کد خبر 1116676
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
یادداشت نمایه

در خوشبینانه‌ترین تعبیر می‌توان گفت قدرت‌های خارجی به فکر منافع هر چه بیشتر برای خودشان هستند. تجربه نشان داده آنها برای رسیدن به منافع نامشروع خود به هر کاری دست می‌زنند.

به گزارش مشرق، «محمدسعید مدنی» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت:

۱- وقتی مالک ‌اشتر نخعی به فرمان علی امیرمومنان(ع) برای فرونشاندن فتنه‌ای که معاویه و عقل منفصلش عمروعاص در مصر برپا کرده بودند راهی این دیار می‌شود حضرت به ایشان می‌نویسد«مبادا پوشیده ماندن تو از مردم به درازا بکشد، زیرا که در پرده ماندن والیان از مردم مایه در تنگنا افتادن مردم است و کم‌اطلاعی والی از امور.

... و بدان که هیچ چیز بیشتر از احسان کردن والی در حق مردم و کاستن هزینه‌هایی که باید بپردازند و مطالبه نکردن چیزی که قدرت آن را ندارند مایه خوش‌گمانی مردم در حق والیان نمی‌شود».

۲- قرآن کریم درباره فرعون می‌فرماید «فاستخف قومه». خفیف کردن و تحقیر مردم جزو خصلت‌های نظام‌های طاغوتی و فرعونی است. اغلب این رژیم‌های ضدمردمی بقای حکومت سروری خود را در عقب نگه‌داشتن و تحمیق مردم و گرفتن روحیه اعتماد به نفس و القای «نتوانستن» به آنان و بزرگ کردن و بزک کردن «دیگران» و قدرت‌های خارجی می‌دانند و به وسیله عالمان اجیرشده و شبه‌روشنفکرها آن را تئوریزه هم می‌کنند، در این باره مثال و سند فراوان است. همین تاریخ معاصر کشور خودمان دلال منورالفکرنمایی چون میرزا ملکم‌خان را داریم که می‌گفت ایرانی اگر می‌خواهد امروزی و داخل آدم به حساب بیاید باید حرف و نظر خود را کنار بگذارد و از خود ابتکار و اختراعی به خرج ندهد و فقط روی دست غرب نگاه کند و عینا از او تقلید کند، این بخشی از افاضات و نسخه‌نویسی اوست: «من خود اختراعی نخواهم کرد. کاش اولیای دولت ما نیز در اختراعات دولتی یک قدری به عقل خود کمتر اعتماد می‌نمودند و آن اصولی را که فرنگی‌ها با این همه علم و تجربه دریافته‌اند کمتر تغییر می‌دادند... من همین قدر می‌گویم که ما در مسائل حکمرانی نه می‌توانیم و نه باید از پیش خود اختراعی ‌نماییم، یا باید علم و تجربه فرنگستان را سرمشق خود قرار بدهیم یا باید از دایره بربریگری خود قدمی بیرون نگذاریم.»(فکر آزادی، ص۱۲۶) البته او ریاکارانه بر این امر هم توصیه می‌کند که«باید ملاحظه فناتیک مملکت را هم نمود!»

یا آن رجل سیاسی و مثلا سپهبد نظامی که باید مظهر غرور و اعتماد به نفس ملی باشد در عهد پهلوی و در اوج مبارزات ملت ایران و برپا شدن نهضت ملی شدن نفت مردم ایران را عقب‌مانده و فاقد قدرت سازندگی می‌دانست که حتی از ساختن«لولهنگ»(نوعی آفتابه) هم عاجزند.

حال آنکه سرور متقیان عالم به او ‌و امثال او برای همیشه تاریخ پاسخ داده بود که «الناس بامرائهم ‌اشبه منهم بابائهم»! مردم به امیران خود بیشتر شبیه هستند تا به پدران خود. مردم ایران اگر آنچنان هستند که آن سپهبد قلابی می‌گفت برای این بود که همچو اویی ردای صدراعظمی به تن کرده که مثل رئیس ‌تاجدارش بدون اجازه اربابان خارجی خود جرئت آب خوردن هم نداشتند! و یکسره با تبلیغات مسموم خود در پی القای «ما نمی‌توانیم» به ذهن و فکر خلق‌الله بود، نتیجه حاکمیت چنین تفکر و دیدگاهی هم این شد که کشوری با دریایی از استعدادهای انسانی و سرزمینی حاصلخیز و بهره‌مند از منابع خدادادی طبیعی که با مدیریت و استفاده بهینه از آنها می‌توانست جزو کشورهای پیشرفته و ممتاز جهان قرار بگیرد به کشوری عقب‌مانده و وابسته به اجنبی تبدیل شد، به گفته رهبر انقلاب این رژیم‌های ضعیف و بی‌شخصیت «ملت ما را به یک ملت بدبین به خود، ناامید از آینده خود، بی‌تحرک برای رسیدن به افق‌های دوردست، مجذوب و واله در مقابل دیگران تبدیل کردند.»

۳- مردم به مسئولیت‌هایی که در قبال کشور و فرهنگ، دین و ارزش‌های اعتقادی خود دارند، آشنا هستند و به وظایفی که در این باره دارند به بهترین و خالصانه‌ترین وجه عمل می‌کنند، غیرقابل انکارترین دلیل برای درستی این حرف شاید این باشد که اگر امروز کشوری به نام ایران با همه فراز و نشیب‌های خطیر و کشمکش‌ها و حوادث مردافکن و مواجهه با گردنه‌های حساس تاریخ به‌عنوان قدیمی‌ترین یا یکی از کهن‌ترین کشورهای دنیا در نقشه جغرافیایی جهان وجود دارد، اگر اسلام ناب که در مکتب اهل بیت تجلی یافته و تفسیر و تعریف می‌شود، در این سرزمین بر قلب‌ها حکومت می‌کند و جمهوری اسلامی نظام حکومتی برگزیده و حاکم بر این سرزمین است اگر نام و خاطره نهضت جاوید اباعبدالله(ع) آنچنان‌که بزرگان دین از شخص شخیص رسول گرامی اسلام (ص) تا سایر معصومین(علیهم‌السلام) توصیه و سفارش اکید کرده‌اند در این مرز و بوم‌ زنده است و...، فقط و فقط به این دلیل است که مردم بصیر و صاحب تشخیص ایران هم به وظیفه خود به خوبی آشنا هستند و هم به بهترین وجه به آن عمل می‌کنند.  امروز هم داستان غیر از این نیست، مردم کار خودشان را خوب بلدند. تازه‌ترین نمونه ملموس برای اثبات این ادعا و شعاری نبودن آن برپایی مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در محرم امسال بود، مردم در قالب هیئات مذهبی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برخلاف خواست دشمنان و بدخواهان  این آب و خاک که زنده نگه‌داشتن عاشورا  و برپایی مراسم پرشور و شعور عزای حسینی را بزرگ‌ترین مانع چنگ‌اندازی به این مملکت و پیشبرد اهداف پلید و  چپاولگرانه خود می‌دانند، محرم سال ۹۹ را ماندنی کردند و داغ جمع شدن ولو موقتی مراسم عزای حسینی را به‌دلیل شیوع بیماری خطرناک به دل دشمنان اهل بیت و بدخواهان این ملک و ‌ملت گذاشتند.

۴- رهبر انقلاب اسلامی با درخواست رئیس ‌قوه قضائیه درباره تداوم فعالیت شعب ویژه دادگاه‌های انقلاب اسلامی جهت رسیدگی به پرونده اخلاگران و مفسدان اقتصادی، موافقت کردند. مبارزه با فساد و کسانی که در اوج خباثت دشمن با وقاحت دست به جیب مردم نجیب و مقاوم کرده و به بیت‌المال دست‌درازی می‌کنند و علاوه ‌بر کامل کردن تهاجم اقتصادی دشمنان رسمی و قسم‌خورده این مردم حس نابرابری و تبعیض و بی‌عدالتی را درون رگ‌های جامعه تزریق می‌کنند مدتی است به شکل ملموس‌تر و با سرعت و قاطعیت بیشتر از سوی دستگاه‌های نظارتی و قضایی پیگیری می‌شود و موجی از امیدواری در میان مردم ایجاد کرده است.بدیهی است که این مبارزه جهادگونه باید با دشمنان مردم و همراهان دشمن با قاطعیت و سرعت بیشتر از این ادامه پیدا کند و...

۵- یکی از پیامدهای پیروزی انقلاب اسلامی برداشتن فاصله میان مردم و مسئولان بود.در نظام برآمده از این انقلاب مسئولان ریز و درشت از میان مردم و مستقیم و غیرمستقیم به وسیله مردم انتخاب می‌شوند، فاصله گرفتن مسئولان و امراخلاف ذات و ماهیت اسلام و انقلاب برخاسته از آن است و هرگز پذیرفتنی نیست. خدمتگزاری و کار کردن برای مردم از شئون اولیاء الله و در راس همه رسولان مبعوث است، این است که خمینی کبیر در آن سخن خیلی ساده اما جاودانه تاکید کرد« اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر است تا رهبر بگویید.» و این برای دشمنان سخت تلخ و ناخوشایند است. دشمن شروری که همواره تلاش می‌کند با جدایی میان مردم و مسئولان، در نهایت هدف دوری و قهر مردم ازنظام را دامن بزنند رابطه نزدیک و چهره به چهره مردم و مسئولان به ویژه مسئولان ارشد نظام را بر خلاف نقشه‌های مخرب و اهداف بدخواهانه خود می‌دانند. این است که از روز اول پیروزی انقلاب تا همین امروز با زیر سؤال بردن و مسخره کردن و جنجال راه انداختن درباره اقدامات سازنده و در مسیر خدمت به مردم و حل مسائل جامعه و... سعی در بدبین کردن مردم و لوث و خنثی‌سازی آن داشته‌اند.

۶- دشمنان عزت و استقلال این مملکت از رفتن مسئولان کشور در میان مردم نه فقط راضی نیستند بلکه به معنای واقعی وحشت دارند و در مواجهه با چنین اتفاقاتی به شکلی مفتضحانه از کوره در می‌روند و خود را «لو» می‌دهند. این واقعیتی است که از اول انقلاب تاکنون بارها و بارها تکرار شده است، یکی از کارکردهای ترورهای ناجوانمردانه گروهک‌های اجیر شده به ویژه در سال‌های آغازین انقلاب با این هدف صورت می‌گرفت تا مسئولان را از مردم دور کنند و البته علیرغم به شهادت رسیدن عده‌ای از چهره‌های برجسته نظام که مسئولیت‌های مهمی داشتند مثل شهدای عالی مقامی چون مطهری، مفتح، بهشتی، رجایی، باهنر و... نتوانستند به هدف شوم خود برسند. اما دشمن کینه‌توز و زخم خورده از انقلاب دست‌بردار نبود و تاکتیک خود را عوض کرد و به ترور شخصیتی و هو کردن و تخطئه کردن مسئولان مردمی روی آورد. این روزها شاهد هستیم که بلندگوهای صهیونیستی _ وهابی درباره سفر چند روزه رئیس‌مجلس به خوزستان که جزو وظایف معمولی نمایندگان مردم خاصه رئیس‌مجلس است چه هیاهو و معرکه‌ای به راه انداخته و دروغ و تهمتی نبود که در این باره نساختند و نبافتند، والبته طبق روال شناخته شده بعضی رسانه‌های مسموم و جریانات مریض و مغرض هم در داخل با ادبیات سبک و خاله‌زنکی  با بازی در زمین دشمنان و ‌مطابق خواست بدخواهان در مجموع نشان دادند که اصولا از انجام کار خوب و خوب کارکردن برای مردم و مملکت  ناراحت و عصبانی هستند و... همانقدر که به اسم دفاع ازحقوق بشر و آزادی و... از منحرفان و فتنه‌گران و قاچاقچیان و جانی‌ها و... حمایت می‌کنند به همان اندازه با خدمتگزاران مردم و جامعه و... دشمن و علیه آنها یکسره سمپاشی و تبلیغ منفی می‌کنند.

۷- در خوشبینانه‌ترین تعبیر می‌توان گفت قدرت‌های خارجی به فکر منافع هر چه بیشتر برای خودشان هستند. تجربه نشان داده آنها برای رسیدن به منافع نامشروع خود به هر کاری دست می‌زنند وبه هیچ تعهد و قراردادی پایبند نیستند. دلشان برای جز خودشان نمی‌سوزد. اگر این واقعیت خیلی ساده همواره در نظر دولتمردان و سیاستگذاران ما باشد به جای چشم دوختن به خارج و چرتکه انداختن درباره تحولات فلان کشور خارجی که مثلا در انتخابات آینده آن کدام حزب برنده می‌شود و...نگاهشان بیشتر معطوف به«درون» خواهد بود و به ظرفیت‌های سرشار وگرانبها در ابعاد مادی و به ویژه انسانی و متاسفانه اغلب معطل مانده اتکا می‌کنند، به جای دل‌بستن و اعتماد کردن به دولت‌های خارجی که ذاتا دلخوشی از انقلابی که راه دسترسی به منافع نامشروع آنها را در این مملکت قطع کرده ندارند، به مردم اعتماد بیشتری خواهند کرد و با صداقت و شفافیت بیشتری با آنها تعامل و مسائل و مشکلات را در میان خواهند گذاشت و... بالاخره این توصیه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را همواره مد نظر خواهند داشت که:«به مجلس و دولت توصیه می‌کنم قدر این ملت را بدانید و در خدمتگزاری به آنان خصوصا مستضعفان و محرومان فروگذار نکنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 0
    همان بهتر که از مردم دور باشند چون وقتی با آن تشریفات و ماشینهای میلیاردی وارد می شوند مردم می گویند ما کجا و آنها کجا ،یا وقتی مردم با دستهای پینه بسته کار می کنند و هشتشان گرو نهشان است ولی مسئولان با هدیه رفقا صاحب خانه ها و زمینها و کارخانه ها و ماشینهای میلیاردی می شوند باز می گویند ما کجا و آنها کجا یا بچه های مردم در داخل مملکت سن ازدواجشان می گذرد و کار و سرمایه ای ندارند ولی آقا زاده ها در آمریکا و کانادا با پول بیت المال خوش می گذرانند و می شنوند که کسی ثروت نداشته باشد بی عرضه است می گویند ما کجا و آنها کجا
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    3 0
    ایا مملکت صاحبت نداره که دولت میتونه وزیر نذاره این دیگه چه حکومتیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس