، فقط لازمه طرف یکم شرف داشته باشه
  • ایرانی IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    14 8
    چیزی که ارزان نشد. روز به روز اقلام گرانتر میشود و ملت بیچاره تر گرفتارتر. ازطرفی هم محیط زیست و منابع طبیعی هم نابود. خدا به داد ملت برسه. قول دادند که این مجلس همه چیز را ارزان میکند وبه حالت عادی وسابق برمی گرداند که متاسفانه تا الان اقدامی صورت نگرفته.
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      8 3
      احتمالا مجلس را با غول چراغ جادو اشتباه گرفته اید. آنها هم چنین وعده ای ندادند .و قدرت اجرایی هم ندارند. روحانی باید برود تا شاید - تاکید می کنم شاید- بشود برای این بیمار مسوم در حال احتضار کاری کرد. والا روحانی نمی گذارد.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    0 0
    این انتخابات پرشور و معنادار را به تمام اصولگرایان و احزاب انقلابی تبریک عرض می نمایم
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
    0 0
    متاسفانه مسئولان نظام باید فکری کنند افساد طلبان و حامیان آن ها انتخابات را تحریم و مردم را دعوت به تحریم انتخابات میکنند همان افساد طلبانی که مردم را درگیر خاتمی و روحانی و .... کردند البته شک ندارم و مکرو مکرالله والله خیرالماکرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس