کد خبر 1116795
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

به گزارش مشرق، محمد رستم پور در کانال تلگرامی جهت با اشاره به رونق برخی برندهای تجاری در بحران کرونا نوشت: در حالی که اقتصاد کشورهای جهان به شکلی تکان‌دهنده از کرونا صدمه دیده‌اند و مشاغل و صنایعی مثل حمل و نقل هوایی و گردشگری ضررهای هنگفتی تجربه می‌کنند، شرکت‌های بزرگ فناورانه جهان روی سودند و کار و بارشان سکه است. سود برخی برندها و شرکت‌ها مثل فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمازون از همان ابتدا آغاز شد اما برخی شرکت‌ها پس از دوران کوتاهی ضرر، اکنون با رونق چشمگیری روبرو شده‌اند.

پنج ماه پس از ضررهای چند ده میلیارد دلاری صنایع و شرکت‌های فناورانه دچار خسارت‌های بی‌سابقه کرد، اکنون و با تعدیل قرنطینه و تطابق شرایط کشورها با دستورالعمل‌های بهداشتی، مشخص شده است شرکت‌های مایکروسافت، آمازون، اپل، الفبت (مالک گوگل) و فیس‌بوک شرایط پیش از قرنطینه را ادامه می‌دهند. براساس نمودار درآمد این پنج شرکت از ژوئن 2019 تا جولای 2020، 53 درصد افزایش داشته است و کاهش درآمدها به دلیل کرونا تنها یک تلنگر کم‌قدرت بوده است. اپل و آمازون به ویژه درآمد بیشتری داشته‌اند.

روش‌های دیگری نیز برای اندازه‌گیری میزان درآمدهای یک شرکت وجود دارد. برای نمونه، شرکت نتفلیکس را می‌توان براساس میزان مشترکین آن ارزیابی کرد. در سه ماهه دوم سال 2020، 41 میلیون نفر به تعداد مشترکین نتفلیکس نسبت به سال گذشته افزوده شده است. این شرکت همچنین در مقیاس دیگری که به تازگی مورد استناد قرار می‌گیرد، یعنی نسبت درآمد به کارمند که از تقسیم کل درآمد بر تعداد کارمندان به دست می‌آید، عملکرد خوبی دارد. این آمارها ممکن است توجه مردم نسبت به نوع مشاغلی که انتخاب می‌کنند یا مهارت‌هایی که دنبال می‌کنند، تغییر دهد. یک ماه پیش نیز اعلام شد درآمد شرکت زوم که یک نرم‌افزار و وب‌سایت ارائه گفتگوی آنلاین تصویری است، نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس