کد خبر 1116745
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
ترامپ تحریم‌های تجاری کوبا را یکسال تمدید کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین اقدام خود علیه «هاوانا»، تحریم‌های تجاری کوبا را برای مدت یکسال دیگر تمدید و آن را در راستای منافع ملی آمریکا توصیف کرد.

به گزارش مشرق، کاخ سفید روز گذشته (چهارشنبه) از اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تمدید یکساله تحریم‌های تجاری علیه کوبا تا ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ترامپ با امضای فرمان تمدید تحریم‌های کوبا تأکید کرد: «من بر این باورم که تمدید این اقدامات علیه کوبا برای مدت یکسال دیگر در راستای منافع ملی ایالات متحده است».

بیشتر بخوانید:

طبق تحریم‌های دولت ترامپ، شرکت‌های آمریکایی از انجام هرگونه روابط تجاری با کوبا منع می‌شوند در غیر اینصورت با پیامدهای سنگینی رو به‌ رو خواهند بود.

تمدید تحریم‌های تجاری آمریکا علیه کوبا در راستای سیاست‌های پیشین ترامپ در تضعیف سیاست‌های «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا صورت گرفته است و علیرغم آنکه در دسامبر ۲۰۱۴، اوباما بعد از حدود نیم قرن، با صدور بیانیه‌ای، فصل جدیدی از روابط با کوباما را رقم زد اما ترامپ از زمان روی کار آمدن، با نادیده گرفتن بهبود روابط دو کشور، اقداماتی را در پیش گرفته است که هر روز روابط واشنگتن و هاوانا را تیره‌تر می‌کند.

اواخر مرداد ماه امسال، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از تعلیق پروازهای خصوصی بین آمریکا و کوبا خبر داد  و در پیامی که در صفحه توییتر خود قرار داده بود، نوشت: «من از وزارت ترابری خواستم پروازهای خصوصی چارتر بین آمریکا و کوبا را به حالت تعلیق در آورد».

آمریکا مدت‌هاست که کوبا را به بهانه‌های واهی تحریم کرده است. چندی قبل یک مقام ارشد دولت کوبا در خصوص ادامه روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت، تا زمانی‌که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی را علیه کوبا حفظ کند، خیلی دشوار است که بتوان درباره پیشرفت در خصوص روابط دوجانبه به طور جدی فکر کرد.

از طرف دیگر، «میگوئل دیاز کامل برمودز» رئیس جمهور کوبا نیز اقدامات دولت ترامپ علیه کشورش را گامی برای نابود ساختن انقلاب کشورش خطاب و آن را محکوم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس