کد خبر 1116664
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
حسین شریعتمداری نمایه

دو روز قبل برادر عزیزمان حجت‌الاسلام والمسلمین آقای علیرضا پناهیان با انتشار یک کلیپ صوتی و تصویری به شایعاتی که این روزها علیه ایشان مطرح شده است پاسخ داد.

به گزارش مشرق، «حسین شریعتمداری» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت:

داستانی را که در پی خواهد آمد، پیش از این نیز (۲ سال قبل) در یکی از یادداشت‌های کیهان و در پاسخ به جنجالی که علیه آقای محسن رضایی مطرح شده بود، آورده بودیم و امروز هم آن را وصف‌الحال می‌دانیم. ماجرا چنین است؛

«چند صد سال قبل- در دوران صفویه- با صلاحدید و تصمیم دانشمندان و عالمان دینی، مرحوم شیخ بهایی به نجف اشرف اعزام شد تا از مرحوم مقدس اردبیلی که عالمی بلندمرتبه و جلیل‌القدر و ساکن نجف اشرف بود برای حضور در ایران و تقویت حوزه‌های علمیه دعوت کند. شیخ بهایی که خود دانشمندی برجسته و بلندآوازه بود پس از رسیدن به نجف اشرف و زیارت مرقد مطهر حضرت امیر علیه‌السلام، بی‌درنگ به مجلس درس مقدس اردبیلی وارد شد. در اثنای درس، اشکالی به نظر شیخ رسید و به روال جاری حوزه‌های علمیه، ضمن طرح اشکال خویش، پاسخ مقدس را طلبید. مرحوم مقدس با ارائه دلایلی اشکال شیخ را ناوارد دانسته و پاسخ داد. مرحوم شیخ بهایی، اشکال دیگری را مطرح کرد و این بار نیز پاسخ مستند و مستدلی شنید و در ادامه درس برای بار سوم، اشکال کرد ولی مرحوم مقدس اشکال اخیر را بی‌پاسخ گذاشت، چنانکه گویی برای آن پاسخی ندارد. فردای آن روز- و یا چند ساعتی بعد از پایان مجلس درس- مرحوم مقدس اردبیلی اشکال سوم مرحوم شیخ بهایی را پاسخ داد. شیخ پرسید؛ آیا حضرت استاد بعد از مطالعه بیشتر به این پاسخ مستدل رسیده‌اند؟ و مقدس گفت؛ پاسخ اشکال سوم شما را نیز به هنگام طرح آن می‌دانستم و در مقابل سؤال آمیخته به تعجب شیخ بهایی که چرا همان هنگام پاسخ ندادید؟! فرمود؛ این روزها، ایران با همت عالمان بزرگ دینی به کانون گسترش مکتب تشیع تبدیل شده و چشم و گوش جهان اسلام به آن سوی دوخته است و شما یکی از استوانه‌های شناخته شده این کانون هستید، و من به عنوان یک طلبه - تواضع و خلوص مقدس را ببینید- ترجیح دادم مراتب علمی شما در نگاه حاضران، برتر از این طلبه تلقی شود، زیرا بیم آن داشتم که با پاسخ سؤال سوم شما، این استوانه ترک بردارد و خدای نخواسته از این رهگذر به کانون عظیم تشیع ایران که در آینده نقش سرنوشت‌سازی در جهان اسلام خواهد داشت، آسیبی وارد شود.

دو روز قبل برادر عزیزمان حجت‌الاسلام والمسلمین آقای علیرضا پناهیان با انتشار یک کلیپ صوتی و تصویری به شایعاتی که این روزها علیه ایشان مطرح شده است پاسخ داد که هرچند به عقیده نگارنده، شخصیت پاک و فداکار ایشان برای همه مردم شناخته شده است و از این روی نیازی به پاسخ نبود ولی در این‌باره اشاره به دو نکته ضروری به نظر می‌رسد که ان‌شاءالله بی‌فایده نباشد.

۱- در این ماجرا اگرچه پای دو طیف متفاوت که انگیزه‌های کاملاً متفاوت و حتی متضادی نیز دارند در میان است ولی روی سخن این وجیزه با دوستان دلسوخته انقلاب است و نه طیفی که تخریب چهره‌های انقلابی را به عنوان یک ماموریت دیکته شده دنبال می‌کنند و آن سخن اینکه؛ برادران عزیز! اگر به سخنان آقای پناهیان انتقادی دارید به راحتی می‌توانید با ایشان درمیان بگذارید و یا حتی با حفظ حریم افراد، انتقاد خود را در رسانه‌ها مطرح کرده و از ایشان پاسخ بخواهید. ورود به زندگی خصوصی آقای پناهیان و اینکه فلان خانه را از کجا آورده؟! چه ربطی به انتقاد از سخنان ایشان دارد؟! از این روی باید به کسانی که علت اصلی شایعه‌سازی درباره زندگی خصوصی آقای پناهیان را، ناتوانی در مقابله علمی و منطقی با سخنان ایشان می‌دانند، حق بدهید.

آیا احتمال نمی‌دهید که حضور چندین و چند هزار نفره جوانان حزب‌اللهی و تحصیل‌کرده در مجالس سخنرانی آقای پناهیان (نمونه محرم امسال) و سابقه درخشان حضور در جبهه‌های نبرد ۸ ساله، دفاع تمام قد و همیشگی از مبانی اسلام و انقلاب در شرایط حساس (نمونه فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸) و... کینه عمیق دشمنان بیرونی و دنباله‌های درونی آنان را علیه آقای پناهیان برانگیخته باشد و از آنجا که تاب مقابله با مواضع ایشان و یا پیشگیری از فعالیت انسان‌ساز ایشان را ندارند به شایعه‌پردازی درباره زندگی خصوصی ایشان روی آورده باشند؟! همین جا باید گفت منظور این نیست که سخنان و نظرات آقای پناهیان قابل انتقاد نمی‌باشد بلکه سخن این است که برای آقای پناهیان هم مانند هر عالم دینی و روحانی دیگر، احتمال اشتباه و خطا در برداشت از مبانی دینی و مسائل سیاسی وجود دارد مثلاً این بخش از سخن ایشان در توضیح چگونگی تهیه خانه مسکونی خود که گفته‌اند «مانند امام خمینی که هدیه‌ای زندگی می‌کردند و مقام معظم رهبری که با هدیه رفقایش زندگی می‌کنند من هم اینگونه زندگی می‌کنم» حساب شده و شایسته نبود.

کوتاه سخن‌، بحث و گفت‌وگو و مباحثه دو یا چندجانبه حضوری و یا کتبی، راهکار تعریف شده و پذیرفته شده‌ای برای اینگونه انتقادهاست و نه ورود به زندگی خصوصی اشخاص، مخصوصاً کسانی چون آقای پناهیان که کارنامه درخشانی در خدمت به اسلام و انقلاب و فرهنگ دینی این مرز و بوم دارند..

۲- خوشبختانه در این ماجرا -‌تقریباً- هیچیک از نیروهای حزب‌اللهی و انقلابی متعرض مسائل شخصی آقای پناهیان نشده‌اند که نشانه‌ای مثال‌زدنی از شخصیت دینی و هوش سیاسی آنهاست و صد البته درخور تقدیر و اما، ورود به زندگی خصوصی آقای پناهیان که استقبال گسترده رسانه‌های ضدانقلاب را به دنبال داشته، عمدتاً از سوی افراد و جریاناتی مطرح شده که سوابق برخی از آنها نشان می‌دهد وابستگی چندانی به انقلاب و نظام ندارند و شایعه‌پراکنی علیه نیروهای کارآمد و فداکار انقلاب بخشی از کارنامه -‌و یا ماموریت- آنهاست! در این خصوص اگرچه گفتنی‌هایی هست ولی در محدوده این وجیزه تنها به قصیده‌ای از سعدی بسنده می‌کنیم که وصف‌الحال آنان است؛

طریقت‌شناسان ثابت قدم

به خلوت نشستند چندی به هم

یکی زان میان غیبت آغاز کرد

در ذکر بیچاره‌ای باز کرد

کسی گفتش ‌ای یار شوریده رنگ

تو هرگز غزا کرده‌ای در فرنگ؟

بگفت از پس چار دیوار خویش

همه عمر ننهاده‌ام پای پیش

چنین گفت درویش صادق نفس

ندیدم چنین بخت برگشته کس

که کافر ز پیکارش ایمن نشست

مسلمان ز جور زبانش نرست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 58
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    دیروز حسن عباسی و رائفی پور ،امروزِ #پناهیان، فردای تک تک کسانی است که کمر به اعتلای اسلام عزیز بسته‌اند ، فضای مجازی رها شده بستر انتشار دروغ و تهمت و تخریب سازماندهی شده علیه شبکه ها و عناصر روشنگر انقلابی توسط جریان امنیتی های آلوده و منحرف شده است ، عدالتخواران و افسادطلبان دوروی یک سکه اند
    • کوروش IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      8 55
      این دوتا بنده خدا که شما گفتید و بنده از جهت ایرانی پیرو ایشان هستم"خخخ هردو تهت صهیونیست بودن رو یدک میکشند!خخخ به قول دوستان" اینها آدم بد هستن ولی گویندگان این تهمت ها هیچ!!!! فکر کنم حاج آقا پناهیان اونجایی آدم بد شد که چندی پیش' پیوسته ' اول اجتماعی شروع کردن و بعدش سیاسی شدند" آره دیگه نباید پیوسته کار میکردن! مثل قبلنا و همیشه و بقیه ، بریده بریده ' که یه چیزی بگیم و تمام"""' عجب" میگم ایران مان به دست زامبی ها اشغال نشده؟! مدل ایرانیش میشه قوزمیت های گرین کارتی! ......اشکال نداره عادت ما ایرانی هاست و خداجون بابت نقاب غرب دمت گرم و درکل این نیز بگذرد...شاید اینها رو هم مثل خودباخته های گذشته و مهاجمان بیشمار در صدف ایران آدم کردیم .... هرچند که غول آخر نظام غرب است و شیطان بزرگ ..... به امیدصبح صادق(ندیدم چنین بخت برگشته کس"هم گریه داره و میشه خندید و به حساب نیاورد:)هم میشه راند و دجال ناخواسته شد و هم از بالا نگاه کرد که دورافتاده ترها هم فرزندان ایران هستن(این همان حاج آقا پناهیان و آ.حسن عباسی و رائفی پور 'جان ' ایرانی مومن است) ....در پناه سرپرستی و پروردگاری خداوندیکتا والتماس دعا برای دورافتاده ترها ... پاینده ایران خداحافظ همگان.[فقط ایران پرستی(پاسداری) گفتم "یه دفعه دیدی از دست حماقت ها و فتنه ها 'صاحب دوشاخ(شاخه) هم بازگشت]...البته ایرانی های نژاده درفشان میشن" راحت تر میشه شناخت. دعا برای دورافتاده ها ' فراموش نشه برای فرزندان ایران مان. یاد حاج قاسم و ابومهدی عزیز هم پدران جاویدنام مان" شب قبل از آدینه جمع ' سبز و آرامش بخش.
    • کوروش IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      7 17
      جمع بندی و در کل" ابر فتنه وقتی سنگ غم می بارید ، سینه مونو سپر بلا می ساختیم " این بهتره واسه کمک به دورافتاده ترها<->فرزندان ایران مان .... تا به امید صبح صادق که صاحب زمان خداوند است و صاحب زمان(عج)"...انگار وقت دعاست.
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      21 63
      نباید گنده تر از دهنتون حرف بزنید.بچسبید به سخنرانیاتون.رائفی پور دیگه کیه
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      36 11
      پس معلوم شد مشکل از دولت اعتدالی!!!بنفش است که میخواهد در این اواخر عمر ننگینش سایز دهن هم برای سخنران ها تعیین کنه تا مرزهای دیکتاتوری رو جابجا کرده باشه
    • همشهری IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      0 0
      حاج حسین شما هم که در سه ماه گذشته برا این چند نفر که رو شده همش میایی دفاع میکنی..!؟ خودت همیشه میگی مبارزه با فساد اگه به دوستان و نزدیکانمان هم برسه باید حق رو بگیم . وقتی کسی که بهش حب داری اگه نقدش کنی و با آزادگی حقیقت رو بیان کنی شاهکار کردی و الا که فقط در مورد کسایی که بهشون بغض داریم که هنری نیست ایراداتشان را گفتن... اونهم البته خوب هست ولی برای ما گفتنش امتیازی نیست . حضرت علی دست خیلی ها رو از بیت المال کوتاه کرد ولی شاخص ترینشون که ماندگار شده و بیان میشه بعد 14 قرن برخوردش با برادرش هست که بهش حب داشت و از نزدیکانش بود .. اینکه بگیم اگه دوستانمان را امر به معروف کنیم دشمنان خوشحال میشن باعث میشه اتفاقاٌ تمام دوستان بعد مدتی همه آلوده بشند . چون به همین بهانه نهی از منکر نشدن و گمراه و آلوده شدند آزادگی چیز خوبی است...
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    73 20
    سرطان اصلاحات امریکایی منافق
    • US ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      59 18
      این غده اگه می تونه بیاد باهاش رو در رو مثل مرد بشینه و گفتگو کنه. بارها هم که دعوت به مناظره شدن. چرا هشتگ و لگد می پرونن؟ مرد نبود تو جبهه ی اصلاحات؟ مرد می خواییم نبوووود؟ یه مرد بیاد تو میدون.
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      10 2
      خود شما که شبانه روزی دارید رقبا رو می کوبید حالا یکی از شما یه سوال کرده چه بال بالی میزنین.
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
      1 0
      ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰ جناب مثل اینکه حالیت نیست خود پناهیان داره میگه من مستاجرم... چرا فیلمش رو ندیدی!؟ چرا تو حالیت نیست؟ چرا حرف دیگران رو در مورد خودش قبول میکنی، ادعای خود حاج آقا رو در مورد خودش قبول نمیکنی؟!
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    77 39
    سخنان آقای پناهیان در محرم امسال در پادگان امام علی مصداق سخنرانی انقلابی بود. اون هم در حیطه اقتصادی و خطاب به دولت. البته در نسخه های تلویزیونی و اینترنتی اون بخش ها نیست.
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      8 10
      فقط ۱۸ تا منفی؟ جمعیتتون خیلی کمه ها!
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    37 29
    لعنت به یاشار سلطانی... لقمه
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      33 20
      حرف حق تلخه. اگر ایشون. روی منبری که متکلم وحده است. فحش وتهمت. وغیبت. افرادی را بکند که در آنجا حاضر نیستند تا از خودشان دفاع بکنند. چه راست بگند وچه دروغ. خوب معلومه که طرفهای فحش خورده یه جوری تلافی کنند. البته که بنظرم همه شماها چه اصلاح طلب واصولگرا در ویران کردن این آب وخاک وذلیل کردن مردم از فقر. وگرانی دو سر یک قیچی هستند. خداوند از شماها نگذرد. امروز حقوق ماهیانه خودم را میدید در قبل از انقلاب ماهیانه دو هزارتومن معادل ده سکه تمام. بود که به حساب امروز میشود یکصد وده ملیون تومن. حالا هی بیایید بگید بدروغ بگید وضع ایران خوب شده. در حالیکه من یه کارگر ساده بودم. مشرق اگر خدا را قبول داری این متن را منتشر کن. اگر نکردی خدا ازتون نگذره
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      8 19
      حرف حق یا تهمت بدون سند مسئله این است از یاشار سلطانی افسادطلب پست تر کسانی هستند که ازش دفاع می کنند
  • گل‌پسر DE ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    48 23
    پناهیان خطاب به مجلس و دولت با صدای بلند داد زد: "شفافیت". خب بسم‌الله
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      24 38
      پناهیان مگه تو این کشور مقام و مسئولیتی داره یا از بیت المال حقوق بگیره که میگی شفافیت، بیاد زندگی خصوصیش رو تعریف کنه براتون؟
  • DE ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    50 23
    آقای پناهیان مرد میدان مبارزه بود و میخواهند کنارش بزنند. اما نمیتوانند حتی یهودی های عدالت پرست
  • IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    17 5
    به قول رائفی پور خدایا بسه دیگه...
  • US ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    42 36
    پناهیان گفته مسئول بی عرضه رو باید بست به گاری. خب اون مسئول/مسئولان بی عرضه هم بیکار نمی شینن که! دستور تخریب ر صادر می کنن!
  • KR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    21 33
    برای منی که از کودکی وحید اشتری رو می شناسم و باهم رفیق بودیم این حرف ها که در موردش زده میشه واقعا خنده داره. ایشون فقط بنای مبارزه با فساد رو داره و در این راه خودی و غیر خودی براش فرقی نداره. ماجرای این برخورد ایشون با اقای پناهیان هم بی شباهت با برخورد امیرالمومنین با برادرش عقیل نیست
  • IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    19 7
    حب الشیء یعمی و یصم
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    13 6
    دقیق و درست. افرین
  • IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    53 25
    آقای شریعتمداری!دمت گرم
  • امینی IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    26 23
    احسنت به حاج حسین شریعتمداری زیرک، که ضمن دفاع از مواضع انقلابی اقای پناهیان، نقد منصفاته ای نیز به ایشان داشتند
  • سيد رضا IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    45 30
    درود به شرافت تان جناب شريعتمدارى . اصلاح طلبان حقير و تهوع آور چشم ديدن يك رفاه حداقلى را ندارند.
  • ایرانی IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    9 20
    حتما ایشون از استوانه ها هستند.در هر صورت اگر مردم به ایشون اقبال دارند این وظیفه ایشون رو سنگینتر میکنه.در آخر وقتی راجع به هدیه حرف میزنن یاد مناظره کروبی و دکتر میفتم اینکه از کجا میاد مهم نیست.
    • علی مویدی IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 0
      این قیاس شما جایی از اعراب ندارد آقای کروبی هدیه از واختلاسگران و دزدان انقلاب دریافت کرده ایشان از کسانی دریافت کرده که از مال و سهم حلال خودش داده
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    44 28
    ماله بكش برادر! آبروي دلواپسان سوپر انقلابي رفت! ماله بكش
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      15 2
      میگن به کی میگن واقعا
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      20 13
      بی زحمت اوستا عباس عراقچی رو بفرست. سوپر ماله کش اصلاحطلبان
    • هادی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      8 8
      روی چی باید ماله بکشن!؟ جرمی مترکب شدند؟! خلاف شرعی از ایشون سرزده؟! ماله کشی فقط افسادطلبان تهوع آور که ید طولایی در عوام فریبی دارند...
    • زیبا کلام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      5 8
      آقای پناهیان خوب میداند که عمار علی بودن و روشنگری مردم در زمان فعلی برایش هزینه دارد. افشاگری علیه افساد طلبان (اصلاح طلبان فاسد)لیبرال ها، منافقین داخلی و خارجی و بعضی مدیران حرام خوار و بی کفایت فعلی و رانت خواران و دزدان بیت المال و…و…و… چنین لجن پراکنی هایی را بدنبال خواهد داشت.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    7 21
    البته برای فراموش شدن صحنه نشست کروبی و دوستان این هیاهو بسیار موثر است
    • علی IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      14 6
      مثلا چه صحنه ای بوده ؟!!!! واقعا توهم بد دردی ست !
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    18 13
    شما زرنگ یه خونه گران قیمت از یه انقلابی کشف کردید چرا املاک بیشمار بعضی ها که دیگه خواجه شیراز هم فهمیده تو بوق و کرنا نمیشه چرا؟ بله اونا منبر انقلابی شفاف ساز ندارن.
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    35 14
    زمانی که در یوتیوب کانال آقای پناهیان به زبان های مختلف رو دیدم یک بار غمی از دل من برداشته شد من چند زبان خارجی رو بلدم وقتی می دیدم چه دروغ هایی در مورد ایران یا مذهب تشیع می بافند خیلی ناراحت می شدم سخنرانی های استاد پناهیان خیلی حقایق را روشن می کنه در کشورهای به جز ایران به این گونه افراد حقوق هایی نجومی می دهند در ایران با نهایت خباثت شائعه پراکنی می کنند خیلی خیلی خیلی جای تاسف داره آدم واقعا دلسرد میشه در ضمن رو کردن خیانت های بعضی مسئولان سابق و الان یک وظیفه است ولی این که نوچگان مسئولان بیایند آبروی انسان های محترم را بازیچه شایعات کنند یک جرم است قوه قضائیه چه می کند اگر امر به معروف و نهی از منکر نشود مملکت از این بدتر می شود
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    22 8
    انتقاد آقای پناهیان از لیبرال های حاکم بسیار به آنها سخت آمده است
  • محمد US ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    7 6
    موافقم
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    26 8
    من به لیبرال ها حق می دم که سخنرانی ایشون آنقدر اونها رو آشفته کرده شما بگید کجای سخنرانیش مشکل داشت ؟ کجاشو درباره لیبرال ها دروغ گفت؟ بازرگان؟ منافقین؟ خانه نشینی عناصر مفید و بعد ترور و شهادت اونها؟شهادت سپهبد قرنی؟ افول لیبرالیسم؟ پناهیان هم مثل همه ما آدم هست و البته این اتفاقات ارزش ایشونو برای من بارها و بارها بالاتر برده چون معلوم هست نقطه زنی کرده که سروصدا ها بلند شده
  • دوست IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    22 12
    پناهیان انسان ارزشمند وارسته وبا تقوایی است
  • علی IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    10 3
    هرکسی قابل انتقاده حتی استاد پناهیان . اما انتقاد سالم نه تخریب نه تهمت اینها مهرهای آمریکا واسرائیل هستند هروقت دشمن با یکی از ماها شروع کرد به تخریب قطعا بدونید کار درست داره پیش میره از راه منطقی نمیتونند دست به تخریب شخصیت میزنند در ودروازه که نداره فضای مجازی .علی برکت الله
  • آرین IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    14 8
    بین انتقادات آقای پناهیان از استاندار خوزستان و شایعات در مورد ایشان ارتباطی وجود دارد؟؟؟؟
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      1 1
      حتما
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    15 8
    آقای شریعتمداری لطفا ماله نکش. گند زده باید خودش جمعش کنه.
    • هادی IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      2 2
      گندو تخریب کنندگان زدند که توش مانده اند و نمی توانند مخاطبانشان را قانع کنند!
  • احمدخواجوند IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    9 10
    چقدر شریعتمداری مهربانه وبا وقار با پناهیان صحبت میکند ونمیخواهد حرفهای او رنجشی برای پناهیان ایجاد کند وازطرفی هم دلجویی وهم حق بجانب به پناهیان میدهد وهم میگوید کسی حق نداردبه مسائل شخصی افراد ورودکنداین حرف شریعتمداری که نباید بمسائل دیگران دخالت کرد عالی ست
  • امیررضا IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    11 1
    سلام خدمت زحمت کشان سایت مشرق. انتظار دارم پیام منو حتما منتشر کنید. من بشخصه با تخریب در هر شکلش مخالف هستم. اما الان دیگه دوره زمانه اون حرفها گذشته که چیزی بگی و دیگران چشم و گوش بسته قبول کنند. من با دید مثبت میگم استاد پناهیان انسان درستکاری هستند که انشا الله همین طوره. اما قبول کنید الان برای ایشان اتهاماتی مطرح شده که لازمه با سند جواب داده بشه. اینکه بیاییم و چشم و گوش بسته و صرف اینکه ایشون همفکر ماست بخواهیم ازشون دفاع کنیم را کسی قبول نمیکنه. انشا الله که اتهامها غلط بوده باشه ولی بدونیم که قضاوت و حمایت چشم بسته ماها هم در اخرت بی پاسخ نخواهد بود خاصه اینکه ایشون از دو تا بزرگوار و عزیز هم مایه گذاشته اند.. دوستان مسایل عقیدتی نباید باعث شود آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشیم. امیدوارم این اتهامات غلط باشه هرچند انتظار رد با دلیل و سند داریم. سپاس از همه شما و ممنون از مشرق عزیز
    • بنده خدا IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
      1 0
      دوست عزیز شما مرزهای حقوق رو چند سال نوری جابجا کردید!!!! هنوز نمیدونید اصل بر برائته؟؟؟؟ یعنی اینکه تهمت زنندگان باید تهمتهای خودشون رو اثبات کنن نه آقای پناهیان. اونها باید ثابت کنن پول خانه آقای پناهیان از راه نادرست بدست اومده که هیچوقت نمیتونن ثابت کنن چون روضه خوان ابا عبد الله الحسین هیچوقت مال حرام و شبهه ناک وارد زندگیش نشده و نخواهد شد.
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    2 6
    خدا مقاصد کسانی که می خواهند با تهمت به انسانهای درست و پاک مثل آقای پناهیان ، پیش ببرند ابتر بگذارد به حرمت امام زمان و اهل بیت عصمت
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    2 1
    چه خوبه که آدمی مثل من که تو کار خودش مونده و خوب و بد زندگی خودش رو نمیدونه تو کار دیگران سرک نکشه.هر کی با هر ایده و مقامی.بهترین اصل انسانیت و مدارا با خلق الله است.
  • بهمن IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    2 3
    یه مشت آدم بی مغز و بیکار صبح تا شب نشستن ببینن فلان عالم یا شخص مذهبی چه اشتباه لفظی می کنه یا لنگ پاش سر میخورده یا نه؟؟یکی از آموزش و پرورش ایراد نمیگیره که داره با این فضای مجازی آموزش دادنش فاجعه درست می کنه؟؟فقط نشستید و چهار تا آدم که دارند از عمرشون هزینه می کنن برا آدم کردن شماها را تخریب می کنید؟!!!!حق شما یکی مثل خودتونه
  • IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 1
    ببینید مردم هیچ کسی بیسواد نیست هم میدانیم چقدر منابع گازی هزار تا چیز دیگه داریم پس چرا هیچ وقت رنگ خوشبختی تو این کشور ندیدیم کشوری که به ترکیه گاز صادر میکنه چرا مردم خودش لوله کشی گاز ندارند مگر آقای پناهیان نگفتند حزب الهی پول ندارد بی عرضه است تمام سایت خبری هم زدند آره شما درست میگویید آقای پناهیان ما بی عرضه هستیم چون امثال پدر من که جبهه رفتن عرضه اختلاس نداشتن وگرنه من هم از شما طرفداری میکردم اگر ژن خوبی داشتم ما از رهبری طرفداری میکنیم قرار نیست هرکسی هر کاری کرد از او طرفداری کنیم تو قلب بسیجی ها یک حاج قاسم یک رهبری قرار دارد وسلام
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    1 0
    ترور سانه ای رو باید اهلش تشخیص بدن و براش برنامه و پاتک داشته باشن .. وگرنه بی دلیل و با دلیل چند وقت دیگه با اعتبارزدایی از همه شاخص ها و مراجع فکری مواجه می شویم
  • علی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 1
    سوای بحث اصلی، آقای شریعتمداری در قسمت پایانی یادداشت‌شان نشان دادند تفاوت مثنوی و قصیده را نمی‌دانند.
  • سید IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 1
    شاید هم دشمنان با قصد قبلی تخریب وی در او نفوذ کرده و خانه را به او هدیه داده اند!!!
    • ناشناس IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 1
      خیلی خنده داره لطف کنید در صحبت هاتون خداوند راقاضی قرار دهید
  • زهره GB ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    2 1
    اقای پناهیان گرامی خدا خیرت بدهد مرد باید که سنگ زیرین اسیاب باشد این تهمتهایی که به شما زدند تاوان دفاع قدرتمندانه شما از تشیع وانقلاب ورهبری وولایت وامامت میباشد محکم سر جایت مقاومت کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس