کد خبر 1117077
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
کدخدایی:۲ روش ثبت شکایت در دور دوم انتخابات مجلس داریم

سخنگوی شورای نگهبان، گفت: در این دوره انتخابات دو روش ثبت شکایت داریم که سامانه ثنا و همچنین سامانه مردم ناظر گزارش‌ها را دریافت می‌کنند.

به گزارش مشرق، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی درباره نحوه رسیدگی به شکایات در دور دوم انتخابات مجلس، گفت: در این دوره انتخابات دو روش ثبت شکایت داریم که سامانه ثنا به صورت آزمایشی و برخط شکایت و گزارش‌های رسیده را بررسی می‌کند که البته  برخی شکایت‌های اولیه  واصل شده و توسط همکاران در حال بررسی هستند. همچنین سامانه مردم ناظر نیز گزارش‌ها را دریافت می‌کند.

وی افزود:14 گروه از ستاد مرکزی در قالب تیم‌های سه نفره بازرسی به محل‌های رای گیری اعزام شده و 10 گروه نیز از استان‌ها در مراکز مستقر هستند و لذا همکاران وضعیت را رصد می‌کنند.خوشبختانه تاکنون شکایت خاصی که بتواند بر روند انتخابات تاثیرگذار باشد نرسیده اما بعد از انتخابات نتیجه بررسی گزارش و اعلام خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد:معمولاً داوطلبانی در مرحله دوم انتخابات مجلس شرکت می کنند که حد نصاب آنها کمتر از 20 درصد بوده است و در این مرحله باید از بین دو برابر نامزدها انتخاب شوند همچنین 6 نفر دیگر نیز که فرصت نکرده اند در انتخابات شرکت کنند در انتخابات 1400 تعیین تکلیف خواهند شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس