کد خبر 1116785
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
عبدالسلام

رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء در واکنش به اظهارات اخیر سفیر انگلیس در یمن اعلام کرد، تمام جهان می‌داند که حمله عربستان و امارات به یمن و محاصره آن بر اساس دستور آمریکا و انگلیس بوده است.

به گزارش مشرق، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء و عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله ضمن انتقاد از مداخلات «مایکل آرون» سفیر انگلیس در یمن، بار دیگر خواستار توقف حملات به یمن و لغو محاصره  شد.

بر اساس گزارش «المسیره»، عبدالسلام گفت: سفیر بریتانیا طبق معمول اقدام به دادن دستورالعمل و ترسیم سیاست برای کشوری مستقل به نام جمهوری یمن کرده غافل از اینکه مزدوران و خیانتکارانی که با آنها ملاقات می‌کند حتی نماینده خود هم نیستند؛ آنها پیرو پول هستند و کشور و عواید آن را می‌فروشند.

بیشتر بخوانید:

وی تأکید کرد، ملت یمن «قیمومیت» و مداخله آشکار در امورش یا صادر کردن دستور را از سوی هر طرفی که باشد، نمی‌پذیرد. تقلای انگلیس و آمریکا نشان دهنده شکست محاصره و تجاوز است.

عبدالسلام ادامه داد، «مزدوران» هیچ ارتباطی با ملت بزرگ یمن ندارند، این مزدوران در حمله به یمن و ارتکاب جنایت وحشیانه علیه آن مشارکت داشتند.

وی تصریح کرد، تمام جهان می‌داند که حمله به یمن و محاصره آن بر اساس دستور آمریکا و انگلیس بود که ابزارهای آنها یعنی سعودی و امارات آن را اجرا کردند. آنها (انگلیس و آمریکا) همان کسانی هستند که از روز اول تجاوز تحریم‌ها و ممنوعیت‌های فراگیری را علیه یمن تحمیل کردند و هنوز ادامه دارد.

عبدالسلام در پایان ضمن اعلام اینکه سازمان ملل در حال تعلل، فریب و چاپلوسی در پرونده یمن است، بر توقف هر چه سریعتر این جنگ و آتش‌بس کامل تأکید کرد.

هفته جاری سفیر انگلیس در یمن در توییتر خود نوشت، با «سلطان البرکانی» رئیس پارلمان یمن در عدن دیدار کرده و با وی بر سر اهمیت اجرای توافق ریاض در سریعترین زمان ممکن و «پایان حمله حوثی‌ها به مأرب» به توافق رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس